08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: شهریور 1402

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین «همایش ملی ایمنی و بهداشت شغلی» با اهدای لوح تقدیر از دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت مس به دلیل تلاش و زحمات ارزشمند در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی تقدیر کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  مس پرس، در این همایش که امروز شنبه 8 مهر برگزار شد، «مهدی اسلام‌پناه» رییس سازمان استاندارد، «مهرداد عظیمی» رییس سازمان فنی و حرفه‌ای، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران کل تعاون استان‌ها و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

در این مراسم محسن باقری معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی شرکت ملی مس به نمایندگی از دکتر خرمی‌شاد لوح و تندیس را دریافت کرد. 


گفتنی است، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان استاندارد در بازدید از نمایشگاه جانبی این همایش، در غرفه مجتمع مس سرچشمه حضور یافته و از نزدیک در جریان دستاوردهای شرکت ملی مس در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

منتشرشده در معدن

بیمه ملت به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی تخفیفات ویژه‌ای برای بیمه‌های آتش‌سوزی در نظر گرفته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت؛در این جشنواره که به مناسبت ۷ مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار می‌شود، تخفیف بیمه‌های آتش سوزی بیمه ملت از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد افزایش یافته است.

 این جشنواره از روز جمعه ۷ مهرماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

 

در این جشنواره، بیمه‌های آتش‌سوزی، با پوشش‌های تکمیلی سرقت، زلزله و آتشفشان، سیل و طغیان آب رودخانه‌ها، طوفان، گردباد و تندباد، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و سقوط هواپیما و قطعات منفصله از آن، برخورد اجسام خارجی و… با تخفیف ۴۵ درصدی به مشتریان ارائه می‌شود تا آنها بتوانند از پوشش‌های متنوع بیمه آتش‌سوزی توانگرترین شرکت بیمه‌ای در حوزه مالی بهره‌مند شوند.

 

 علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید بیمه آتش‌سوزی می‌توانند به شبکه فروش بیمه ملت در سراسر کشور و یا شعب بیمه ملت مراجعه و از این تخفیفات بهره‌مند شوند.‌

 

منتشرشده در بیمه

مدیرعامل بانک دی، به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، با خانواده سردار شهید حسین همدانی دیدار کرد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک دی؛ علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک، در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید همدانی گفت: گرامیداشت دفاع مقدس و دیدار و تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران وظیفه اخلاقی یکایک ماست و باید به یکی از اصول مسئولیت اجتماعی سازمان ها تبدیل شود. 

 

وی افزود: بانک دی به عنوان بانک عامل در خدمت رسانی به جامعه هدف بنیادشهید،علاوه بر برنامه ریزی برای دیدارهای دوره ای منظم مدیران با خانواده های شهدا و جانبازان، مجموعه اقدامات گسترده ای در زمینه ارائه آسان تسهیلات، توسعه میزهای خدمات، تسهیل دسترسی به خدمات بانکی در ۶ هزار نقطه تماس پست بانک و اعزام این عزیزان به عتبات عالیات را عملیاتی کرده است. 

 

قیطاسی در پایان تاکید کرد: امیدوارم دیدار با خانواده شهدا در تمامی سازمان‌ها و بانک‌ها پیاده سازی شود و منحصر به هفته دفاع مقدس نباشد. 

 

در این دیدار همسر و فرزندان سردار شهید همدانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به بیان مسائل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در زمینه مسائل بیمه ای و خدمات بانکی پرداختند.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه دیگر مدیران ارشد این بانک در جریان سفر به استان فارس از واحد تولیدی کاشی و سرامیک حافظ بازدید نمود و با مدیران این واحد صنعتی گفت و گو کرد. این مجموعه تولیدی به عنوان یکی از فعالان صنعت ساختمان کشور با ایجاد فرصت های شغلی، تکمیل زنجیره ارزش و افزایش ظرفیت های تولید فعالیت می نماید.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر نجارزاده در جریان این بازدید از روند طرح توسعه کاشی حافظ که ظرفیت تولید آن افزایش یافته است، قرار گرفت.

