14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 17 بهمن 1402 ساعت 23:38

ساخت کَشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تُنی در مازندران آغاز شد

نوشته شده توسط 

ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تُنی مازندران با حضور استاندار مازندران، مدیرعامل سازمان کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران شهراستانی در شرکت صدرا بهشهر آغاز شد.

به گزارش بورس و بانک ؛، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر گفت: به دنبال فعال کردن کریدور شمال به جنوب هستیم که ۳۰ درصد شناور را افزایش دادیم و امیدواریم با تحویل شناورها، هر سال ۲ فروند شناور به مجموعه افزوده شود.

محمدرضا مدرس خیابانی افزود: امروز خط تولید ساخت شناور در کلاس خزر افتتاح شد و دانش فنی در صدرا بومی شد و می تواند به سرعت ساخت شناورها کمک کند.

به گفته مدرس خیابانی، البته بخشی از تجهیزات شناور وارداتی است اما مهم دانشی است که در اختیار متخصصان‌ و مهندسان و مدیران این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تجارت منطقه خزر توسعه خواهد یافت و قدرت اول کشتیرانی منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.

 تولید شناورهای مورد نیاز مازندران، انجام تعمیرات و بازسازی کشتی‌های خارجی، برنامه‌ریزی برای طرح توسعه با نگاهی به تجارت دریایی در دریای خزر، ایجاد رشته‌های تخصصی مرتبط در دو دانشگاه فنی استان و امکان‌سنجی برای راه‌اندازی دبیرستان تخصصی به منظور جذب دانش‌آموزان از مقطع متوسطه و پرورش آن‌ها در حوزه صنایع دریایی بخشی از فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در مازندران است که در صورت تحقق می‌تواند آینده پویا و روشنی را برای این مجموعه و صنایع دریایی در مازندران رقم بزند.

شرکت صدرا دارای کارخانه‌ها و تجهیزات دریایی در بوشهر و مازندران است که خدمات لازم و گسترده‌ای را در خلیج فارس و دریای خزر انجام می‌دهد. این مجموعه با تلاش مستمر برای ارتقای سطح فناوری با رعایت استانداردهای بین‌المللی، در سال ۱۳۷۶ موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه‌های طراحی، ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، کشتی‌سازی، ساخت پایانه‌های نفتی، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و پل شد و متعاقب آن گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸، ISO ۱۴۰۰۱: ۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱: ۲۰۰۷ را دریافت کرد. حالا نیز مدتی است که فرآیند توسعه را علاوه بر حوزه زیرساختی، در بخش نرم‌افزاری، بازرگانی و آموزش با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کند.