10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 22 اسفند 1402 ساعت 11:28

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران خبر داد: استقبال بازار از عرضه 12 هزار تنی محصولات جدید صنایع شیمیایی ایران در بورس انرژی

نوشته شده توسط 

معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با اشاره به فروش موفقیت‌آمیز محصولات این هلدینگ در جدیدترین عرضه بورس انرژی گفت: خوشبختانه موفق شدیم با افزایش تقریباً دو برابری حجم عرضه و رشد تقاضا نسبت به عرضه‌های گذشته؛ یک محموله 12 هزار تنی شامل 7 هزار تن رافینیت و 5 هزار تن هوی‌اند را به صورت سبد کالایی در رینگ صادراتی بورس انرژی به فروش برسانیم.
به گزارش بورس و بانک و به نقل ا ز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران؛ غلامرضا مؤذنی با اشاره به جدیدترین عرضه محصولات این هلدینگ در بورس انرژی اظهار کرد: با توجه به اینکه این هلدینگ برای تولید محصولات جدید خود نظیر رافینیت، هِوی‌اِند و لایت‌اِند موفق به تأمین نفت سفید از منابع جدید و متفاوت با منابع قبلی خود شد و مسئولیت فروش این محصولات جدید را نیز خود بر عهده گرفت؛ در ادامه فرآیند برنامه‌ریزی و تحقیقات بازار گسترده‌ای برای فروش بهینه این محصولات انجام شد.
وی افزود: در نتیجه استراتژی فروش نشات گرفته از این فرآیند تحقیقات و برنامه‌ریزی؛ طی یک مرحله موفق به عرضه موفق محموله 6 هزار تنی در رینگ صادرات بورس انرژی شدیم که امیدوارکننده بود. در جدیدترین بخش عرضه محصولات خود موفق شدیم با افزایش حجم عرضه نسبت به عرضه‌های گذشته؛ یک محموله 12 هزار تنی شامل 7 هزار تن رافینیت و 5 هزار تن هوی اند را به صورت سبد کالایی در رینگ صادراتی بورس انرژی به فروش برسانیم که موفقیت خیلی خوبی محسوب می‌شود. اهمیت این موفقیت زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم پیشتر احساس مثبتی از فروش موفق این محصولات در بازار وجود نداشت، اما در نتیجه این عرضه موفق مشتریان دیگری برای خرید بخش بعدی محصولات در روزهای آینده اعلام آمادگی کردند.


معاون بازرگانی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: این عرضه از جهات مختلف با عرضه قبلی محصولات جدید صنایع شیمیایی در بورس متفاوت بود. فارغ از افزایش تقریباً دو برابری حجم عرضه و رشد تقاضا برای خرید محصولات؛ بر خلاف عرضه تک محصولی پیشین، سبدی متشکل از دو محصول در رینگ صادراتی بورس انرژی ارائه شد. در تلاشیم در آینده تعداد محصولات این سبد را به سه محصول افزایش دهیم.
موذنی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و سیاست‌های در پیش گرفته شده در حوزه فروش؛ امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی حجم فروش را افزایش داده و ضمن افزایش تعداد خریداران محصولات این هلدینگ، یک مسیر مستمر عرضه محصولات در رینگ صادراتی بورس انرژی را در پیش بگیریم.


گفتنی است هلدینگ سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون محصولات فناورانه موردنیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.