08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 30 آبان 1402 ساعت 20:24

کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌های غیرنفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟

نوشته شده توسط 
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال دولت مکلف بود در دو مرحله بودجه را تقدیم مجلس کند.

 

 

 

 

به گزارش بورس و بانک ، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌های غیرنفتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال دولت مکلف بود در دو مرحله بودجه را تقدیم مجلس کند. در این راستا امروز در آخرین روز آبان‌ماه، در نامه‌ای لایحه بودجه تقدیم مجلس خواهد شد.


وی گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه بصورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت قریب به ۱۸ درصد نسبت به بودجه سال جاری است.

خاندوزی اظهار داشت: در هدف دوم به دنبال افزایش سهم درآمد‌های پایدار و کاهش سهم فروش نفت در بودجه بودیم.در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: در مجموع با افزایش درآمد‌های پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال اینده نسبت به سال جاری از ۴۵۷ هزار میلیارد به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.