13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 06 آذر 1402 ساعت 00:44

حرکت به سمت اتکای بودجه به درآمدهای مالیاتی، آرمان تاریخی اقتصاد کشور/ بسیجیان، پرچمدار تکریم مودیان و تغییر چهره سازمان نزد افکار عمومی باشند

نوشته شده توسط 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجتماع بزرگ بسیجیان سازمان امور مالیاتی، حرکت به سمت اتکای بودجه به درآمدهای مالیاتی را آرمان تاریخی اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق این آرمان ملی و هدف بزرگ که می تواند بسیاری از گره های اقتصادی کشور را باز کند، نباید بهانه ای برای هجمه به نظام مالیاتی کشور شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازرسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست که جمعی از بسیجیان ادارات مالیاتی سراسر کشور در آن حضور داشتند، با بیان اینکه امروز حاکمیت، تکالیف سنگینی را بر عهده نظام مالیاتی قرار داده است، گفت: همه ما باید امروز، اهمیت این نگاه و راهبرد را درک کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه در همین راستا سازمان امور مالیاتی در سال های اخیر چه از نظر تأمین درآمدهای دولت و چه از نظر تحول سیستم مالیات ستانی، وظایف سنگینی بر عهده داشته است، گفت: برای تحقق اهداف و راهبردهای نظام مالیاتی، نیازمند تعامل عملیاتی و مستمر با جامعه و مودیان و همراهی و همدلی در سطح حاکمیت و دولت هستیم.

دکتر سبحانیان ضمن تشریح برخی از دستاوردهای سازمان امور مالیاتی و بیان اینکه سازمان در زمینه وصول درآمدهای مالیاتی عملکرد خیلی خوبی داشته است، گفت: تحقق 98 درصدی درآمدهای مالیاتی در هشت ماهه امسال، رشد سهم بیش از دو برابری درآمدهای مالیاتی نسبت به نفت در بودجه کشور و تولید بیش از 600 هزار اظهارنامه برآوردی،  از جمله این توفیقات است.

وی زحمات و دستاوردهای سازمان امور مالیاتی را خلاصه در وصول درآمدهای مالیاتی ندانست و بیان داشت: وصول عوارض شهرداری ها، عوارض آلایندگی که منجر به پرداخت به شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور برای توسعه و عمران شده است و یا  وصول مطالبات دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران از جمله دستاوردهای مهم سازمان امور مالیاتی می باشد که باید در سطوح مختلف جامعه تبیین شوند.

دکتر سبحانیان، پیگیری تصویب لایحه تسهیل تکلیف مودیان، استقرار میز واکنش سریع، راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی 1526، پیشنهاد دریافت سقف تسهیلات بدون دریافت مفاصا حساب، شناسایی بیش از دو میلیون و 700 هزار مودی در سالجاری، برگزاری بیش از 1700 میز خدمت در سراسر کشور و صفر شدن مالیات نیمی از اصناف را از دیگر دستاوردها و اقدامات شاخص سازمان دانست.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در خط مقدم مواجهه مردم با حاکمیت است، اظهار داشت، اگر تصویری که از سازمان امور مالیاتی در ذهن مردم شکل می گیرد خوب باشد، تصویر حاکمیت هم خوب خواهد بود و تمام تلاش ما باید این باشد که این تصویر مخدوش نشود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی دیگر از صحبت های خود حرکت به سمت اتکای بودجه به درآمدهای مالیاتی را آرمان تاریخی اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق این هدف بزرگ که می تواند بسیاری از گره های اقتصادی در کشور را باز کند نباید بهانه ای برای هجمه به نظام مالیاتی کشور شود.

دکتر سبحانیان جهاد تبیین در خصوص اهمیت مالیات در اقتصاد کشور را وظیفه همگانی و بالاخص بسیجیان دانست و گفت: در مقابل هجمه ها به سازمان باید روشنگری شود که اتکای بودجه کشور به درآمدهای پایدار مالیاتی و جدا شدن از درآمدهای نفتی خواست تاریخی اقتصاد کشور بوده است، ضمن اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی با انجام تحول در نظام مالیاتی و اقداماتی از قبیل گسترش چتر مالیاتی، شناسایی مودیان جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و تمرکز بر دانه درشت ها انجام می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش پایانی صحبت های خود در میان اجتماع بسیجیان سازمان امور مالیاتی کشور، مصداق عینی روحیه انقلابی و بسیجی را متمایز بودن در زمینه تخصص حرفه ای، اشراف به قوانین و مقررات و پاسخگویی به موقع و مناسب به مردم و مودیان مالیاتی دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای خدمت به مردم و پاسخگویی به مودیان وظیفه همه همکاران نظام مالیاتی است اما جامعه بسیج سازمان باید پرچمدار تکریم مودیان و تغییر چهره سازمان امور مالیاتی نزد افکار عمومی باشد.