31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 20 دی 1402 ساعت 00:01

ارایه خدمات مشاوره ای صحیح به مؤدیان، رسالت مهم مشاوران رسمی مالیاتی

نوشته شده توسط 

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، گفت: ارائه خدمات مشاوره ای صحیح به مؤدیان، رسالت مهم و قانونی مشاوران رسمی مالیاتی است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازرسانه مالیاتی ایران، حسین تاجمیر ریاحی رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‏ای در مراسم تحلیف اعضای جدید جامعه مشاوران رسمی مالیاتی با بیان اینکه در این حرفه نیز مثل سایر حرف، صرفا با مطالعه قوانین، کسی نمی تواند مشاوره ارائه دهد و نیاز به گذراندن دوره های تجربی است، افزود: در عین حال این امر دلیل نمی شود که دایره ورودی های این حرفه را صرفا محدود به بازنشستگان آن کنیم بلکه دانش آموختگان رشته های مرتبط نیز مطابق آیین نامه های مربوط، در صورت برخورداری از سوابق مالیاتی باید بتوانند خدمات مشاوره ای ارایه دهند.

وی تصریح کرد: بنای ما در مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، حمایت جدی از جامعه مشاوران رسمی مالیاتی است اما در مقابل انتظاراتی هم داریم از جمله اینکه باید کارگروه ها و کمیته های تخصصی، ذیل جامعه تشکیل دهند و پیرامون قوانین و آیین نامه های مالیاتی، نظر خود را جمع بندی و منتقل کنند.

تاجمیر ریاحی با اشاره به کار خوب سازمان امور مالیاتی مبنی بر قرار دادن آیین نامه ها و بخشنامه های خود در معرض صاحب‏نظران، از جامعه مشاوران رسمی مالیاتی خواست جمع بندی نظرات خود را در این موارد اعلام کنند.

وی در ادامه با تأکید مجدد بر پیچیدگی خاص قوانین مالیاتی تأکید کرد: مشاوران رسمی مالیاتی باید اشراف کامل، نه تنها به قوانین مختص مالیات بلکه به موارد مرتبط در سایر قوانین از جمله احکام بودجه های سنواتی و احکام برنامه های توسعه ای و ... نیز داشته باشند.

تاجمیر ریاحی در خصوص روند برگزاری و پذیرش جامعه مشاوران رسمی مالیاتی نیز گفت: طی دوره 10 ساله قبل از سال 1402 و برگزاری پنج آزمون پذیرش جامعه مشاوران رسمی مالیاتی، در مجموع تعداد 548 نفر پذیرفته شده داشتیم در حالی که ما امسال و تنها در یک آزمون در تاریخ 27 مردادماه، تعداد 602 نفر از شرکت کنندگان را پذیرفتیم.

تاجمیر ریاحی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار، دو آزمون پذیرش جامعه مشاوران رسمی مالیاتی داشتیم که دومین آن اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پس از برگزاری اولین مراسم تحلیف اعضای جدید الورود جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران با حضور سید محسن خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی، حسین تاجمیر ریاحی رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، فتحانی دبیر هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیاتی، اعضای جدید پس از احراز صلاحیت‌های عمومی و با تایید هیات تشخیص صلاحیت مشاوران رسمی مالیات، بطور رسمی به عضویت جامعه مشاوران رسمی  مالیاتی درآمدند.