14 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 09 مرداد 1401 ساعت 12:38

وثیقه‌گذاری با سامانه ستاره آسان می‌شود

نوشته شده توسط 
سید احسان خاندوزی گفت: سامانه ستاره، سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند است و کمک بزرگی خواهد کرد که مسئله وثیقه در کشور ما برطرف شود.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موفق شدیم رونمایی مؤثری برای رفع یک مسئله بزرگ انجام دهیم که خانوارهای زیادی با آن روبه‌رو هستند. مردم زمانی که می‌خواهند از بانک تسهیلات ، کارت اعتباری و... دریافت کنند یا در زمان وقوع مسائل حقوقی، نیازمند وثیقه هستند.
وی افزود: مردم ما دارایی‌های زیادی داشتند که بسیاری از آن‌ها قابلیت وثیقه‌گذاری سریع، شفاف و برخط را نداشت. پس از چهار ماه تلاش مشترک، سامانه ستاره را بین قوه قضائیه، شبکه بانکی و سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی کردیم.
خاندوزی گفت: در حال حاضر مردم می‌توانند زمانی که بانک‌های ملی، قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه رسالت درخواست وثیقه دارند، به این سامانه مراجعه کنند و از سهامی که در بورس دارند یا سهام عدالت خود، به‌عنوان وثیقه استفاده کنند.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: اوراق دیگر مردم در بازار سرمایه نیز، به‌صورت برخط و آنلاین قابل وثیقه‌گذاری است. سامانه ستاره، سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند خواهد بود و در آینده سایر دارایی‌های مردم نیز به آن افزوده می‌شود. این سامانه کمک بزرگی خواهد کرد که مسئله وثیقه در کشور ما برطرف شود.