10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 21 ارديبهشت 1402 ساعت 16:22

پست بانک و صندوق‌ توسعه فناوری‌های نوین تفاهمنامه بانکداری باز امضاء کردند

نوشته شده توسط 

پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری‌های نوین صبح امروز همزمان با دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ تفاهمنامه بانکداری باز امضاء کردند.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اقتصاد ملت؛ در همین راستا روز گذشته و همزمان با دومین روز از این رویداد بزرگ نوآوری و فناوری تفاهمنامه بانکداری باز با حضور بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، سیدروح‌الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین، صابری نائب رئیس هیات‌مدیره صندوق توسعه فناوری‌های نوین و جمعی از معاونان و مدیران این دو مجموعه با هدف همکاری متقابل ارائه انواع خدمات فن‌آوری در زمینه ارائه خدمات کاربری ASP جهت همکاری در حوزه خدمات بانکداری باز بانک بر بستر الکترونیکی صندوق را امضاء کردند.

 

بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در این مراسم با استقبال از شرایط به وجود آمده به واسطه ایجاد شعبه و ارتباط مستقیم با اعضاء پارک فناوری پردیس گفت: راهبرد پست بانک؛ حضور در پارک‌های علم‌ و فناوری و ایجاد ارتباط مستقیم با اعضاء و شرکت‌های این پارک‌هاست که سبب بهره‌گیری بهتر آنها از خدمات پست بانک خواهد شد.

 

وی همچنین ضمن استقبال از تعامل فناورانه با صندوق توسعه فناوری‌های نوین افزود: این همکاری زمینه‌ساز ارائه خدمات کاربری ASP در راستای ارائه خدمات بانکداری باز با این صندوق به عنوان بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور خواهد شد. شیری همچنین گفت: این اشتراک کسب‌‌وکار به نفع هر دو گروه است تا فعالیت خود را گسترش دهند و طرف سوم که شرکت‌های استارتاپی هستند؛ از این خدمات استفاده‌ کنند.

 

سیدروح‌الله میرامینی مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین با تاکید بر اینکه تفاهمنامه اینوتکس امسال مکمل تفاهمنامه سال گذشته این صندوق با پست بانک خواهد بود، گفت: این همکاری می‌تواند در حوزه‌های دیگر همچون حوزه تامین مالی جمعی و تسهیلات خرد (لندتک) نیز ادامه یابد و امیدواریم در آینده نزدیک محصولات‌ مشترک دیگری نیز برای مشتریان این بانک ارائه و اجرایی کنیم. بر اساس این تفاهمنامه صندوق توسعه فناوری‌های نوین متعهد است تا در ازاء ارائه تمامی خدمات بانکداری باز در قرارداد؛ کارمزدهای حاصل از خدمات را پس از اعلام به بانک پرداخت و ارتباط امن دو طرفه SSL بین سرور خود و بانک را به صورت دائم برقرار کند.

 

طبق این تفاهمنامه که به امضاء بهزاد شیری و سیدروح‌الله میرامینی مدیران‌عامل دو طرف رسیده است؛ پست بانک ایران خدمات خود را در قالب API در اختیار صندوق قرار دهد و هزینه بستر مورد استفاده جهت تحویل و لینک پشتیبان آن تا مقصد صندوق بر عهده بانک است.

 

همچنین پست بانک ایران متعهد می‌شود که آخرین نسخه مستندات سرویس‌ها و لیست کد خطاهای مرتبط با خدمات در این قرارداد را به صندوق ارائه دهد و هر گونه تغییر در مستندات و سرویس‌های موضوع این قرارداد را به صندوق اطلاع‌رسانی کند. بر اساس این گزارش تغییرات و تحولات هر یک طرفین اعم از ساختاری و مدیریتی طی مدت قرارداد به‌ هیچ‌وجه ناقض تعهدات آنها نیست و طرف مزبور و یا قائم‌مقام قانونی آن متعهد به اجرای مفاد قرارداد است و تنظیم هر گونه اصلاحيه، الحاقيه و تجدیدنظر در اين قرارداد به صورت کتبی و با امضاء صاحبان امضاء مجاز طرفين مجاز بوده و بين طرفين قرارداد قابل‌اجرا و معتبر است.

 

همچنین طرفین متعهد هستند راه‌های ارتباط با تیم پشتیبانی خود را ظرف یک هفته پس از انعقاد قرارداد به صورت کتبی به یکدیگر اعلام کرده و تمام ارتباطات و مکاتبات با این تیم رسمی تلقی می‌شود.

 

معصومه صالحی