 

وی پس از بازدید از این بنگاه اقتصادی با مدیران این شرکت بزرگ صنعتی دیدار کرد و ضمن بررسی مشکلات مرتبط و ارائه راهکارهای لازم، بر لزوم ارائه خدمات بهینه و سرویس دهی مطلوب به مشتریان وفادار بانک ملی ایران تاکید نمود. 

 

وی در جریان این بازدید با تاکید بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال، بر حمایت از واحدهای تولیدی و طرح های ملی در جهت رونق تولید براساس اولویت های بانک تاکید کرد.

 

دکتر نجارزاده در ادامه خاطرنشان نمود: در سال جاری، اراده بانک ملی ایران بر این است که با حمایت و ارائه خدمات مناسب به تولیدکنندگان فعال داخلی و صادر کنندگان، زمینه رونق تولید، ایجاد فرصت های شغلی ،خودکفایی و ارزآوری بیش از پیش را فراهم نماید.

 

 مدیرعامل گروه تولیدی کاشی حافظ در این بازدید با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این مجموعه بزرگ صنعتی، به بیان نقطه نظرات خود و تبیین درخواستهای این شرکت از بانک ملی ایران پرداخت.

منتشرشده در بازار پول

با حضور عضو هیات مدیره و معاونین بانک، جدیدترین شعبه در شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین ؛مراسم افتتاح رسمی این شعبه با حضور مهدی سیف علی‌شاهی عضو هیات مدیره، سهراب صادقی و مجتبی پیرهادی معاونین بانک و جمعی از مدیران ارشد بانک کارآفرین با هدف خدمت رسانی به شهروندان و فعالان محترم اقتصادی بازار آهن (منطقه شادآباد تهران) برگزار شد.در این مراسم مهدی سیف علی‌شاهی ضمن اشاره به موقعیت شعبه بهاران در منطقه شادآباد تهران متذکر شد: امیدواریم متناسب با پتانسیل های موجود در این شعبه و قرار‌گیری آن در قلب بازار آهن تهران طی زمان کوتاهی شاهد تبدیل شدن این شعبه به یکی از شعب شاخص بانک کارآفرین باشیم.

وی همچنین از همکاران شعبه بهاران خواست تا با توجه به سابقه درخشان بانک کارآفرین، با ارتباط گیری با فعالان این منطقه سهم این بانک در مراودات مالی آنها را ارتقا بخشند.در ادامه این مراسم گزارشی از روند تجهیز و بازسازی شعبه بهاران توسط هاشمی مدیر پشتیبانی بانک به سمع و نظر مدعوین رسید.

بر اساس این گزارش بانک کارآفرین در راستای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و رویکرد خدمات کاربر پسند، نوسازی و تجهیز شعب جدید خود را در دستور کار قرار داده و در این راستا در طی دو سال گذشته چندین شعبه را با رویکرد ارائه خدمات نوین در سطح بانکداری بین المللی راه اندازی و افتتاح کرده است.

 

شعبه بهاران بانک کارآفرین(کد۵۳۰۰۴۲۶) که بر اساس هویت بصری جدید این بانک طراحی و تجهیز شده ، از ابتدای مهرماه در تهران بزرگ، بازار آهن (امام خمینی (ره))، معبر ماقبل آخر: بلوار طاوس، معبر آخر: خیابان درنا، پلاک ۲۷، طبقه همکف. آماده خدمت‌رسانی به مشتریان ارجمند است.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بورس تهران گفت: بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای به عنوان جدیدترین بازار بورس تهران با هدف کمک به تأمین مالی پروژه‌های اقتصادی و همچنین تنوع‌بخشی بیشتر به ابزارهای مالی قابل معامله در این بورس تشکیل شده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران ماهیت بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای را تامین مالی دانست و اظهار داشت: ابزارهای مالی قابل معامله در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای عمدتاً ماهیت تأمین مالی دارند و از این رو امید می‌رود راه‌اندازی و گسترش این بازار به رشد و توسعه پایدار اقتصاد ایران یاری دهد. 

