28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 13 آبان 1402 ساعت 21:21

دریافت تسهیلات خرد بدون گواهی مالیاتی ماده ۱۸۶ فراهم می شود

نوشته شده توسط 

به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و در راستای تکریم مودیان و تسهیل امور، امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی موضوع ماده 186 قانون مالیات‏های مستقیم فراهم می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، بنا به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به بانک مرکزی برای اصلاح ضوابط اجرایی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات‏های مستقیم، از این پس امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی به صورت سالیانه بدون طی تشریفات و ابلاغ بخشنامه جدید فراهم خواهد شد.

به موجب این پیشنهاد، اعطای تسهیلات ارزی یا ریالی توسط بانک‏ها به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی (صاحبان مشاغل) طی یک سال شمسی برای اشخاص حقوقی تا 65 درصد نصاب معاملات متوسط (برای سال 1402 معادل 9 میلیارد و 425 میلیون ریال) و برای اشخاص حقیقی تا 35 درصد نصاب مذکور (برای سال 1402 معادل 5 میلیارد و 75 میلیون ریال) نیاز به ارائه گواهی مالیاتی به بانک نخواهد داشت.

شایان ذکر است این مبلغ در حال حاضر برای اشخاص حقوقی 5 میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی 2 میلیارد ریال است و تغییر آن در هر سال منوط به اصلاح ضوابط اجرایی می باشد که براساس سوابق موجود هر چندسال یکبار تغییر می یابد.