31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1402

بانک‌ پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای روشندلان در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد ، بنابر اعلام بانک پاسارگاد، ارائه خدمات ویژه‌ برای روشندلان در برخی از شعبه‌های این بانک راه‌اندازی شده و در سایر شعبه‌ها در دست توسعه است.

این تجهیزات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کنند. در این طرح کلیه‌ ضوابط و قوانین امنیتی رعایت شده و روشندلان از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، کلیه‌ امور بانکی را انجام می‌دهند. این دستگاه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده که روشندلان می‌توانند با استفاده از صفحه کلید، تمامی فرم‌های بانکی را تکمیل کرده و سایر عملیات بانکی مورد نیاز خود را اجرا کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسی قابل خواندن برای روشندلان است.

مشتریان روشندل با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به حضور همراه، فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و... را با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل می‌کنند، سپس فرم‌های تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت شده و برای انجام عملیات در اختیار مسئول باجه قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز خدمات و تسهیلات ویژه‌ای برای استفاده‌ معلولان و روشندلان در شعبه‌های بانک پاسارگاد ایجاد شده‌ است.

 

 

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر از بیمه رایگان سلامت استفاده می کنند، از اضافه شدن خدمات بهداشت روان و تغذیه به بسته خدمات به مناطق محروم در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده خبر داد. 

 

به گزارش بورس و بانک  و به نقل از از وبدا، دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه گفت و گوی ویژه خبری درباره تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده، اظهار کرد: این تفاهم نامه هر ساله در زمینه بیمه روستایی یا ارائه خدمات در سطح یک در روستاها و در بخش عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می ‌شود، اما امسال دارای تغییراتی بوده که در تیرماه این تفاهم نامه را با حضور وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت در قرارگاه پزشکی خانواده رونمایی کردیم.

دکتر ناصحی تاکید کرد که در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده از لحاظ اعتباری به مناطق خاص از جمله جزایر، مرزها و روستاها توجه جدی و برای ماندگاری پزشکان راهکارهای عملیاتی تدبیر شده است.  

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بیش از ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روستاییان و عشایر از بیمه رایگان سلامت استفاده می کنند که عمده هزینه ها با استفاده از این بیمه در بخش دولتی با نظام ارجاع پرداخت می شود.

وی افزود: بیمه سلامت در بخش بستری ۹۵ درصد از هزینه های بیمارستانی و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را پوشش می دهد.

دکتر ناصحی با بیان اینکه همه مردم کشورمان در روستاها و مناطق عشایرنشین تحت پوشش بیمه سه گانه قرار دارند، گفت: خدمات به روستاها و مناطق مرزی نشین و عشایر در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده افزایش می یابد.

وی گفت: آموزش و پایش برای پزشکان و کادر سلامت در روستاها با استفاده از راهنماهای بالینی در قالب بازآموزی برای پزشکان در حوزه های مختلف از جمله تجویز آنتی بیوتیک ها، مراقبت دیابت، فشارخون، غربالگری و سایر موارد، در تفاهم نامه جدید ذکر شده و اجرایی می شود.

 مدیرعامل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: هر ۴ هزار نفر یک پزشک، هر ۷ هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک و هر ۴۰ هزار نفر یک کارشناس بهداشت روان و یک کارشناس بهبود تغذیه خواهند داشت و این خدمات به تدریج ادغام می شود و امیدواریم توانبخشی را در سال آینده به بسته های خدمات در روستاها اضافه کنیم.

در کشور کمبود پزشک نداریم.