 

وی خاطرنشان کرد: در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس تهران، بنا بر مقررات مصوب سازمان بورس، انواع متفاوتی از ابزارها و نهادهای مالی شامل شرکت‌های پروژه(سهامی عام)، صندوق‌های جسورانه و صندوق‌های خصوصی درج و معامله خواهند ‌شد. حضور و معامله ابزارهای مالی یادشده توسط سرمایه‌گذاران، تنها منوط به تأیید بیانیه ریسک است. به بیان دیگر سرمایه‌گذاران با امضا و تأیید بیانیه ریسک، آگاهی خود نسبت به ویژگی‌های خاص ابزارهای یادشده را اعلام کرده و مجاز به حضور در این بازار می‌شوند.

 

مدیرعامل بورس تهران به پذیره‌نویسی حق‌تقدم شرکت پروژه گسترش سوخت سبز زاگرس اشاره کرد و افزود: "تابلوی سهام شرکت پروژه بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای" با پذیره‌نویسی حق‌تقدم شرکت پروژه گسترش سوخت سبز زاگرس با نماد "شگسترح" از روز شنبه 08 / 07 / 1402 افتتاح می‌شود. پذیره‌نویسی مذکور به حجم 20,000 میلیارد ریال و به روش صرف سهام و سلب حق تقدم از سهامدار فعلی که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است، انجام می‌شود.

 

همچنین پذیره‌نویسی حق‌تقدم این شرکت برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از امضا و تأیید بیانیه ریسک امکان‌پذیر است و کلیه اشخاص می‌توانند با هر مبلغی در این پذیره‌نویسی مشارکت کنند. ضمن اینکه بر اساس اعلام سازمان بورس، پذیره‌نویسی شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز مجاز است که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منتشرشده در بازار سرمایه

‍مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از شش میلیون تراکنش روزانه در این بانک خبر داد. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده در جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(نوبت دوم)  صاحبان سهام این بانک که با حضور ۳۶/۹۶ درصد از سهامداران برگزار شد، گفت: این میزان تراکنش گویای استقبال مردم از قرض الحسنه است. 

محمدحسین حسین زاده با اشاره به نوع فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت افزود: ما یک بانک قرض الحسنه مردمی هستیم و همانطور که از نام بانک پیداست هدف و ماموریت اصلی ما قرض الحسنه است.

وی با ارائه گزارشی از روند بانکداری دیجیتال در بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: خوشبختانه این مهم به خوبی محقق شده و در مرحله پایانی کار هستیم و چند واحد باقیمانده در حال جمع آوری رسوبات بانکداری سنتی است.

وی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت در حال حاضر به عنوان اولین و تنها بانک بدون شعبه کشور فعالیت دارد، تاکید کرد: درحال حاضر روزانه شش میلیون تراکنش داریم و تمام وام ها در این بانک به صورت غیرحضوری پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر خدمات غیرحضوری بانک قرض الحسنه رسالت گفت: از سال گذشته دو میلیون سفته الکترونیک ثبت شده که حدود ۹۵درصد این سفته ها مربوط به این بانک است. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با بیان اینکه ازابتدای فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت به دنبال پرداخت وام بدون کارمزد بودیم، افزود: اخیرا روش اجرایی حذف کارمزد وام به تصویب شورای فقهی بانک مرکزی رسیده و در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

حسین زاده توسعه فرهنگ قرض الحسنه را هدف اصلی سهامداران و بانیان بانک قرض الحسنه رسالت برشمردواظهارداشت: خوشبختانه امروز به عنوان نخستین بانک قرض الحسنه مردمی کشور با عملیاتی کردن بانکداری بدون شعبه (دیجیتال) هیچگونه تعدیل نیرویی نداشته ایم.

جلسه این مجمع با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک، نماینده شرکت فرا بورس ایران و نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی همچنین با ترکیب هیأت رئیسه مجمع (علی سلطانی به عنوان رئیس مجمع، حسن امیری خانمکانی ناظر اول، حمید حیدری ناظر دوم و حجت غفاری منشی جلسه) برگزار شد.

