11 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: فروردين 1403
سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403 ساعت 07:07

مروری بر اقدامات پژوهشكده بیمه در سال 1402

اقدامات پژوهشکده بیمه در سال 1402 در دوازده حوزه اصلی شامل «اجرای طرح‌های پژوهشی»، « گزارش های پژوهشی »، « حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های کارشناسی ارشد »، « برگزاری کارگاه‏های آموزشی، وبینارها و نشست های تخصصی »، « برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی بر اساس نیازسنجی صنعت »، « برگزاری آزمونهای تخصصی و برنامه‌های آموزشی شرکتها و مؤسسات آموزشی تحت نظارت پژوهشکده بیمه »، « چاپ و نشر کتب و نشریات »، « ارتقاء سطح علمی فعالیت‌های اعضاء هیأت علمی و پژوهشگران »، « استقرار نظام تکافل در کشور »، « برگزاری سی‌اُمین همایش ملی و یازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه »، « امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک داخلی » و« تعاملات بین المللی با موسسات بیمه و تکافلی خارجی » انجام پذیرفته است.

  به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در راستای اجرای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، پژوهشکده بیمه در سال 1402  ضمن تمرکز بر اجرای اهداف و برنامه‌های متداول خود، اقدامات کاربردی و توسعه‌ای به‌ویژه در خصوص پیاده‌سازی نظام تکافل در کشور و توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در جهت  استفاده از تجارب انجمن ها و موسسات بیمه ای و تکافلی کشورهای اسلامی و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.
همچنین این اقدامات با ابلاغ سند تحول دولت مردمی از سوی ریاست محترم جمهور در سال 1402 و تاکید بر ضروت هوشمندسازی، بین‌المللی‌سازی و آموزش صنعت بیمه در مبحث بیمه از فصل دوم با عنوان سرمایه‌گذاری و تامین مالی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.


برای مشاهده گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه در سال 1402 به فایل پیوست مراجعه فرمایید.

 

منتشرشده در بیمه

بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

 

منتشرشده در بازار پول

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در دومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری‌اسلامی‌ایران که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار شده است؛ به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این مجموعه پرداخت.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ رضا وکیلی با اشاره به اینکه شرکت فولاد خوزستان سال گذشته بیش از ۱.۳ میلیون تن از محصولات خود را به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادر کرده است، گفت: دسترسی به آب‌های آزاد باعث شده است که شرکت فولاد خوزستان صادرات محصولات تولیدی را در دستور کار خود قرار دهد. به همین دلیل صادرات محصولات این شرکت از رشد قابل‌‌توجهی برخوردار بوده است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان برنامه صادراتی «فخوز» برای سالجاری را ۱.۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: البته اولویت شرکت ابتدا تامین نیاز داخل و سپس صادرات است؛ این در حالی است که با توجه به تشدید تحریم‌ها، اما فولاد خوزستان هم‌اکنون به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات دارد و از رشد چشمگیری هم برخوردار بوده است.
وی با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان 3 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را از آن خود کرده است، گفت: این در حالی است که صادرات بخش قابل‌توجهی گندله که در سال گذشته صورت گرفت؛ با برنامه‌ریزی وزارت صمت مغایرت داشته است.
وکیلی اختلاف نرخ ارز را موضوع حائز اهمیتی دانست که فولادسازان با آن مواجه هستند و در ادامه گفت: اختلاف نرخ ارز بیش از ۵۰ درصد است و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته با تغییراتی در دستورالعمل‌های صادراتی مواجه بودیم که اختلاف نرخ ارز یکی از این موارد به شمار می‌آید، گفت: در حال ‌حاضر شاهد اختلاف ۵۰ درصدی نرخ ارز نیمایی و نرخ بازار هستیم. این در حالی است که وضع عوارض ۱۵ تا ۲۰ درصدی صادرات بر کالاهای تولیدی مازادی همچون شمش فولاد تصمیم اقتصادی و منطقی نیست و همین موضوع باعث عدم ایفای تعهدات شرکت‌های تولیدی و به دنبال آن سلب اعتماد بخشی از مشتریان خارجی شده است. به همین دلیل در جلسات پایانی سال گذشته این اعداد تغییر کرد.
معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اینکه این مجموعه در خصوص ایفای تعهدات ارزی بیش از تعهداتش عمل کرده است؛ این موضوع را یک امتیاز ویژه برای «فخوز» عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تداوم صادرات؛ باعث تامین ارز موردنیاز کشور می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بازار هدف شمال آفریقا را در برنامه توسعه داریم، گفت: سال گذشته میزان صادرات به این بخش از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
وکیلی در ادامه به ابرپروژه زمزم ۳ اشاره کرد و با بیان اینکه فولاد خوزستان ۵۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی خریداری می‌کرد که با راه‌اندازی زمزم ۳ نیاز به این محصول برطرف شد، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان با بهره‌برداری از پروژه زمزم ۳؛ پیش‌فروش محصول خود را از بهمن ‌ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون ۲۷۰ هزار تن آهن‌اسفنجی را به فروش رسانده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در ادامه به بحران انرژی در صنایع و محدودیت‌های ناشی از آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی ۶۰۰ هزار تن تولید محصول را از دست دادیم که البته این موضوع به روند سرمایه‌گذاری آسیب شدیدی وارد می‌کند.
وکیلی در پایان با تاکید بر اینکه تامین انرژی تخصص و وظیفه فولادسازان نیست، گفت: البته اگر لازم باشد؛ در این بخش هم اقداماتی را انجام خواهیم داد. این در حالی است که شبکه برق کشور قابل مدیریت است و سال گذشته به علت قطعی برق بیشترین آسیب به صنعت وارد شد که امید است با مدیریت مناسب و مطلوب این موضوع میزان آسیب‌ها و ضررها به شرکت‌های تولیدی در سالجاری کاهش یابد.