 دکتر ناصحی در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور، با تاکید بر اینکه ما در کشور با کمبود پزشک مواجه نیستیم، گفت: به دلیل دریافتی پایین، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را نمی توانستیم تضمین کنیم، اما با همکاری که بین حوزه ‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، امیدواریم این ماندگاری افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تحولی که در نظام سلامت در تفاهم نامه امسال دیده شده، بیشتر بحث فنی است و یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای دارو و یکهزار و100 میلیارد تومان برای مکمل ها است. وی در مورد پرداختی کادر سلامت در روستاها گفت: ۸۰ درصد جمع دریافتی پزشک و کادر سلامت را تا پایان ماه و ۲۰ درصد باقی مانده تا پایان فصل تسویه می شود و بحث پرداخت به روستاها را حداقل ۲ سال منظم کردیم و ما به تفاوت امسال را با نظام جدید پرداخت خواهیم کرد.

منتشرشده در بیمه

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گزارش عملکرد سال مالی گذشته صندوق را در ۷محور به اعضای مجمع ارائه کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدتی ؛به گفته مهدی قمصریان در سال گذشته صندوق تامین خسارت‌های بدنی بر اساس وظایف و تکالیف قانونی خود بیش از 4هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.وی افزود: با احتساب رقم پرداختی در سال گذشته، مجموع رقم خسارت پرداختی در 7 سال گذشته به بیش از 14 هزار و 400میلیارد تومان رسیده است.

قمصریان در عین حال با اشاره به خدمات اجتماعی صندوق تامین خسارت‌های بدنی در سال‌های اخیر، توضیح داد: در 7 سال گذشته بیش از 51 هزار مقصر حوادث رانندگی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی  به تکلیف قانونی صندوق برای بازیافت خسارات پرداختی از مقصران حوادث رانندگی فاقد بیمه نامه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: صندوق در سال گذشته بیش از 268 میلیارد تومان از خسارات پرداختی را بازیافت کرده که این رقم حدود 2.5 برابر مجموع بازیافت خسارت صندوق  در 6سال پیش از آن است و این روند با جدیت و اهتمام بیشتر و بکارگیری ابزارهای جدید دنبال خواهد شد.

قمصریان همچنین با تشریح مهمترین برنامه‌های راهبردی صندوق گفت: در یک سال گذشته هوشمندسازی فرایندها و توسعه بکارگیری شیوه های نوین داده محور در صندوق مورد توجه جدی بوده است.چالش های صندوق، عدم تناسب میزان افزایش نرخ دیه و حق بیمه شخص ثالث و همچنین آثار حقوقی و مالی مابه التفاوت تعهدات شرکت های بیمه و نرخ دیه در سال جاری برای صندوق، ریسک احتمال حذف بیمه نامه شخص ثالث از سبد خانوار، افزایش نگران کننده تصادفات و تلفات ناشی ازحوادث رانندگی و تحمیل تکالیف جدید در سایر قوانین به صندوق بدون پیش بینی منابع مالی لازم از مهمترین چالش های پیش روی صندوق تامین خسارت های بدنی بود که در گزارش قمصریان به مجمع عمومی به آن پرداخته شد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی ضمن یادآوری تکلیف قانونی صندوق در ماده 22 قانون بیمه اجباری شخص ثالث اظهار کرد: اجرای تکالیف مصرح قانونی دستگاه های اجرایی برای کاهش حوادث رانندگی و توسعه و تعمیم پوشش حداکثری بیمه شخص ثالث ضروری است.

برنامه های آتی قمصریان توسعه ارتباطات مبتنی بر روش های نوین داده محور را اولویت مهم صندوق در سال جاری عنوان و افزود: بدنبال اصلاح و ترمیم نقش صندوق تأمین خسارت های بدنی از حمایت گری به تنظیم گری هستیم.وی از برنامه ریزی این صندوق برای ایجاد دبیرخانه دائمی پیگیری تکالیف قانونی دستگاه های اجرایی برای گسترش پوشش بیمه نامه شخص ثالث در ستاد صندوق خبر داد و افزود: هدف نهایی ما تلاش برای کاهش حداکثری تلفات حوادث رانندگی و همچنین افزایش ضریب نفوذ بیمه نامه شخص ثالث است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی هوشمندسازی و توسعه نظام ارائه خدمات به ذی نفعان را راهبرد مهم دیگر صندوق عنوان و تاکید کرد: پیشگیری، شناسایی نظام مند پرونده ها و اسناد جعلی و تقلبی و انسداد گلوگاه های مرتبط از طریق برقراری ارتباط  برخط و پایدار با سامانه های مختلف از مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده صندوق است.

