08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: مهر 1402

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت پروژه های فناورانه بانک موجب خلق ارزش برای ذینفعان می‌شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: پروژه های فناورانه بانک از جمله سامانه پرداخت تسهیلات برخط تی تی پلاس و مرکز داده موجب خلق ارزش برای مشتریان، کارکنان و دولت به عنوان سهامدار اصلی می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان مدیران ارشد بانک بسبج منابع و امکانات بانک از جمله سرمایه انسانی،منابع مالی، فناوری و ظرفیت های بیرونی برای خلق ارزش بسیج می شوند و بایستی قسمتی از منابع بانک بجا و درست در راستای به نتیجه رساندن و اجرای پروژه های فناورانه مورد نیاز ذینفعان بانک مصرف تا موجب خلق ارزش شود، در غیر این صورت اتلاف منابع صورت گرفته است.

شیخ حسینی تاکید نمود: تی تی پلاس و پروژه های فناورانه و راهبردی بانک مبتنی بر راهبردهای اصلی مدیریت ارشد بانک است، عملیات و اجرا که مهمتر از راهبرد است بر عهده تیم های فناوری، واحدهای تخصصی، اجرایی و پشتیبانی است و عملکرد ، دستاورد و رزومه تیم کاری و واحدهای تخصصی محسوب می شود و با کار تیمی و هماهنگی بین واحدهای اجرایی ، تخصصی و‌ پشتیبانی باید پروژه ها به سرعت تکمیل و منجر به خلق ارزش برای ذینفعان شوند تا اهداف راهبردی مورد نظر محقق شود.

این مقام بانکی تصریح کرد: در راستای جهاد تبیین و حقوق شهروندی ضرورت داردمخاطبین و ذینفعان از دستاوردها و افتخارات بانک توسعه تعاون مطلع باشند و به وضعیت رو به پیشرفت بانک اشراف داشته باشد، از این رو مراتب اطلاع رسانی به صورت شفاف انجام گیرد.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه به عنوان یک ضرورت طی دو سال اخیر دنبال شده است و از تمامی ظرفیت های قانونی و بودجه ای برای این مهم بهره گیری شده است.سال قبل پیگیر های جدی و توجیهات و مکاتبات و مذاکرات بسیاری برای گرفتن و اخذ سهم مناسب بانک از افزایش سرمایه ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی بانکهای دولتی صورت پذیرفت امسال نیز به جد پیگیر افزایش مجدد افزایش سرمایه بانک از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده هستیم و بانک توسعه تعاون می تواند با تحقق کامل افزایش سرمایه به صورت نقدی ظرفیت ها و قدرت و توان اعتباری برای بخش تعاون را گسترش دهد.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: پاسخگویی از اولویت های هر سازمان و شرکت های مشتری مدار است از این رو نیروهای مستقر در مرکز ارتباط با مشتریان باید از آگاه ترین و مطلع ترین و متخصص ترین نیروها باشند.

گفتنی است در این نشست حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی ، محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات ، کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی ، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها ، سجاد علی زاده سرپرست مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، ذبیح اله علی حسینی رئیس اداره کل حسابداری، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه ریزی و مدیریت عملکرد، حمید فلاحتی رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات، حسین سرین سرپرست اداره کل امور مشتریان‌‌ و توسعه بازار، رضا پولادوند رئیس اداره کل بانکداری الکترونیک، محمد نخعی سرپرست معاونت طراحی و توسعه محصول اداره کل هوش کسب و کار و توسعه محصول، علی یکتا رئیس هیات مدیره شرکت سمات و سلطنتی مدیر محصول TTPLUS نیز حضور و پیرامون موارد ارائه شده به تبادل نظر پرداختند.

منتشرشده در بازار پول

با هدف تأمین رفاه حال سهامداران، امکان پخش آنلاین مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی فراهم شد.

 به گزارش بورس و بانک و  به نقل از روابط عمومی بانک دی؛ تمامی سهامدارانی که امکان حضور در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی را ندارند، می‌توانند بدون مراجعه به سالن برگزاری مجمع، به صورت آنلاین از طریق لینک https://day24.ir/majma در جریان دستور جلسه و مصوبات مجمع قرار گیرند.

 

گفتنی است مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در محل تهران، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، خیابان فیروزکوه شرقی، انتهای خیابان روشن اول، دهکده نشاط ولیعصر تشکیل خواهد شد.

