08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 16 اسفند 1402 ساعت 19:37

حضور درخشان هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران/ تقدیر رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از صنایع شیمیایی ایران

نوشته شده توسط 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران با حضور هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران توسط مسئولان کشوری و استانی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از پاویون این هلدینگ پس از افتتاح نمایشگاه از اقدامات زیست‌‌محیطی گسترده این هلدینگ قدردانی کرد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران ۱۳ تا ۱۶ اسفند ماه با شعار «رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست» و حضور سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین داریوش گل‌علی‌زاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
مدیریت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی، بانکداری الکترونیک، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه‌گیری و فناوری‌های آزمایشگاهی، حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، استانداردهای روز محیط زیست در حوزه‌های مختلف، اقدامات زیست‌محیطی صنایع، حفظ منابع‌طبیعی، ساختمان‌سازی سبز و مدیریت آب‌وفاضلاب و سایر زمینه‌های فنی، مهندسی و فناورانه از مهمترین زمینه‌های حضور فعالان و علاقه‌مندان در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بود.  همچنین از نکات بارز و اصلی این رویداد، ایجاد فرصت و زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری در تولیدات ملی و دانش‌بنیان در حوزه محیط زیست خواهد بود.
با توجه به اهمیت مقوله محیط زیست، این هلدینگ پیشرو در حوزه محیط زیست نیز در این دوره از نمایشگاه به عنوان بزرگترین گردهمایی دوستداران محیط زیست حضوری فعال و درخشان داشت.
هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تاکنون در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در زمینه نگهداشت محیط زیست و کمک به حفظ هوای پاک؛ گام‌های اثربخش متعددی برداشته و به اقدامات خود در این مسیر ادامه خواهد داد.
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 3 مگاوات و برنامه‌ریزی برای احداث 3 مگاوات ظرفیت جدید نیروی خورشیدی، مدیریت پساب و بازچرخانی پساب تصفیه‌شده، مدیریت پسماندها، اجرای طرح مدیریت‌سبز، تولید محصول پاک و سازگار با محیط زیست آلکیل بنزن خطی (LAB)، ایجاد سیستم پایش آنلاین، آموزش و فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی بین کارکنان، پایش خاک و سنجش صوت محیط زیستی در مجتمع و حفظ و نگهداری 63 هکتار فضای سبز و توسعه آن با استفاده سیستم آبیاری قطره‌ای از جمله این اقدامات است.
در اولین روز از برپایی این نمایشگاه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه این شرکت در جریان آخرین اقدامات زیست‌محیطی این هلدینگ قرار گرفت و برای کمک به توسعه این اقدامات اعلام آمادگی کرد.
شایان ذکر است در راستای اقدامات محیط زیستی یاد شده، هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران پیشتر توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان صنعت سبز شناخته شده و از سوی استاندار اصفهان نیز تقدیر شده است.
گفتنی است هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون 14 محصول فناورانه موردنیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی‌سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.