29 اسفند 1402
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 06 اسفند 1401 ساعت 22:38

جزییات جشنواره از فجر تا فطر در فروشگاه های زنجیره ای اتکا و تدابیر تنظیم بازار گوشت

نوشته شده توسط 

مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای اتکا جزییات برگزاری  جشنواره از فجر تا فطر در این فروشگاه ها و تدابیر تنظیم بازار گوشت قرمز را تشریح کرد.  
 به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی سازمان اتکا، مهندس علی اکبر احمدی لایغرا با اشاره به جشنواره «ازفجر تا فطر » در فروشگاه های اتکا اظهار داشت: ستاد شرکت فروشگاه ها طبق روال هر ساله به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری جشنواره فروش ویژه دهه مبارک فجر در دو گروه کالایی مواد غذایی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن و  شوینده از ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفند با ۵ تا ۳۰ درصد تخفیف کرده است.
 وی افزود: این جشنواره در اواسط کار همزمان شد با آغاز جشنواره از فجر تا فطر که بنا به تدبیر دولت محترم با هدف تامین کالاهای اساسی و رفاه حال عموم مردم جامعه در شرایط سخت معیشتی ناشی از انتخاب و تورم در بازار برپا شد.  
 مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای اتکا بیان داشت: فروشگاه های زنجیره ای به دلیل برخورداری از زیرساخت های مناسب و ساز و کارهای حرفه ای، یک نقطه اتکا برای دولت در اجرای سیاست های این چنین محسوب می شود و بر همین اساس در جلسه ای که با حضور مدیران عامل فروشگاه های زنجیره ای کشور به میزبانی شرکت بازرگانی دولتی برگزار شد، مقرر گردید ۳۴ قلم کالای اساسی شامل برنج و روغن، ماکارونی، تن ماهی، گوشت، مرغ و مواد پروتئینی، رب گوجه، حبوبات، محصولات لبنیاتی با قیمت مصوب با ۵ تا ۲۵ درصد در فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود.  
 احمدی در ادامه بیان داشت: باتوجه به اینکه فروشگاه های زنجیره ای اتکا در میانه برگزاری جشنواره دهه مبارک فجر بودند، دو اقدام برای اجرای طرح دولت انجام شد که اولی تامین کالاهای مصوب دولت و دوم تغییر نام جشنواره بود.  البته به غیر از ۳۴ قلم کالای اساسی مورد نظر دولت فروشگاه های زنجیره ای اتکا بالغ بر ۱۰۰۰ قلم کالای دیگر را برای رفاه حال مشتریان با تخفیف تا ۲۵ درصد عرضه می گردد که شامل گروه های کالایی مواد غذایی و شوینده است.  
 مدیرعامل شرکت فروشگاه ها با اشاره به التهاب بازار گوشت و اقدام اتکا نسبت به آن گفت: غرف قصابی فروشگاه های زنجیره ای اتکا که زیر نظر شرکت مزارع نوین قرار دارند، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله را پایین تر از قیمت رقابتی و برابر با نرخ بازار میوه و تره بار به مشتریان عرضه می کنند و در زمان التهاب بازار که تدبیر دولت برای تنظیم بازار گوشت را در پی داشت، تصمیم برآن شد تا افزایش تامین کنندگان، عرضه این ماده غذایی پر مصرف را در فروشگاه ها افزایش دهیم. در همین راستا شاهد  تنوع در عرضه نیز بودیم به طوری که محصولی تحت عنوان گوشت بشقابی توسط تامین کنندگان در فروشگاه های اتکا عرضه شد که با توجه به قیمت آن با استقبال خوبی روبرو شد.
 وی تصریح کرد:  هم اکنون قیمت هر کیلو  گوشت قرمز  در فروشگاه های زنجیره ای  اتکا در تهران بسته به نوع آن از ۱۳۰ هزار تومان تا ۲۹۹ هزار تومان عرضه می‌شود. اما نرخ گوشت تنظیم بازاری مصوب دولت کمتر ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو گوشت ران غیر تنظیم بازاری طبق مصوبه اتحادیه بالغ بر ۴۵۰ هزار تومان است که در فروشگاه های اتکا با مبلغ ۲۹۹ هزار تومان عرضه می شود.  
 احمدی علت این تفاوت قیمت را قدرت زنجیره تامین سازمان اتکا دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اتکا به دلیل برخورداری از یک سیستم زنجیره تامین قدرتمند توانسته، گوشت را از شرکت مزارع نوین به فروشگاه های زنجیره ای اتکا هدایت کند و با نازل ترین قیمت در اختیار مردم قرار دهد که مورد تقدیر وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته است.  
 مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای اتکا به اشاره به عرضه گوشت قرمز در فروشگاه های اتکا سایر استان ها و شهرستان ها نیز بیان داشت: عرضه گوشت قرمز در غرف قصابی تحت نظر شرکت مزارع نوین طبق روال فروشگاه های تهران تامین می شود، اما گوشت تنظیم بازار با توجه زیرساخت شرکت های عرضه کننده هر استان عرضه می شود. همچنین به فروشگاه های اتکا شهرستان ها ابلاغ شده است برای تأمین گوشت منجمد ازطریق پشتیبانی امور دام استان مربوطه نسبت به تامین و عرضه در فروشگاه ها اقدام کنند.  
وی در پایان از شرکت های تامین کننده که همواره یار و یاور اتکا در مأموریت خطیر تنظیم بازار بوده اند تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد : در شرایط فعلی و با توجه نوسانات نرخ ارز، شرکت های تامین کننده با مشکلات خاصی مواجه هستند و حا‌شیه سود اقلام  تنظیم بازار نزدیک به صفر و در برخی کالاها صفر در نظر گرفته شده است تا رفاه حال عموم جامعه تامین شود.