10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 09 دی 1402 ساعت 22:32

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور: روزانه بیش از ۶ میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر می شود

نوشته شده توسط 

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از اول دیماه تاکنون روزانه بالغ بر ۶ میلیون صورتحساب در سامانه مودیان صادر شده است.

به گزاش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر ، اظهار داشت: با توجه به الزام قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اجرای قانون از تاریخ اول مهرماه سال ۱۴۰۲ برای اشخاص حقوقی و از اول دیماه امسال برای اشخاص حقیقی لازم الاجراست.

وی افزود: تعداد کل مودیانی که از طریق سامانه مودیان صورتحساب موفق الکترونیکی ارسال داشتند عددی بالغ بر ۷۴ هزار و ۴۴۸ مودی است که این مودیان شامل اشخاص حقوقی اعم از بورسی و فرابورسی و دولتی و همچنین اشخاص حقیقی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در این میان تعداد مودیان بورسی و فرابورسی، ۴۸۹ شرکت بوده است و تاکنون از تعداد ۲۰۰ شرکت دولتی دارای شناسه فعال،تعداد ۹۶ شرکت دولتی ارسال موفق صورتحساب الکترونیکی داشته اند.

موحدی بکنظر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بالغ بر ۶۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۵۵ صورتحساب دریافت کردیم که ۳۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۵۲ صورتحساب مربوط به اول دیماه تاکنون است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: از اول دیماه تاکنون روزانه بالغ بر ۶ میلیون صورتحساب دریافت شده است که این تعداد، عدد قابل توجهی است و منتظر هستیم تا در روز‌های آتی این اعداد رشد بیشتری داشته باشد.

وی در مورد شرکت‌های متصل نشده به سامانه مودیان هم گفت: شرکت‌های دولتی فرقی با سایر شرکت‌ها ندارند و بایستی در صورت ارائه کالا‌ها و خدمات، به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی بپردازند و الا مشمول جرایم در نظر گرفته شده در قانون خواهند شد.