30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 20 آبان 1397 ساعت 14:53

مدیران بانک‌ها تصمیم گیری کردند؛ افزایش سقف برداشت روزانه کارت‌های بانکی

نوشته شده توسط 

saghbarدبیر کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از پیشنهاد مدیران بانک‌ها برای افزایش سقف برداشت روزانه از کارت‌های بانکی در دستگاه‌های خودپرداز و تغییر سقف کارت‌های هدیه به ۳ میلیون تومان خبر داد.
به گزارش بورس و بانک به نقل از ایبنا، محمدرضا جمشیدی درباره مباحث مطرح شده در سی و دومین جلسه مدیران عامل سیستم بانکی با حضور محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی و صمد کریمی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در محل بانک کارآفرین، اظهار داشت: در این جلسه روش‌های جاری بانک‌ها در زمینه معاملات نقدی ارزی مورد تبادل نظر قرار گرفت که در صورت نیاز به توضیح بیشتر بانک مرکزی می‌تواند اطلاع رسانی کند.


وی افزود: همچنین مدیران عامل بانک‌ها به لحاظ مشکلاتی که در ادارات اجرای ثبت اسناد برای مزایده و فروش املاک تملیکی بانک‌ها وجود دارد، راه‌های کمک رسانی به ادارات اجرایی ثبت را مورد تبادل نظر قرار داده و راه حل‌هایی برای همکاری با آنها مورد توافق قرار دادند.
دبیر کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: برخی مشکلات موجود در سیستم بانکی از جمله کارهای اجرای ثبت سیستم بانکی و دادسرای پولی و بانکی که با مشکلاتی مواجه است و تمامی پرونده‌های بانک‌ها به دلیل نبود نفر و مکان مناسب مسکوت مانده که مقرر شد بانک‌ها محلی را در اختیار این مرکز قرار داده تا به پرونده‌ها ومشکلات سیستم بانکی رسیدگی شود.
جمشیدی ادامه داد: همچنین درخواست شد درباره تغییر رقم پرداخت نقدی دستگاه‌های خودپرداز که سقف ۲۰۰ هزار تومانی تعیین شده آن مربوط به سال‌های قبل است، بررسی دوباره شود و با موافقت بانک مرکزی بازنگری و به روزرسانی در این رقم صورت گیرد.
وی حداکثر سقف مبلغ کارت‌های هدیه را دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون سقف مبلغ کارت‌های هدیه ۵۰۰ هزار تومان است که بانک ها پیشنهاد دادند که این مبلغ به ۳ میلیون تومان افزایش یابد و پیشنهاد خود را به بانک مرکزی اعلام کردند.
به گفته دبیرکل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، تمامی این درخواست‌ها منوط به موافقت بانک مرکزی است و باید منتظر پاسخ این بانک بود.