13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 05 آذر 1402 ساعت 00:51

تشکیل مرکز دادرسی مالیاتی در راستای برقراری هرچه بیشتر عدالت مالیاتی و افزایش رضایت مؤدیان صورت گرفته است

نوشته شده توسط 

رئیس مرکز دادرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تشکیل مرکز دادرسی مالیاتی در راستای برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی و افزایش رضایت مؤدیان صورت گرفته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد طاهری نژاد رئیس مرکز دادرسی سازمان امور مالیاتی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کرمان، استقلال هیات‌های حل اختلاف از ادارات کل امور مالیاتی و تشکیل مرکز دادرسی مالیاتی را یک تحول بزرگ در حوزه دادرسی مالیاتی عنوان کرد و افزود: بر این اساس هیات‌های حل اختلاف مالیاتی سراسر کشور به ‌صورت متمرکز در ستاد سازمان راهبری و اداره می ‌شوند.

وی مسئله عدالت مالیاتی و احساس رضایت مؤدیان را از اولویت های اساسی دوره مدیریتی جدید سازمان برشمرد و تصریح کرد: دادرسی در دوره تحولی جدید جزء اولویت‌های اصلی سازمان قرار گرفته و ما در مراحل مختلف رسیدگی به اعتراضات مردم و دادرسی‌های مالیاتی تمهیدات و برنامه ‌هایی را در این حوزه طراحی و در دست اجرا داریم.

طاهری نژاد افزود: اعتقاد بنده این است که مودیان مالیاتی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و ما موظف هستیم که بستر مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی آنان و رفع موانع و مشکلات کسب و کاری آنها ایجاد کنیم.طاهری نژاد، تعامل با فعالان اقتصادی و بررسی و رفع مشکلات آنان را از اولویت‌های مرکز دادرسی مالیاتی در این راستا برشمرد و گفت: تشکیل جلسات متوالی با تشکل‏های اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی و اصناف نشان از حمایت سازمان امور مالیاتی از بهبود فضای کسب و کار و اهمیت این موضوع در این مرکز است.

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی، کنترل ورودی پرونده‌ها و کاهش انباشت پرونده در هیئت‌ها را از ملزومات و مقدمات افزایش کیفیت رسیدگی‌ها و اتقان آراء هیئت‌ها دانست و بر همین اساس تأکید کرد که در نیمه اول امسال شاهد رشد تصاعدی برگزاری جلسات هیئت ها و صدور آراء در مدیریت‌های دادرسی سراسر کشور بوده‌ایم.

طاهری نژاد همچنین در ادامه برنامه‌های کنترل کیفیت رسیدگی‌ها در مرکز دادرسی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی برای نمایندگان هیئت‌ها، شاخص‌های کیفی عملکردی، ارزیابی‌های عملکرد میدانی هیئت‌ها و سایر برنامه‌های مرکز دادرسی در این حوزه را تشریح و اهمیت مسئله اتقان آراء در راستای عدالت مالیاتی در دوره جدید مدیریتی مرکز دادرسی را مورد تأکید قرار داد.

سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز ضمن تشکر از رویکرد نظام مالیاتی در حمایت از فعالان اقتصادی، تصریح کرد: ما معتقدیم کشور باید از محل مالیات اداره شود و بر این اساس از وصول مالیات حقه دولت حمایت می کنیم و به شدت با فرار مالیاتی مقابله می کنیم. وی آموزش به مودیان مالیاتی را زمینه ساز کاهش ورودی پرونده ها به هیات های حل اختلاف مالیاتی دانست. وی ضمن تشکر از  سیاست هوشمندانه مرکز دادرسی در راستای کاهش حجم ورودی پرونده های مالیاتی تأکید کرد اهتمام مرکز دادرسی مالیاتی به افزایش  کیفیت رسیدگی و دقت و سرعت در صدور آرا جای تقدیر و تشکر دارد.

طبیب زاده، به تجربه خوب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در بهبود فضای کسب و کار در استان اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی کرمان آماده همکاری با نظام مالیاتی در زمینه تدوین آیین نامه‌های دادرسی مالیاتی است.

حمید زینل پور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان هم در این دیدار ضمن تقدیر از تعامل خوب اتاق بازرگانی با امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی خود را در کنار فعالان اقتصادی می بیند و همواره به تعامل با بخش های مختلف اقتصادی تأکید داشته است.

در پایان حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‏ها و نظرات خود در زمینه بالابردن کیفیت رسیدگی به پرونده های مالیاتی، دقت و سرعت در صدور آراء و نظایر آن پرداختند.