13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 06 آذر 1402 ساعت 00:43

اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی که برای تسهیل فرایند مالیات‌ستانی است را تکلیف خود می‌دانیم

نوشته شده توسط 

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی که برای تسهیل فرایند مالیات ستانی است را تکلیف خود می دانیم.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران‌ که با محوریت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برگزار شد با تشریح برخی از دستاوردهای مهم نظام مالیاتی در دوره تحولی، گفت: اصلاحات اساسی در نظام مالیاتی که برای تسهیل فرایند مالیات ستانی است را تکلیف خود می دانیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه، مجموعه نظام تقنینی و اجرایی کشور امروزه به این باور رسیده اند که تحول را در عرصه نظام مالیاتی رقم بزنیم و این امر مسیر محتوم نظام مالیاتی است، افزود: بر این باور هستیم که برای اجرای قوانین تحولی، روند تدریجی طی و اطلاع رسانی به جامعه انجام شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ثمرات اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برای اقتصاد کشور را فراتر از مالیات ستانی دانست و گفت: ما خودمان را شریک راهبردی کسب و کارها قلمداد می کنیم و باید در مسیر تسهیل فرایندهای مالیاتی به گونه ای رفتار کنیم که کسب و کارها دچار چالش و کندی نشوند‌.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت مالیات در اقتصاد کشور، گفت:  با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان موافق هستیم و برای اجرای بهتر قانون به نظام مالیاتی کمک خواهیم کرد.

وی با تقدیر از رویکرد رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ارتباط با اصناف و دریافت نظران ذینفعان قبل از تصمیم گیری و صدور بخشنامه گفت: در کارگروهی مشترک بین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در خصوص همکاری مشترک برای اجرای هرچه بهتر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و مسائل دیگر بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ایران دغدغه اکثریت جامعه صنفی کشور را پرداخت مالیات عادلانه دانست و گفت: نگاه تعاملی که امروز در سازمان امور مالیاتی حکمفرما است، می تواند بسیاری از مسائل را مرتفع نماید.

نوده فراهانی دبیر اتاق اصناف ایران نیز در این دیدار بر ارتباط نزدیک نظام مالیاتی و اتاق اصناف ایران اشاره کرد و گفت: هر دو مجموعه در کنار هم حرکت می کنند و شفاف سازی که مورد نظر نظام مالیاتی است را حمایت می کنیم.

وی اعتماد آفرینی در جامعه در خصوص موضوع مالیاتی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: وظیفه همه ما است که اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم. مردم باید بدانند، مالیاتی که مودیان مالیاتی پرداخت می‌کنند برای آموزش، بهداشت، امنیت و سایر امور رفاهی خود مردم هزینه می شود.

محمد برزگری رییس مرکز آموزش سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نشست گفت: در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی طی ۳ ماه اخیر۲۴۲هزار نفرساعت به فعالان اقتصادی آموزش داده شده و سازمان آمادگی دارد در هر سطح و هر نقطه از ایران در زمینه آموزش با فعالان اقتصادی همکاری کند.

در ادامه این نشست دیگر اعضای حاضر نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود با محوریت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پرداختند.