 

 

منتشرشده در بیمه

مهلت بخشودگی جرائم و سود بدهکاران بانک صادرات ایران تا پایان شهریور ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، بخشش وجه التزام تاخیر بدهی بدهکاران بانکی در قالب بسته وصول مطالبات غیر جاری وزارت امور اقتصادی و دارایی به مدت سه ماه تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

بانک صادرات ایران با هدف وصول مطالبات غیر جاری و مساعدت با افرادی که به علت مشکلات اقتصادی امکان بازپرداخت به موقع اقساط تسهیلات خود را ندارند، مهلت بخشودگی جرائم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه را تا سه ماه دیگر تمدید کرد.

بر اساس دستورالعمل ویژه این بسته در صورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی خود را به صورت نقدی تسویه کند، بانک با اعطای اختیار به شعب و بدون نیاز به اخذ مصوبه، جرایم تاخیر تادیه را به صورت کامل خواهد بخشید. این بخشودگی در تعهدات و تسهیلات ۶ درصد و در وام‌های قرض‌الحسنه ۸ درصد از وجه التزام را به صورت کامل از کل بدهی کسر می‌کند.

بانک صادرات ایران همچنین برای تسهیل در اجرای این بسته، اختیار ارکان ذی‌صلاح در خصوص بخشودگی‌های یاد شده را به صورت کامل به رؤسای شعب تفویض کرده است.

استفاده از مزایای این بسته مشمول بدهکارانی می‌شود که بدهی خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در قالب این بسته پرداخت کنند.

همچنین از آنجایی که در تسهیلات دارای اقساط متعدد، ممکن است فقط بخشی از اقساط معوق شده باشد، در این صورت صرفاً با وصول مبلغ بدهی معوق شده(نه لزوما کل بدهی قرارداد)، جرایم به صورت کامل بخشوده شده و مابقی اقساط در مواعد مقرر از پیش تعیین شده وصول خواهد شد.

لازم به ذکر است اگر فردی صرفا امکان پرداخت بخشی از بدهی خود را داشته و تقاضای امهال مابقی طلب بانک را داشته باشد، مشروط به پرداخت حداقل ۵۰ درصد مانده کل بدهی به عنوان پیش دریافت، به نسبت مبلغ پرداختی، جرایم تاخیر تادیه مشمول بخشودگی قرار گرفته و متعاقب آن در پایان دوره امهال، در صورت پرداخت کل بدهی، جرایم اقساط امهالی باقی مانده نیز مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

 

منتشرشده در بازار پول

مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای، جزییات نسخه جدید سامانه مودیان را تشریح کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی ؛در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور که در راستای تشریح جزییات نسخه جدید سامانه مودیان منتشر شده، آمده است:

در نسخه جدید سامانه مؤدیان در صورتیکه مودی قبلا نسبت به اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نموده باشد، نیازی به اخذ مجدد شناسه نداشته و شناسه ‏های اخذ شده قبلی توسط مودی، قابلیت ارسال صورتحساب را دارا می‏باشد. در صورتیکه مودی نیاز به دریافت شناسه یکتای جدید نیز داشته باشد، امکان دریافت در سامانه مودیان فراهم می باشد.