 

منتشرشده در بازار پول

با افزایش ضریب نفوذ بازار تأمین مالی جمعی از سبد تأمین مالی شرکت‌ها و شناخت بیشتر این ابزار توسط سرمایه‌گذاران، این بازار در سال‌های پیشِ رو رشد مناسبی را تجربه و در سیستم اقتصادی کشور نقش مهمتری را ایفا خواهد کرد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل ازمدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، دکتر علی بیگ زاده ، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن ضمن با بیان مطلب فوق عنوان کرد: کل طرح‌های منتشر شده از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی از بدو فعالیت سکوها برابر 255 طرح و حجم تأمین مالی آنها برابر 1.83 همت بوده است. حجم اوراق شرکتی ثبت شده نزد سازمان بورس واوراق بهادار در سال 1402 برابر 26.8همت می‌باشد که گواهی‌های شراکت تأمین مالی جمعی، سهم 7 درصدی از کل اوراق شرکتی را به خود اختصاص داده است.
 دکتر علی بیگ زاده در خصوص سهم تامین سرمایه تمدن از بازارتامین مالی جمعی گفت : تمدن تنها تأمین سرمایه کشور است که به صورت تخصصی در حوزه تأمین مالی جمعی فعالیت می‌نماید. این شرکت با داشتن شبکه گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران، امکان خلق ارزش برای طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران با ریسک پروفایل‌های متفاوت را ایجاد نموده است.
مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه افزود : تعداد پلتفرم‌های فعال در حوزه تأمین مالی جمعی 19 سکو می‌باشد که سکوی آی‌بی‌کراد با در دست داشن 55 درصد سهم بازار، بزرگترین بازیگر صنعت تأمین مالی جمعی در کشور محسوب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد : میانگین مبلغ تأمین مالی در سکوهای تأمین مالی جمعی 40 الی 50 میلیارد ریال بوده در حالی‌که میانگین مبلغ تأمین مالی در سکوی آی‌بی‌کراد 200 میلیارد ریال می‌باشد و از زمان اخذ مجوز انتشار طرح‌های تأمین مالی جمعی تا سقف مبلغ 250 میلیارد ریال توسط سکوی آی‌بی‌کراد، غالب طرح‌های تأمین مالی جمعی منتشر شده توسط این سکو با مبلغ 250 میلیارد ریال منتشر و با موفقیت تأمین مالی شده است.
تامین مالی بیش از 1000میلیارد تومانی از بستر آی‌بی‌کراد
دکتر علی بیگ زاده با اشاره به تامین مالی جمعی بیش از یک همتی از سکوی آی بی کراد گفت : پس از گذشت 21 ماه از اولین طرح تأمین مالی جمعی منتشر شده به ارزش 100 میلیارد ریال در بهمن ماه سال 1400، سکوی دانش‌بنیان آی‌بی‌کراد توانسته است با انتشاربیش ازیک همت اوراق،  55 درصد از سهم بازار تأمین مالی کشور را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سهم انتشار اوراق تأمین مالی جمعی تمدن در مقایسه با اوراق شرکتی ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار توسط تمدن در سال جاری 22 درصد می باشد.  
تامین مالی موفق 53طرح از بستر آی کراد
مدیر عامل تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه 70 درصد حجم تأمین مالی‌های انجام شده توسط سکوی آی‌بی‌کراد درسال 1402 انجام شده است افزود : تا کنون سکوی آی‌بی‌کراد 53 طرح موفق داشته است و بیش از 10,000 میلیارد ریال (یک همت) تأمین مالی از این بسترصورت گرفته  و بیش از 2,000 نفر در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری نموده‌اند.همچنین از مجموع 53 طرح سکوی آی‌بی‌کراد، 4 طرح با موفقیت خاتمه یافته و اصل مبلغ سرمایه‌گذاری و سود آن به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است.
وی در خصوص میزان سود پرداختی به مشارکت کنندگان در طرح های تامین مالی جمعی گفت : تا پایان مهرماه 1402 جمعا بیش از 974 میلیارد ریال سود مشارکت به دارندگان گواهی‌های شراکت طرح‌های تأمین مالی جمعی پرداخت شده است که به طور متوسط ماهیانه 283 میلیارد ریال از بستر آی‌بی‌کراد به سرمایه‌گذاران، سود مشارکت پرداخت می‌گردد. رکن ضامن در بیش از 90 درصد از طرح‌های منتشر شده 9 بانک می‌باشندکه برای این طرح‌ها ضمانت‌نامه تعهد پرداخت بانکی صادر کرده‌اند.
دکتر علی بیگ زاده درباره طرح های در دست اقدام شرکت گفت : تعداد طرح‌های در دست انتشار سکوی آی‌بی‌کراد 27 طرح به ارزش 6700 میلیارد ریال می‌باشد که سکوی آی‌بی‌کراد در ماه‌های آتی نسبت به انتشار آن اقدام خواهد نمود.
دکتر علی بیگ زاده ، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن در ادامه گفتگو با خبرنگار ما درباره پراکندگی جغرافیایی طرح های تامین مالی جمعی آی بی کراد گفت :  پراکندگی جغرافیایی طرح‌های تأمین مالی جمعی سکوی آی‌بی‌کراد نشان می‌دهد محل اجرای طرح‌های تأمین مالی جمعی سکوی آی‌بی‌کراد از استان‌های تهران، قم، قزوین، همدان، یزد، اصفهان، خوزستان، البرز، سمنان، گیلان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی می‌باشند و صنایع مربوط به طرح‌های تأمین مالی جمعی سکوی آی‌بی‌کراد نیز شامل صنعت آرایشی بهداشتی، صنعت پیمانکاری، صنعت لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنعت کاغذ، صنعت خودرویی، صنعت غذایی، صنعت دارویی، صنعت ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، صنعت چوب، صنعت منسوجات،صنعت محصولات کامپیوتری، صنعت محصولات شیمیایی، صنعت فلزات اساسی، خدمات و بازرگانی می باشد .
چشم‌انداز آتی تأمین مالی جمعی
مدیر عامل تامین سرمایه تمدن ضمن اشاره به افزایش ضریب نفوذ بازار تأمین مالی جمعی از سبد تأمین مالی شرکت‌ها و شناخت بیشتر این ابزار توسط سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرد:  این صنعت در سال‌های پیشِ رو رشد مناسبی را تجربه و در سیستم اقتصادی کشور نقش مهمتری را ایفا خواهد کرد. همچنین تخصیص منابع به طرح های پر پتانسیل ریسک نکول این طرح ها را کاهش داده است.
دکتر علی بیگ زاده در پایان توسعه محصولات جدید بر بستر سکوی تأمین مالی جمعی را از برنامه های آتی تمدن اعلام و در ادامه تصریح کرد: چشم انداز شرکت تأمین سرمایه تمدن در حوزه تأمین مالی جمعی افزایش پراکندگی جغرافیایی طرح‌های متقاضی در سراسر کشور است تا استان‌های کم برخوردار نیز از این ابزار بهره‌مند گردند. همچنین گسترش شبکه فروش گواهی‌های شراکت تأمین مالی جمعی نیز یکی دیگر از برنامه‌های شرکت تأمین سرمایه تمدن در راستای توسعه این بازار محسوب می‌شود.