منتشرشده در معدن
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در ایفای مسئولیت اجتماعی تقدیر کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس ؛ متن تقدیر‌نامه مهندس شاهمیرزایی به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس میرحاجی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس
سلام علیکم

تلاش برای خدمت به مردم، یکی از عالی ترین آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولیت اجتماعی نیز نماد تعهد، توجه و توسعه صنایع، نسبت به جامعه است.

بدینوسیله از فعالیت‌های شایسته حضرتعالی در جهت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به مناطق پیرامونی، تقدیر نموده و از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت و توفیق روز افزون شما را مسئلت می‌نمایم.

 

منتشرشده در معدن

سومین طرح تسهیلاتی ویپاد، ترابانک پاسارگاد به نام «پیش‌درآمد» در راستای توانمندسازی مالی در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد؛ ویپاد پس از طرح تسهیلاتی «برآیند» با سقف پنجاه میلیون تومان و طرح تسهیلات «پشتوانه» با سقف سی میلیون تومان، اکنون خبر از راه‌اندازی طرح تسهیلاتی «پیش‌‌درآمد» می‌دهد. ویژگی بنیادی این طرح همانند طرح‌های قبلی، دسترسی شفاف و آنی به خدمات مالی است.

ویپاد، ترابانک پاسارگاد تاکنون با تکیه بر تکنولوژی، مسیری ایجاد کرده تا افراد بتوانند از خدمات مالی بهره‌مند شوند. برنامه ویپاد به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شده که در آن ساده‌ترین و سریع‌ترین شیوه اعطای تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد و با قدم‌برداشتن در مسیر نوآوری، شیوه‌هایی از تسهیلات‌دهی ارائه شود که در آن نیاز انواع کاربران در دریافت تسهیلات، تحت پوشش قرار گیرد.

تا پایان سال ۱۴۰۲، ساکنان بیش از ۱۲۰۰۰ شهر و روستا، خدمات مالی از ویپاد، ترابانک پاسارگاد دریافت کردند. همچنین سه‌ونیم میلیون پرونده تسهیلاتی با بیش از ۱۰ همت تسهیلات خرد بانک پاسارگاد به‌صورت تمام دیجیتال و بدون ضامن و وثیقه توسط ویپاد در اختیار عموم کاربران قرار گرفت.

ویژگی اصلی طرح تسهیلاتی «پیش‌درآمد»، بدون کارمزد بودن آن است. کاربران براساس میزان واریزی به حساب ویپاد خود طی یک‌ماه، می‌توانند تسهیلات دو تا هشت میلیون تومانی دریافت کنند. کاربرانی چون فروشندگان خرد اینترنتی، رانندگان تاکسی‌های آنلاین و… با استفاده از حساب ویپاد می‌توانند به‌سادگی و در کمترین زمان ممکن تسهیلات دریافت کنند.

این طرح برای افرادی که دارای درآمد روزانه هستند، طراحی شده و براساس مدل‌هایی، درآمد هفتگی افراد پیش‌بینی می‌شود. براساس این پیش‌بینی، کاربر می‌تواند معدل درآمد یک هفته خود را تحت عنوان «پیش‌درآمد» دریافت و  طی هفت روز، بدون کارمزد بازپرداخت کند یا تسویه تسهیلات را به‌صورت یک‌ماهه و با کارمزد 23 درصد سالانه انجام دهد. از این طریق، کاربران برای پوشش نیازمندی‌های مقطعی خود می‌توانند با حداقل هزینه، از تسهیلات پیش‌درآمد استفاده کنند.