  1. محیط تستی با نشانی SandBoxrc.tax.gov.ir  جهت ارسال صورتحساب آزمایشی به سامانه مؤدیان، ایجاد شده است و در این سامانه، کارپوشه آزمایشی به مؤدیان تخصیص داده می‏شود. مودی می‏تواند قبل از ارسال صورتحساب در محیط عملیاتی به نشانی tp.tax.gov.ir  ابتدا در محیط آزمایشی مذکور شناسه یکتای حافظه مالیاتی آزمایشی دریافت و صورتحساب آزمایشی ارسال نماید. با توجه به اینکه محیط مذکور تستی می‏ باشد، به لحاظ ماهیت تستی بودن این محیط، اطلاعات صورتحساب های ارسال شده در این نشانی در دوره های زمانی مشخص پاک می‏ شود.
  2. با توجه به اینکه در ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان، درج شناسه کالا/ خدمت الزامی می باشد. نظر به عدم تخصیص شناسه اختصاصی کالا /خدمت به کلیه کالاها/ خدمات و در راستای تسهیل کار مؤدیان، در حال حاضر استفاده از شناسه عمومی کالا/خدمت توسط مودیان بلامانع می‏باشد. اطلاعات شناسه‏ های مذکور در نشانی  stuffid.tax.gov.ir موجود می باشد. شایان ذکر است مسئولیت تخصیص شناسه کالا/خدمت عمومی و اختصاصی با وزارت صمت و مسئولیت تخصیص نرخ مالیات بر ارزش افزوده به شناسه‏ های ایجاد شده، با دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور می‏باشد که پس از انجام مراحل فوق، اطلاعات توسط این مرکز روی درگاه سازمان به نشانی  stuffid.tax.gov.ir قرار داده خواهد شد.
  3. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی که شرح آن در صفحه 24 از سند "دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی V6.4 " آمده است، مولفه متغیر تشکیل دهنده شماره مالیاتی است که مقدار آن درون هر حافظه مالیاتی منحصر به فرد می‌باشد. این مقدار به ازای هرصورتحساب ثبت شده توسط حافظه مالیاتی متفاوت و به صورت صعودی و غیر تکراری تولید می‌شود. جزئیات مورد نیاز در این خصوص در سند "قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر بفرد مالیاتی" قابل دسترسی می‌باشد. هردو سند مذکور  در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir، بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، گزینه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل ها و نرم‌افزارهای مرتبط قابل دسترسی می‌باشد. با توجه به ابهام مطرح شده از سوی مودیان، ضروری است فیلدهای سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی با بخش سریال صورتحساب در شماره منحصر به فرد مالیاتی یکسان باشد.
منتشرشده در اقتصاد کلان

بانک کارآفرین با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه و معرفی خدمات خود در حوزه بانکداری دیجیتال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین؛ در این رویداد تخصصی، شرکت‌های زیرمجموعه بانک، هلدینگ فناوری نگاه و استارت‌آپ‌های عصر امین و ثروت ستارگان به ارائه آخرین دستاوردهای خود خواهند پرداختبه نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک؛ الکامپ، به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از چهارم تیرماه سال جاری به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌اللملی تهران برگزار می‌شود و بانک کارآفرین نیز در کنار بزرگترین شرکت‌های حوزه آی‌تی، مجموعه‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارت‌آپ ایران حضور خواهد یافت.

این نمایشگاه تخصصی محلی مناسب برای آشنایی با آخرین خدمات دیجیتال شرکت‌های مختلف از جمله بانک‌هاست و فضای لازم برای توسعه همکاری‌ها از جمله حمایت از طرح‌های ملی حوزه فناوری اطلاعات را فراهم می‌کند.

بانک کارآفرین نیز که نامش در سال‌های اخیر به عنوان یکی از حامیان همیشگی و اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جوان مطرح شده است، در راستای تداوم این مسیر و همچنین توسعه و معرفی خدمات دیجیتال خود در کنار بزرگترین شرکت‌های حوزه IT حضور خواهد داشت.

در این نمایشگاه هلدینگ نگاه به عنوان بازوی فناوری بانک کارآفرین به همراه استارت‌آپ‌های عصر امین و ثروت ستارگان و شرکت‌های زیرمجموعه بانک در حوزه IT نیز حضور دارند تا به معرفی و ارائه آخرین دستاوردهای خود بپردازند.

