09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 07 بهمن 1402 ساعت 20:46

آغاز پذیره‌نویسی صندوق‌بخشی «پتروآبان»

نوشته شده توسط 

نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق‌بخشی پتروشیمی «پترو آبان» صبح امروز در شرکت فرابورس ایران برگزار شد. پذیره‌نویسی صندوق‌بخشی پتروشیمی «پترو آبان» از امروز هفتم بهمن ‌ماه آغاز شد و تا ده بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش بورس و بانک ؛ الهام مرادی مدیرعامل شرکت سبدگردان آبان در این نشست خبری با بیان اینکه پتروآبان به عنوان هشتمین صندوق این مجموعه است، گفت: این صندوق از نوع بخشی با سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی است و بیش از 70 درصد سهام آن نیز در صنعت پتروشیمی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی از مزیت‌های نسبی در کشور برخوردار است و همواره بازدهی مناسبی به همراه دارد،  گفت: مجموعه آبان تاکنون به بیش از 250 هزار سرمایه‌گذار خدمات مالی ارائه کرده است.
مدیرعامل سبدگردان آبان با بیان اینکه این مجموعه در حال حاضر بیش از 30 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد، در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی پتروآبان گفت: این صندوق قابل معامله در فرابورس بوده و ارزش هر واحد در پذیره‌نویسی 10 هزار ریال است که پس از آن بر اساس NAV قیمت‌گذاری خواهد شد. در همین راستا صندوق بازارگردانی هوشمند آبان نیز بازارگردانی پتروآبان را برعهده دارد که ریسک نقدشوندگی را کاهش می‌دهد.
محمد نوربخش معاون سرمایه‌گذاری سبدگردان آبان و مدیر صندوق پتروآبان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه قبل از پذیره‌نویسی سهام مدنظر تحلیل و شناسایی شده است، گفت: به همین دلیل قرار است سهامی در این صندوق وارد شود که بتواند بازدهی دلاری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود سهامی خریداری شود که کمترین ریسک را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد، افزود: ریسک‌های صنعت پتروشیمی مثل قطعی گاز نیز در این صندوق کاملا در نظر گرفته شده است؛ ضمن‌آنکه راهکارهایی نیز برای کمبود و ناترازی احتمالی گاز در صنعت پتروشیمی در نظر داریم.
مدیر صندوق پتروآبان با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی دارای سهامی است که به طور مستقیم در سفره مردم اثر ندارد و معمولا بخش عمده‌ای از محصولات آنها صادر می‌شود، اظهار کرد: از این لحاظ دولت انگیزه کمتری برای سرکوب قیمتی محصولات این شرکت‌ها خواهد داشت.
نوربخش در پایان به ریسک‌هایی مثل سرکوب نرخ دلار اشاره کرد و گفت: در صندوق پتروآبان تمامی محاسبات و تحلیل‌ها به دلار انجام می‌شود و چینش سهام هم بر اساس بازدهی دلاری است.