07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 اسفند 1401 ساعت 18:08

بن خرید کتاب نیروهای مسلح رونمایی شد

نوشته شده توسط 
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رونمایی از بن خرید کتاب در قالب حکمت‌کارت را بسترساز تعمیق مطالعه در بین افراد شاغل در نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان دانست.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی اتکا؛، آیین رونمایی از بن خرید کتاب ویژه کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیش از ظهر امروز در شعبه شهید چمران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا واقع در خیابان امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، حجت‌الاسلام علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن ابراز خرسندی از این که فروشگاه اتکا و خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح پیشگام اختصاص غرفه فروش و بُن کتاب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است، افزود: مطالعه عامل ایجاد آرامش و نشاط روحی است. متأسفانه درگیری‌های روزمره این اجازه را به افراد نمی‌دهد که عظمت روح و اهمیت خوراک مناسب برای آن را درک کنند. اگر جامعه ما و جوانان ما لذتی که در کتابخوانی هست درک کنند به سمت آن نیز گرایش پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرازی اظهار کرد: در این میان مدیران فرهنگی هم وظایفی دارند که یکی از آن‌ها ایجاد بستر‌های عرضه کتاب است. ما باید برای کتاب بهترین و شلوغ‌ترین محل‌های عرضه را انتخاب کنیم تا دسترسی مخاطبان به کتاب آسان شود. اگر در این مسیر تلاش کنیم و مسئولان فرهنگی کشور دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را اولویت خود قرار دهند، قطعاً تحول عظیمی در مباحث کتابخوانی و گرایش به سمت خرید کتاب ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ خبرگزاری آنا

** پیشرفت قابل توجه در نشر کتاب‌های دفاع مقدس

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس پیشرفت زیادی داشته‌ایم که یکی از نشانه‌های آن شمارگان این گونه کتاب‌هاست. حدود سی سال پیش شمارگان کتاب‌های دفاع مقدس ما ۵۰۰ یا  نهایتاً ۱۰۰۰ نسخه بود، اما با یک رشد پلکانی و تدریجی الان شاهد تیراژ‌های یک میلیونی برای رمان‌های دفاع مقدس هستیم. خاطرات رزمندگان و ایثارگان دفاع مقدس و خانواده‌های آنان به نوعی شبه رمان است و برای خوانندگان جذابیت دارد. این کتاب‌ها می‌تواند برای افرادی که کتابخوانی را به تازگی آغاز کرده‌اند قابل توجه باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: البته با توجه به جمعیت بالای ۸۰ میلیون نفری کشورمان، باید به شمارگان پنج میلیونی هم  برسیم، اما همین میزان رشد  هم خودش  یک پیشرفت  قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ خبرگزاری آنا

وی افزود: مدیران حوزه فرهنگ و وزارت بازرگانی باید فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور را با فرایند فروش کتاب درگیر کنند. حرکتی هم که از امروز و با رونمایی از بُن خرید کتاب ویژه کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رقم خورده؛ گام اول در مسیر تعمیق فرهنگ کتابخوانی در کشور است ما در گام اول این بن‌ها را در قالب حکمت کارت برای مجموعه وزارت دفاع فعال کرده‌ایم و در ادامه سایر نهاد‌های مرتبط با ستاد کل نیرو‌های مسلح و خانواده‌های عزیز آن‌ها نیز در این طرح قرار خواهند گرفت تا ان شاالله بتوانیم به سهم خود نقش در حرکت عظیم گسترش کتابخوانی در کشور داشته باشیم.

لازم به یادآوری است، بن خرید کتاب ویژه کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مبلغ ۵۰۰ هزارتومان بر روی حکمت کارت شاغلان و بازنشستگان نیرو‌های  مسلح شارژ شده است. دارندگان این کارت‌ها می‌توانند از امروز با مراجعه به ۱۰ فروشگاه منتخب اتکا در استان‌های تهران و البرز کتاب‌های موردنظر خود را خریداری نمایند. همچنین قرار است از آغاز سال ۱۴۰۲ تعداد شعب فروشگاه‌های اتکا که دارای امکان فروش کتاب هستند در سراسر کشور افزایش یابد.