از جمله مهم‌ترین این خدمات می‌توان به های‌بانک؛ پلتفرم دیجیتال بانک کارآفرین اشاره کرد که اواخر سال گذشته رونمایی شد و در ماه‌های اخیر به شکل منظم و منطبق با نیازهای مشتریان به‌روزرسانی و توسعه یافته است.

نمایشگاه بین‌المللی الکامپ تا ۷ تیر ادامه خواهد داشت و مشتریان محترم می‌توانند با حضور در غرفه بانک کارآفرین با آخرین خدمات دیجیتال این بانک و برنامه‌های آن در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شوند.

منتشرشده در بازار پول

سیدهادی شیخ الاسلامی، مدیر‌عامل و نایب رئیس هیأت مدیره بیمه میهن از انعقاد قرارداد همکاری شرکت بیمه میهن و صندوق بیمه تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات به جامعه هدف، به منظور برقراری انواع پوشش‌های بیمه‌ای خبر داد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از مدیریت روابط عمومی بیمه میهن، تبلیغات و اموربین الملل بیمه میهن، سید هادی شیخ الاسلامی، مدیر عامل بیمه میهن در این خصوص گفت: این قرارداد به منظور برقراری انواع پوشش‌های بیمه‌ای اعم از بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر و حوادث گروهی، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه آتش‌سوزی اموال منقول و غیر‌منقول، بیمه اتومبیل(شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه)، انواع بیمه‌های مسئولیت مدنی، بیمه‌های مهندسی و خاص و انواع بیمه‌های حمل و‌نقل منعقد شده است.

وی افزود: با انعقاد این قرارداد و آغاز همکاری، شرایط برای خدمت‌رسانی بیمه‌ای به کارکنان سازمانی و غیرسازمانی صندوق بیمه تعاون و جامعه هدف این قرارداد فراهم شده است.

 

 

منتشرشده در بیمه
بانک تجارت تا پایان خردادماه سال جاری با پرداخت 15هزار و 324 فقره تسهیلات ازدواج و 12هزار و 87 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، بنا بر آخرین آمار، در بازه زمانی خردادماه، بانک تجارت، تعداد 9 هزار و 384 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.

این بانک همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از فرزندآوری، در بازه زمانی مذکور 6هزار و 891 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده است.

بر این اساس بانک تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه مجموعا 15هزار و 324 فقره تسهیلات ازدواج و 12هزار و 87 فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده است.

 

منتشرشده در بازار پول

مجمع‌عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو با حضور بيش از 88 درصد سهامداران صبح امروز در سالن تلاش برگزار شد و چادرملو 171 هزار و 325 میلیارد ریال سود به سهامداران داد.

به گزارش بورس و بانک؛ سهامداران حقیقی‌و‌حقوقی حاضر در این مجمع از عملکرد چادرملو اعلام رضایت و از مدیران و پرسنل شرکت تقدیر کردند.

در اين جلسه پس از انتخاب آقای محمدابراهیم راعی‌عزآبادی نماینده شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به عنوان رئيس‌مجمع و ناظران آقايان قائمی‌راد نماینده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن‌وفلزات و سلحشوری نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام‌عدالت، خلیل‌زاده نماينده سازمان بورس‌واوراق‌بهادار و بازرس قانونی شرکت، مهندس طاهرزاده به عنوان دبیر مجمع و مديرعامل شركت؛ گزارشی از عملكرد و برنامه‌های اجرايی شامل عمليات استخراج، توليدوفروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌های سالجاری شرکت به اطلاع حاضران رساند.

مهندس طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو در سخنرانی آغازین این جلسه با موفق ارزیابی‌کردن عملکرد هیات‌مدیره در سال 1401و کسب موفقیت‌های فراتر از برنامه و رکوردهای تولید که آثار آن در صورت‌های مالی، گزارش عملکرد هیات‌مدیره و گزارش تفسیری مدیریت به طور مفصل برای سهامداران تشریح شده است، گفت: شكرگزاريم كه بار ديگر خداوند منان در سايه الطاف بی‌دريغش توفيق خدمتگزاری را به ما اعطاء فرمود تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توسعه ‌صنعت‌ومعدن و شكوفایی اقتصاد ايران با اتكاء‌ به حمايت‌های شما سهامداران گام‌های بزرگی برداريم.

