20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 09 شهریور 1402 ساعت 21:07

اولویت اصلی کشور، اقتصاد و فرهنگ/ تقویت نظام مالیاتی از جمله کارهای قوی دولت/ فعالیتهای رسانه‌ای دولت باید کارآمد شود

نوشته شده توسط 

رهبر معظم انقلاب اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ خواندند و در توصیه‌ ای، کارآمدسازی فعالیتهای رسانه‌ای دولت را خواستار شدند و فرمودند: آنچنان که قبلاً هم اشاره کردم برای هر اقدامی به نظر من یک پیوست تبلیغی لازم است. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در علت‌یابی انعکاس ضعیف اقدامات خوب دولت در جامعه دو نکته را بیان کردند: اول؛ ضعف اطلاع‌رسانی هنرمندانه دولت و دوم؛ مشکلات معیشتی از جمله گرانی شدید برخی مواد غذایی و گرانی مستأصل‌کننده در بخش مسکن که باعث شده همچون غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شود.. 

ایشان اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ خواندند و درباره شعار سال گفتند: مهار تورم با رشد تولید حاصل می‌شود بنابراین رشد تولید مهمترین کار است و باید در صدر توجهات باشد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از تولید و برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان را دو راهکار اساسی برای رشد تولید بیان کردند و افزودند: حمایت‌های قانونی، سهل شدن فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌های مالی و تأمین منابع در حدی که وظیفه دولت است و حمایت فرهنگی یعنی ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی مهمترین راههای رشد تولید است.

رهبر انقلاب تاکید کردند: در گفتارها، وعده‌ها، آماردهی‌های افراد دولت انسجام وجود داشته باشد. یعنی این جور نباشد که یک دستگاهی یک آماری بدهد بعد فردا یک دستگاهی آن آمار را رد کند یا یک آمار متضادی بدهد. در کارها از خرد جمعی استفاده و تأمل بشود.

ایشان افزودند: ما حق نداریم از جایگاه بالا و متکبرانه با مردم حرف بزنیم؛ زیرا ما اصلا کسی نیستیم و آنچه هست متعلق به مردم است و اگر مسئولیتی هم به ما داده شده اولا مردم داده‌اند و ثانیا برای خدمت به مردم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: متأسفانه زبان دولت در بیان آنچه که انجام گرفته زبان رسایی نیست؛ اتفاقاتی که افتاده اتفاقات خوب،‌ به آن اندازه‌ای که شایسته و حقش هست به آن اندازه در نظر مردم و ذهن مردم منعکس نشده. بنده میخواهم یک مقداری بگویم شاید کمک بشود به اینکه حقایق و واقعیتهایی که در مورد دولت هست برای آحاد مردم و افرادی که نظر و غرضی ندارند بیشتر آشکار بشود.

رهبر انقلاب در تشریح برخی کارهای قوی دولت در بخش اقتصاد به رشد شاخص‌های کلان از جمله رشد اقتصادی به خصوص در بخش صنعت، افزایش رشد سرمایه‌گذاری، کاهش رشد نقدینگی، کاهش بیکاری، کاهش ضریب جینی و افزایش صادرات اشاره کردند و افزودند: تقویت نظام مالیاتی، افزایش محصولات پتروشیمی و کارهای ارزنده در زمینه نفت و گاز و راه‌اندازی چند هزار کارگاه تعطیل یا نیمه‌تعطیل از دیگر اقدامات قابل تقدیر دولت است که البته اثرگذاری افزایش شاخص‌های کلان اقتصادی و اقدامات زیربنایی در زندگی مردم، نیاز به گذشت زمان دارد.