30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 11 آبان 1401 ساعت 07:43

حفظ روند سودآوری و فروش در فولاد مبارکه

نوشته شده توسط 
شرکت فولاد مبارکه درسه ماهه نخست سال جاری ۲۰۶، ۹۲۰ میلیارد ریال سود خالص کسب کرد که این رقم در شش ماهه نخست به ۳۲۲، ۴۱۴ میلیارد ریال رسیده است که نشان‌دهنده حفظ سودآوری در حد مطلوب نسبت به رقبای داخلی و خارجی است.

به گزارش بورس و بانک  و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی این شرکت گفت: این شرکت در شرایط رکودی حاکم بر بازار، در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق به فروش  ۳، ۹۴۷، ۲۸۸ تن محصولات فولادی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی افزود: از نظر ریالی نیز درآمد فروش به ۸۰۴ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است؛ شرکت تا پایان سال جاری با فروش ۸، ۴۰۰، ۰۰۰  تن محصول، درآمدی حدود ۱، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال را کسب خواهد کرد که نسبت به سال مالی قبل ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شرکت فولاد مبارکه پرداخت سود تقسیمی مصوب در کم‌ترین زمان به سهامداران بویژه سهامداران حقیقی است، به‌گونه ای که سود سهامداران حقیقی در تاریخ ۲۰ شهریورماه پرداخت شده است.

کویتی با بیان این که سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی مقرر ماده ۲۴۰ قانون تجارت واریز خواهد شد، تصریح کرد: فولاد مبارکه در تاریخ ۳۰ مهر سال جاری اقدام به ثبت افزایش سرمایه مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ کرد و بدین ترتیب سرمایه اسمی شرکت از ۲۹۳ هزار میلیارد ریال به ۵۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در نظر دارد به منظور تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز طرح‌های توسعه، اقدام به تامین مالی از طریق بورس اوراق بهادار تهران به مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال کند.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد: این شرکت در راستای دست‌یابی به سودآوری پایدار برای سهامداران، پروژه احداث نورد گرم ۲ را در دست اجرا دارد؛ همچنین به‌منظور تامین پایدار انرژی برق، پروژه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی و ۶۰۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی را در دست اجرا دارد که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱، پیشرفت قابل توجهی داشته است. اجرای این پروژه‌ها ضمن پایداری تولید و فروش نویدبخش افزایش سودآوری برای سهامداران خواهد بود.