20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 09 شهریور 1402 ساعت 22:46

در دولت سیزدهم سهم مالیات در تأمین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته است

نوشته شده توسط 

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: یکی از مولفه‌هایی که باعث ایجاد معضلاتی در کشور شده تورم مزمنی بود که در دهه ۹۰ در کشور به وجود آمد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان، دلیل اصلی این تورم را کسری بودجه و اتکا دولت‌ها به منابع بانکی برای جبران این کسری عنوان کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم سهم مالیات در تامین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته و این کمک می‌کند تا تورم کاهش یافته و در از بین بردن بی عدالتی موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه عزم دولت بر این است که نظام مالیاتی از سیستم سنتی به داده محور تغییر یابد افزود: اراده دولت بر این است که با گذر از اخذ مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی داده و سامانه محور به حل این مساله کمک کند اگرچه نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی بسیاری است.
دکتر سبحانیان با اشاره به اینکه حاکمیت باید از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مالیات بگیرد، اظهار داشت: در همه جای دنیا ۸۰ درصد مالیات از شرکت های بزرگ گرفته می‌شود در حالی که ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی به شرکت‌های بزرگ دادیم که باید این مساله برداشته شود.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در پایان خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است که صرف امور رفاه، عمران و آبادانی می‌شود.