13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 15 آبان 1402 ساعت 13:10

صادرات ١٨ میلیارد دلاری از مناطق تجاری و ویژه

نوشته شده توسط 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دهمین نمایشگاه کیش اینوکس گفت: حدود ۱۸ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی در منطق آزاد تجاری و ویژه صورت می‌گیرد.

به گزارش بورس و بانک ، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد، اظهار کرد:این رویداد بسیار مهم و راهبردی است، مفتخریم که در منطقه آزاد کیش میزبان ۸۰ درصد متولیان اقتصاد کشور هستیم .

او افزود: اقتصاد مقاومتی دو رکن بسیار مهم تولید ملی و جهاد اقتصادی دارد ، تولید بسیار مهم است در داخل کشور خلق درامد مالیاتی ، ایجاد اشتغال رفاه و غیره می‌کند و در عرصه جهانی نیز موجب قدرت در عرصه اقتصاد می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزادگفت: اقسام سرمایه را می‌توان به واسطه ملیت، انتفاع، مالکیت، روش، زمان تقسیم کرد که مجموع آن ها به ۲۴۳ نوع می‌رسد که اقتضائات خاص خود را دارد .

عبدالملکی بیان کرد: حدود ۱۸ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی در منطق آزاد تجاری و ویژه صورت می‌گیرد.


او افزود: اشکالاتی به منطاق آزاد و ویژه وارد بود که عمده آن ها اعم از قاچاق ، سکوی واردات ، فرار مالیاتی و اصلاح فرآیند ثبت شرکت ها رفع شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: برنامه هایی را در حوزه های بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد، طرح بسته های سرمایه گذاری به ارزش ۶۴۸ همت در نظر گرفته شده است.

او گفت: ایران به سبب مسائلی چون پایین بودن هزینه های تولید ، زیرساخت های مطلوب، دسترسی به بازار از شرایط مطلوبی بر سرمایه گذاری خوردار است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پایان بیان کرد: همچنین مناطق آزاد ویژه و آزاد در ایران به سبب سهولت کسب و کار و معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذاری بسیار مهم است.