10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 04 دی 1402 ساعت 22:52

رشد ۲۳ برابری تعداد اشخاص حقوقی فعال در سامانه مودیان / نقش دیوان محاسبات در تبیین محل مصارف مالیات دریافتی به مردم، بسیار اثرگذار است

نوشته شده توسط 

شست بررسی و تحلیل سامانه مودیان با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و دادستان، معاونین فنی و حسابرسی و حسابرسان کل دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست بررسی و تحلیل سامانه مودیان مالیاتی، اظهار داشت: نقش دیوان محاسبات در کمک به سازمان امور مالیاتی برای تبیین محل مصارف مالیات دریافتی به مردم، بسیار اثرگذار است.

سبحانیان، تحول در نظام مالیات ستانی را از اولویت های این سازمان برشمرد و افزود: مواردی همچون «مبنا قرار دادن رتبه اعتباری مالیات در اعطای تسهیلات»، «رفع تبعیض و ناعدالتی در مالیات ستانی» و «افزایش اتقان اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی مالیات» از گام‏های مهم تحول آفرینی در سازمان امور مالیاتی محسوب می شوند.

 وی با ارایه آمارهایی از مقایسه عملکرد سامانه مودیان در بازه زمانی فروردین تا آذرماه سال‏جاری، خاطرنشان کرد: رشد ۲۳ برابری تعداد اشخاص حقوقی فعال در سامانه مودیان، رشد ۳۳ برابری تعداد صورتحساب‏های الکترونیکی و رشد ۵ برابری میانگین تعداد دریافت صورتحساب الکترونیک، از مهمترین اقدامات در این سامانه بشمار می روند.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت ها و تحولات رخ داده در سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: اقدامات مثبت و خوبی در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ مالیاتی در میان مردم، افزود: دیوان محاسبات کشور با جدیت تمام پیگیر اعمال نفوذها در خصوص بخشودگی مالیاتی خواهد بود و به دقت آن را رصد خواهد کرد.

محسن برزوزاده معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات نیز با اشاره به ضرورت رعایت ماده ۴۰ قانون محاسبات و اجرای کامل حسابداری بخش عمومی در امور مالیاتی، بیان داشت: مغایرت درآمدی در بخش‏های مختلف دولت از جمله مواردی است که تسهیم صحیح منابع را با مشکل مواجه می کند که می توان با استانداردسازی حساب ها و اصلاح روش‏ها، این نقیصه را برطرف کرد.