دریافت تسهیلات از ویپاد مانند تمامی خدمات بانکی آن، کاملا آنلاین و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان‌پذیر است و از لحظه درخواست تا دریافت، حدود یک دقیقه به‌طول می‌انجامد.

 

منتشرشده در بازار پول

با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.

به گزارش  بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت. جزئیات این مصوبه و تغییرات صورت گرفته در کنفرانس خبری با حضور مدیران سازمان و بورس و فرابورس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

منتشرشده در بازار سرمایه

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور بسیاری از شرکت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار می‌شود؛ ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر بین‌المللی از ۱۲۰ کشور نیز حضور دارند.

به گزارش بورس و بانک؛ دکتر رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در اولین روز این نمایشگاه در جمع خبرنگاران جایگاه فولاد خوزستان در کشور را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان دومین تولیدکننده شمش فولادی و اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور است.

طاهری با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان هیچگونه نگرانی بابت تحریم‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان همانگونه که در دفاع‌مقدس مردانه زیر بمباران دشمن ایستادگی کردند؛ امروز نیز ایستاده‌اند و هیچگونه نگرانی از نظر تحریم‌ها وجود ندارد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در ادامه افزود: این مجموعه پروژه‌های بسیاری را در دستور کار خود دارد. در همین راستا تولید آهن‌اسفنجی با عنوان زمزم ۳ به ظرفیت ۲ میلیون تن و همچنین تکمیل زنجیره تولید از سنگ‌آهن تا تولید شمش از جمله برنامه‌های در دست اقدام فولاد خوزستان به شمار می‌رود.

طاهری با اشاره به ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران؛ فولاد خوزستان را یکی از صادرکنندگان اصلی شمش فولاد در کشور عنوان کرد و گفت: فولاد خوزستان با هدف مشتری‌مداری و کیفیت در نظر دارد به قراردادهایی که در دستور کار دارد؛ با تعهد عمل کند. در همین راستا از نظر صادرات با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان در ادامه به تولید این مجموعه اشاره کرد و افزود: «فخوز» با ظرفیت تولید ۴ میلیون تن با سه محصول بیلت، اسلب و بلوم در شهر اهواز استان خوزستان واقع شده و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قابل‌توجهی همچون دسترسی به آب‌های بین‌المللی و اتصال به شبکه راه‌آهن برخوردار است و از همه مهمتر اینکه در جاده‌های ترانزیتی قرار دارد.

طاهری با تاکید بر اینکه هم‌اکنون قراردادهای متعددی برای صادرات آهن‌اسفنجی در حال انعقاد است، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان در حال تکمیل زنجیره تولید است و از سوی دیگر برای صادرات نیز برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار خود قرار داده؛ به گونه‌ای که امروز به ۲۸ کشور دنیا اقدام به صادرات کرده است.

وی افق عملکردی شرکت فولاد خوزستان طی ۷ سال آینده را دستیابی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد ذکر کرد و در پایان به مصرف بازار آهن‌اسفنجی اشاره کرد و گفت: این مجموعه علاوه بر مصرف خود و تامین آهن‌اسفنجی شرکت فولاد خوزستان؛ بحث فروش به سایر کارخانجات را نیز در دستور کار دارد و در همین خصوص قراردادهای خوبی نیز منعقد شده است.

 

منتشرشده در معدن

شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان ؛ فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰، با صادرات حدود ۲.۱ میلیون تن از محصولات خود به بازارهای جهانی، به ارزش بیش از ۱.۳ میلیارد دلار، سهم ۳ درصدی از کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد و با ۱۲۰ درصد رفع تعهدات ارزی، به اقتصاد کشور و ثبات بازار ارز کمک بزرگی کرد.

این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده زنجیره فولاد کشور، موفق به صادرات بیش از ۱.۴ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۱.۳ میلیون تن از این صادرات به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۸ هزار تن آن از طریق رینگ صادراتی بورس کالا بود.

فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲ نیز موفق به صادرات حدوداً ۱.۳ میلیون تنی شد که قریب ۱ میلیون تن آن به صورت مستقیم و توسط خود این شرکت صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ هزار تن آن نیز از طریق فروش محصولات در رینگ صادراتی بورس کالا، انجام پذیرفت.

فولاد خوزستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای ۱۴۰۲ با وجود تحریم‌های خصمانه آمریکا، و علی‌رغم از دست دادن بیش از ۱.۵ میلیون تن از تولید خود در این دوره صرفاً به دلیل محدودیت‌های انرژی و همچنین با وجود برخی بخشنامه‌های داخلی محدودکننده صادرات و رکود در بازارهای جهانی، جمعاً بیش از ۱۱.۹ میلیون تن محصول راهی بازارهای داخلی و جهانی کرد که حدود ۴.۸ میلیون تن از این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر شد و ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد ایران درپی داشت.

