30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 30 آبان 1401 ساعت 09:11

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه معدن زنجان مشارکت می‌کن

نوشته شده توسط 

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) در ۲ سرفصل " اکتشاف و حوزه های زیرساختی" که انجام آن از توانایی بخش خصوصی خارج است، به صورت مستقیم کمک حال استان زنجان خواهد بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو؛ مصطفی طاهری روز یکشنبه در دیدار با معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و مدیران صنایع معدنی استان زنجان با اشاره به ارتقای فعالیت های معدنی در استان یکی از مشکلات این حوزه را بحث های اجتماعی آن عنوان کرد.

وی افزود: هر چند در حوزه معدن از سوی دست اندرکاران تلاش های زیادی می شود، اما ورود و اقدامات زیرساختی ایمیدور می تواند در این خصوص تسهیلگری کند.

طاهری با بیان اینکه وقتی مردم مشاهده کنند که به خاطر معدن، زیرساخت های مورد نیاز از قبیل آب و برق تامین شده است، وضعیتی بهتری بوجود می آید، اظهار داشت: طبق قانون، ایمیدور در بخش معدن نمی تواند سرمایه گذاری کند مگر آنکه سرمایه گذاری نیاز باشد و از سوی بخش خصوصی اعلام آمادگی انجام نگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقرر شد که کارهای مطالعاتی معادن توسط ایمیدور انجام و مزایده با مشارکت بخش خصوصی باشد، خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذاری در حدی است که نیاز کشور را بخش خصوصی نمی تواند انجام دهد، در آن زمان ایمیدرو بصورت مستقیم یا غیرمستقیم در ۲ پروژه مصوب شده کار مطالعاتی را انجام داده و حضور می یابد.