منتشرشده در بازار پول

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از ارسال تعداد 178 میلیون فقره صورتحساب الکترونیک به سامانه مؤدیان خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت:‌ تاکنون 41 هزار و 742 شخص حقوقی به این سامانه پیوسته ‌اند که 470 شرکت بورسی، 95 شرکت دولتی و 41 هزار و 177 شخص حقوقی دیگر به این سامانه ملحق شدند.

وی با بیان اینکه ارسال صورتحساب‌های الکترونیک به شکل برخط انجام می شود، گفت: شرکت‌های حقوقی صورتحساب‌های فروش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب صورتحساب الکترونیکی ارسال می ‌کنند و تاکنون تعداد 178 میلیون صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان ارسال شده است.

موحدی بکنظر افزود: فروش‌هایی که در شرکت‌های حقوقی انجام می‌ شود، به شکل سیستمی صورت‌حساب آنها به سامانه مودیان ارسال و بر این اساس میزان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و تعیین می ‌شود. همچنین اعتبار خرید بر اساس شناسه کالا برای شرکت‌ها مشخص می‌ شود و اینکه چه میزان از درآمد آنها مشمول مالیات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه مودیان آماده دریافت صورتحساب‌های الکترونیکی است و مشکلی ندارد و آنچه که در قالب لایحه ارسال شده مربوط به تسهیل تکالیف مودیان است که در حال حاضر این لایحه در مرحله اصلاحات در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و پس از آن برای تأیید به شورای نگهبان ارسال می ‌شود.

 

منتشرشده در اقتصاد کلان

گروه فرا طرح پیش از این طی مقاله‌ای تحقیقی به رابطه بین بخش فولاد و مسکن پرداخته که به سوال کلیدی این روزها پیرامون نقش فولاد در قیمت مسکن پاسخ می‌دهد. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ در این مقاله آمده است: «طبق محاسبات کتاب جامع-آماری تحلیلی فولاد ایران؛ سهم فولاد در قیمت ساختمان در تمام ماه‌های سال ۱۴۰۱ بین ۱.۴ تا ۲.۱ درصد در نوسان بوده است». این بدان معناست که حتی اگر به فرض محال قیمت فولاد در ایران به صفر برسد؛ قیمت مسکن تنها ۱.۴ تا ۲.۱ درصد کاهش می‌یابد که اصلاً عدد قابل‌توجهی نیست! با صفر شدن قیمت فولاد؛ قیمت یک آپارتمان ۵ میلیاردی در تهران تنها بین ۷۰ تا ۱۰۵ میلیون تومان کاهش می‌یابد!

در بخش‌هایی از این مقاله آمده است: بنا بر آمارهای بانک‌مرکزی در دوره ۱۰ ساله ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰؛ میانگین نرخ رشد سالانه سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان منفی ۵.۲ درصد بوده؛ این در حالی است که در همین دوره میانگین نرخ رشد سالانه تولید میلگرد در ایران مثبت ۶.۲ درصد بوده است. بحران سرمایه‌گذاری در بخش مسکن؛ باعث بحران تقاضای مصرفی خصوصاً برای مقاطع طویل فولادی شده است.

دلیل بحران سرمایه‌گذاری در بخش مسکن چیست؟

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، هشتمین تولیدکننده بزرگ فولاد سیمان دنیا و هجدهمین کشور پهناور دنیا است و قاعدتاً نباید مشکلی در ساخت مسکن داشته باشد. ریشه بحران بخش مسکن در ایران به سهم بسیار بالای زمین از قیمت تمام‌شده مسکن باز می‌گردد. بنا بر آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی سهم زمین در قیمت مسکن در ایران به ۶۰ درصد می‌رسد و در شهر تهران این عدد به ۷۰ درصد نیز می‌رسد. برای مقایسه طبق محاسبات کتاب جامع-آماری تحلیلی فولاد ایران؛ سهم فولاد در قیمت ساختمان در تمام ماه‌های سال ۱۴۰۱، بین ۱.۴ تا ۲.۱ درصد در نوسان بوده است.