منتشرشده در معدن

درآمد بانک سینا از محل اعطای تسهیلات در فروردین‌ماه امسال نسبت به یک ماهه مشابه سال قبل، از رشد 42 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، انتشار گزارش عملکرد یک‌ماهه منتهی به پایان فروردین‌ماه سال جاری در سامانه کدال نشان می‌دهد این بانک در نخستین ماه امسال از محل اعطای تسهیلات، حدود هشت هزار و 772 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که 42 درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.

همچنین این بانک توانست از مجموع تسهیلات اعطا‌شده، سپرده‌گذاری، اوراق، سرمایه‌گذاری و کارمزدهای دریافتی با رشد 45 درصدی در همین مدت، حدود 11 هزار و 897 میلیارد ریال درآمد کسب کند.

 

 بر اساس این گزارش، بانک سینا در فروردین‌ماه سال 1403 حدود شش هزار و 445 میلیارد ریال سود به سپرده‌های نزد بانک پرداخت کرده و به این ترتیب تراز مثبت دو هزار و 300 میلیارد ریالی برای بانک سینا در این ماه ثبت شده است.

منتشرشده در بازار پول

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  (IRAN EXPO 2024)صبح امروز با حضور بسیاری از شرکت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد. در این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف برگزار می‌شود؛ ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر بین‌المللی از ۱۲۰ کشور نیز حضور دارند.
به گزارش بورس و بانک؛ علی نصیری معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه این نمایشگاه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه یک میلیون تن ریل باید تولید و به شبکه راه‌آهن کشور تحویل داده شود، گفت: توسعه قطارهای شهری در شهرهای بزرگ در دست اقدام است.  
وی با تاکید بر اینکه با افتخار می‌‌گویم تمامی پروژه‌های ریلی در داخل کشور با انواع ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: تمامی کریدورهای ریلی کشور با ریل تولیدی شرکت ذوب‌آهن در حال تجهیز است که این موضوع حاکی از رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورهاست.
معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان «ریل سخت» را به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت عنوان کرد و گفت: ریل سخت در شرکت ذوب‌آهن تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شده است. از سوی دیگر سایر متروهای کلانشهرها نیز برای این محصول جدید ضدسایش در حال مذاکره با شرکت هستند.


وی در ادامه افزود: در همین راستا برای اولین‌بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است. این در حالی است که معادن کشور نیز در راستای انتقال مواداولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب‌آهن اصفهان به شمار می‌روند. در واقع شبکه معادن کشور برای انتقال محصولات تولیدی خود به ریل ذوب‌آهن نیاز دارند و یکی از مشتریان بالقوه که امروز بالفعل تبدیل شده؛ شرکت معدنی‌وصنعتی گل‌گهر است که در مرحله تولید قرار دارد.
نصیری توجه به صادرات را اولویت دیگر این مجموعه عنوان کرد و گفت: در کنار چنین بازارهایی توجه به صادرات نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد. در همین راستا برگزاری نمایشگاه اکسپو و حضور در چنین رویدادهایی می‌تواند مسیر جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی باشد.
به گفته وی در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب‌آهن اصفهان؛ برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و پیرامون خلیج‌فارس و اروپای‌شرقی آغاز شده است.
نصیری با بیان اینکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب‌آهن پیش‌بینی می‌شود که در حدود 70 هزار تن انواع ریل در سالجاری در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید شود، گفت: نکته حائزاهمیت اینکه در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید آن را نداشته باشیم. این در حالی است که در کنار ریل؛ انواع تیرآهن‌های بال‌پهن در سایزهای متنوع نیز به طور کامل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود. در کنار آن محصولاتی همچون میلگرد، شمش، چدن و آرک‌‌های معدنی نیز بازار خود را دارند.
وی همچنین تاکید کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان برای پشتیبانی تامین فولاد موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن آمادگی کامل دارد.
معاون بازرگانی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه به تامین زغالسنگ موردنیاز این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای تامین زغالسنگ موردنیاز جهت تولید انواع محصولات فولادی در شرکت ذوب‌آهن با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه هستیم؛ چراکه معادن زغالسنگ داخل کشور از لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز شرکت ذوب‌آهن نیستند.
وی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر مجموعه میدکو نیز دیگر شرکت فولادی کوره‌بلند کشور محسوب ‌می‌شود که به زغالسنگ نیاز دارد، خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست، اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می‌شود که به ناچار بخشی از نیاز خود را برای فراهم کردن ترکیب تولیدی را از طریق واردات تامین کنیم که در همین راستا با انجمن زغاسنگ کشور نیز مذاکرات خوبی را انجام داده‌ایم.

منتشرشده در معدن