وی در ادامه افزود: در سالی که گذشت؛ توانستیم با وجود برخی مشکلات ناشی از کاهش قیمت‌های جهانی و محصولات زنجیره ارزش فولاد و محدودیت‌های ناشی از قطع برق و گاز برای واحدهای فولادسازی و کمبود نقدینگی حاصل از این رخداد به درآمدهای عملیاتی 437,736,422 میلیون ریالی و سود خالص 228,874,148 میلیون ریالی دست پیدا کنیم و ضمن تحقق سود پایه هر سهم به میزان 1,191 ریال به برنامه عملیاتی خود پایبند باشیم.

مهندس طاهرزاده مهمترین نتایج عملکرد گروه معدنی‌وصنعتی چادرملو (سهامی عام) در سالی که گذشت را به این شرح بیان کرد:

    کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن (خشک) در بین شرکت‌های تولیدکننده این محصول به میزان 11,042,266 تن.
    تحقق رکورد تولید در بخش آهن‌اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره‌برداری کارخانجات.
    پوشش 105 درصدی برنامه تولید (پوشش 106 درصدی تولید کنسانتره، پوشش 103 درصدی تولید گندله، پوشش 104 درصدی تولید آهن‌اسفنجی و پوشش 113 درصدی تولید شمش فولادی).
    تولید 17,705,578 تن محصول در سال 1401.
    تحقق درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت اصلی در سال 1401 به میزان 409,787,584 میلیون ریال و گروه (تلفیقی) به میزان 476,762,448 میلیون ریال.
    کسب بیش از 212,787,410 میلیون ریال سود عملیاتی در شرکت اصلی در سال 1401 و 194,469,085 میلیون ریال سود عملیاتی در گروه.
    تحقق سود خالص شرکت اصلی در سال 1401 به میزان 228,874,148 میلیون ریال و گروه (تلفیقی) به میزان 240,032,370 میلیون.

 

جایگاه شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو در زنجیره شرکت‌های اصلی تولیدکننده فولاد کشور در سال 1401

کنسانتره

سهم 23.70 درصدی

شرکت‌های اصلی کشور: 46,594,453

شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو: 11,042,266

جایگاه اول کشور
    

گندله

سهم 7.78 درصدی

شرکت‌های اصلی کشور: 48,421,191

شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو: 3,767,937

جایگاه ششم کشور

آهن‌اسفنجی

سهم 5.43 درصدی

شرکت‌های اصلی کشور: 29,750,045

شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو: 1,615,015

جایگاه پنجم کشور
    

شمش فولادی

سهم 5.22 درصدی

شرکت‌های اصلی کشور: 22,667,119

شرکت معدنی‌وصنعتی چادرملو: 1,184,278

جایگاه هفتم کشور
 
برنامه‌های آینده شرکت:

هیات‌مدیره شرکت بر آن است تا در راستای نیل به توسعه‌وپیشرفت روزافزون و اعتلاء میهن با رهنمودها و حمایت‌های سهامداران ضمن حفظ و ارتقاء ارزش‌های بنیادی شرکت به استراتژی‌های هدف‌گذاری شده به شرح زیر دست یابد.