به جرات می‌توان گفت بازار زمین در ایران تنها بازار غیرتنظیم ‌شده (Unregulated Market) و تنها بازاری است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم؛ هیچ مقرراتی بر آن حاکم نیست. حتی بازار آب‌نبات در ایران از طریق تنظیم بازار شکر مقررات‌یابی می‌شود، اما در بازار مسکن هیچگونه رگولاتوریِ قیمتی دیده نمی‌شود. این امر باعث دهه‌ها احتکار زمین و سفته‌بازی مبتنی بر زمین در ایران شده است. عجیب اینجاست که بعضاً به‌ خاطر ایجاد ثبات در قیمت مسکن، نرخ فولاد و سیمان در کشور با بخشنامه‌های متعدد کنترل می‌شود، اما بر بازار زمین که بیشترین سهم را در قیمت مسکن دارد؛ هیچ مقرراتی حاکم نیست.

منتشرشده در ویژه ها

محسن سیفی، سرپرست بانک صادرات ایران در پیامی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و جشن ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله)، «وحدت» را عامل اصلی هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های بزرگ امت اسلامی برشمرد و خواستار هم‌گرایی بیشتر و بهره گرفتن از برکات دین مبین اسلام برای توسعه خدمات بانکی به مردم و حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور شد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک صادارت؛ در متن پیام وی به این مناسبت آمده است:
« وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا ولاتَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أعدَاءً فَألَّفَ بَينَ قُلُوبِكُم فَأصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوَانًا (آل عمران/103)
و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود، به ياد آرید كه چگونه دشمن يكديگر بوديد و او ميان دل‌هاى شما، الفت ایجاد کرد و به برکت نعمت او، برادران هم شديد. (سوره آل عمران / آیه 103)
ولادت مبارک ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله)، نقطه پرگار وحدت‌ مسلمانان و منبع عظیم الهام‌بخش رشد و توسعه جوامع اسلامی است تا جایی که امروز مسلمانان سهم بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه جوامع بشری دارند.
فرهنگ انسان‌ساز اسلام به برکت وجود پیامبر اکرم (ص) با تمامی اختلاف‌نظرها و سلیقه‌های متفاوت در آداب و رسوم در میان مردم مسلمان کشورها از غرب تا شرق آسیا، آفریقا و سایر مناطق دنیا، از قبله و شریعتی هماهنگ و هم‌راستا برخوردارند که از فرموده معروف ایشان در نخستین روزهای دعوت خود از مردم مکه که «یا قومی قولوا لااله الا الله تفلحوا» تا آیات نورانی قرآن کریم، سنت حسنه ایشان و برخورداری از راهنمایی‌های ائمه اطهار (ع)، صحابه و بزرگان دین مبین اسلام، همه در جهت رستگاری انسان‌ها در لوای پرچم توحید است. تاریخ سراسر افتخار و پر فراز و نشیب اسلام طی 15 قرن گذشته، خود گواه پویایی و سرزندگی است و بر همین منهج، مردم  شریف و مسلمان ایران با پشت‌گرمی و بهره‌مندی از آموزه‌های آن، با تقویت همدلی و وحدت و هم‌افزایی در ظرفیت‌ها، استعدادها و ثروت‌های خدادادی ملی، مسیر پیشرفت، رفاه، توسعه و امکان برخورداری متوازن از ثروت را برای تمامی مردم کشور فراهم خواهند کرد.
کارکنان بانک معظم صادرات ایران ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام، با همدلی و هماهنگی بیشتر در قامت یکی از بزرگترین و مؤثرترین ‌بانک‌های کشور در ارائه خدمات بانکی و مالی، 72 سال تجربه خود را برای خدمت به مردم اقصی نقاط کشور به کار گرفته و با افتخار در این مسیر روشن، همچنان استوارند.»

منتشرشده در بازار پول