اهداف کوتاه‌مدت:

    تولید بالاتر از ظرفیت اسمی کنسانتره سنگ‌آهن (مشابه سال‌های گذشته)، تولید گندله، آهن‌اسفنجی، فولاد و تولید برق طبق برنامه مصوب سال 1401
    شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله‌سازی شماره «2»
    شروع عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 546 مگاوات در شهرستان اردکان
    شروع عملیات طرح احداث کارخانه مجتمع فروآلیاژ چادرملو به روش کوره قوس‌الکتریکی به حداقل 65 هزار تن (30 هزار تن فروسیلیکو منگنز 20 هزار تن فرو منگنز پرکربن و 15 هزار تن فروسیلیس)
    ادامه عملیات اجرایی اکتشافات تفصیلی پهنه معدنی آنومالی D19
    تکمیل مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بابت شروع عملیات اجرایی طرح‌های توسعه در قالب مشارکت در افزایش سرمایه

اهداف بلندمدت:

در مورد طرح‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت در دورنمای جاری و 3 الی 5 سال آینده؛ فعالیت‌های ذیل در حال برنامه‌ریزی و اجراست:

الف) طرح‌ها و برنامه‌های درون شرکتی چادرملو

    طرح احداث کارخانه مگامدول آهن‌اسفنجی به ظرفیت 2/2 میلیون تن در سال
    طرح احداث کارخانه اکسیژن
    طـرح احداث کارخانه تـولید انـواع آجـرنسوزها و اجرام نسوز کوره با ظرفیت 140 هزار تن، مواداولیه فرآوری شده 310 هزار تن و قطعات ویژه 50 هزار قطعه در سال
    طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 546 مگاواتی اردکان
    طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بهاباد 546 مگاواتی به روش BOT
    طرح راهبری، بهره‌برداری، تکمیل زیرساخت و توسعه کارخانه فولاد میبد
    طرح احداث کارخانه تولید ورق نورد گرم در اردکان
    احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی
    مشارکت در سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطابق با برنامه افزایش سرمایه و متناسب با پیشرفت پروژه‌های شرکت‌های فرعی و وابسته

ب) طرح‌ها و برنامه‌های با مشارکت شرکت‌های فرعی، وابسته چادرملو

    آماده‌سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، تفصیلی و اجرای عملیات باطله‌برداری دستیابی به توده معدنی در معدن D19 با همراهی و مشارکت شرکت سنگ‌آهن‌ مرکزی‌ایران (بافق)
    طرح احداث 2 واحد 10 مگاواتی نیروگاه خورشیدی شرکت در منطقه بهاباد و اردکان در قالب شرکت سی پی جی پارس
    طرح کارخانه ممبران با ظرفیت تولید 50,000 عدد در سال در قالب شرکت سی پی جی پارس
    احداث کارخانه‌های ذوب، کلاف و آهن‌اسفنجی به ترتیب به ظرفیت 600 هزار تن و 450 هزار تن و1,2 میلیون تن در قالب شرکت فولاد سرمد ابرکوه
    احداث کارخانه کنسانتره به ظرفیت 1 میلیون تن در قالب شرکت عصر نوین بهاباد.
    احداث کارخانه‌های آهن‌اسفنجی در شهرستان‌های اقلید، اردبیل، بختگان با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذار
    فرآوری باطله‌های سنگ‌آهن مجتمع معدنی چهار بوق
    مشارکت در حمل‌ونقل ریلی برای تامین زیرساخت‌های حمل مواداولیه و محصولات در قالب مشارکت با شرکت‌های سرمایه‌پذیر
    مشارکت در پروژه‌های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار

پیشنهادات هیات‌مدیره به مجمع

در خاتمه هيات‌مديره شركت ضمن تقدير و تشكر از حضور شما سهامداران حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، نماينده سازمان بورس‌واوراق‌بهادار و نيز کارکنان شركت، از مجمع تقاضا دارد با تصويب پيشنهادات به شرح زيرشركت را همچون سنوات گذشته جهت رسيدن به اهداف تعيين شده ياری رسانند:

    استماع گزارش فعالیت هیات‌مدیره در خصوص عملکرد سال مالی منتهي به 29/12/1401
    استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1401
    بررسی و تصویب صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1401
    اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود سهام سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1401
    انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی (اصلی و علی‌البدل) و تعیین حق‌الزحمه ایشان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1402
    انتخاب اعضاء هیات‌مدیره
    تعيين حق حضور اعضاء غيرموظف هیات‌مديره و حق‌الزحمه کمیته‌های تخصصی زیرنظر هیات‌مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1402
    تعيين روزنامه‌ كثيرالانتشار به منظور درج آگهی‌های شركت
    تعيين پاداش اعضاء هیات‌مديره برای عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1401
    سایر مواردی که تصمیم‌گیری آن در صلاحیت مجمع‌عمومی عادی است.

در پایان این مجمع تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصويب قرار گرفت:

1 - در خصوص عملکرد هیأت‌مدیره صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی مشتمل بر سود و زيان، صورت وضعیت مالی صورت تغییرات در حقوق مالکان صورت جریان‌های نقدی و یادداشت‌های توضیحی پیوست آن برای سال مالی منتهی به 29/12/1401قرائت و مجمع پس از استماع توضيحات هيات‌مديره و بازرس قانونی و پس از بحث‌وتبادل‌نظر سهامداران در خصوص موضوعات مطروحه به اتفاق‌آرا ضمن تائيد عملكرد هيات‌مديره، صورت‌های مالی و يادداشت‌های پيوست آن برای سال مالی منتهی به 29/12/1402 را تصويب کرد.

2 - معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت مورد تائید و تنفیذ قرار گرفت.

3- در ارتباط با تقسيم سود سال مالی منتهی به 29/12/1401 مقرر شد. از مبلغ   228 هزار و 874 میلیارد ریال کل سود خالص شرکت در سال 1401 به میزان 75 درصد آن معادل 171 هزار و 325 میلیارد ریال آن به ازاء هر سهم 890 ریال تقسیم شود.

4 - موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی شد و همکاران به عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 29/12/1402 انتخاب و قبولی سمت خود را اعلام کرد. تعیین حق‌الزحمه بازرسان به هیأت‌مدیره تفویض شد.

5 - روزنامه دنيای‌اقتصاد و جهان‌صنعت جهت درج آگهی‌هاي شركت تعیین شد.

6 - حق حضور و پاداش هيات‌مديره برای سال مالی 1401 مبلغ 13 میلیارد ریال تعیین شد که بر اساس مصوبه مجمع در وجه اشخاص حقوقی هیات‌مدیره واریز می‌شود.

7 - مجمع مراتب تقدیر خود را از زحمات هیأت‌مدیره و کلیه کارکنان شرکت اعلام کرد و به نحو مقتضی از زحمات کارکنان ذیربط تقدیر به عمل آورد.

منتشرشده در معدن

در راستای توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه مشتریان به شعب و خودپردازهای بانک، امکان «تعیین رمز اول کارت» و «تعیین رمز دوم ایستا» از طریق اینترنت‌بانک دی فراهم شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازروابط‌عمومی بانک دی؛ از این پس کاربران دی‌نت می‌توانند با استفاده از این خدمت بدون مراجعه به شعب یا خودپردازها، رمز اول کارت (۴ رقمی) و رمز دوم ایستا (۵ تا ۱۲ رقمی) کارت خود را تغییر دهند.

گفتنی است رمز اول کارت رمزی ۴ رقمی است که در تراکنش‌های حضوری با کارت مانند خرید از دستگاه POS‏ یا استفاده از ماشین‌های بانکی به‌کار می‌رود. همچنین رمز دوم ایستا یک رمز ۵ تا ۱۲ رقمی است که در تراکنش‌های بدون حضور کارت مانند خرید اینترنتی‏، استفاده از سامانه‌های اینترنتی و تلفنی و اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت تا سقف ۱ میلیون ریال در روز به‌ کار می‌رود.

کاربران می‌توانند برای استفاده از این خدمت از طریق منوی «کارت‌» در دی نت اقدام کنند.

گفتنی است پیش از این امکان تعیین رمز اول کارت از طریق دی‌جت نیز فراهم شده بود.

 

منتشرشده در بازار پول