منتشرشده در بازار سرمایه

وزیر کشور و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اهدای لوح سپاس به دکتر حسینی رئیس کمیته پدافند غیرعامل بانک سپه، از فعالیت‌های صورت گرفته این بانک در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل که به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور مقامات لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، از بانک سپه به دلیل فعالیت‌های ارزنده در حوزه پدافند غیر عامل، با اهدای لوح، قدردانی به‌عمل آمد.

در متن لوح اهدایی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به قائم‌مقام مدیرعامل بانک سپه آمده است:
"نمود و ظهور پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متأثر از تلاش‌های ماندگار خدمتگزاران میهن عزیزمان در تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل و نیز اجرای منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مندرج در اساسنامه این سازمان در راستای ارتقا مؤلفه‌های قدرت ملی به‌عنوان بخشی از انتظارات معظم‌له در موضوع «ایران قوی و پایدار» به‌عنوان کلید واژه مصونیت و رفع تهدیدات از کشور است.
اینک همزمان با گذشت بیست سال از فعالیت سازمان پدافند غیرعامل کشور و بنا به بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی این سازمان، جنابعالی به‌عنوان یکی از برگزیدگان فعال حوزه پدافند غیرعامل یکسال گذشته انتخاب شده‌اید که در این رهگذر بر خود وظیفه می‌دانم به مصداق کلام شریف: «مَن لَم یَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقینَ لَم یَشکُرِ اللّه َ عَزَّ و جلَّ امام‌رضا (ع)» از زحمات بی‌شائبه شما که با روحیه جهادی و بسیجی گام‌های ارزنده‌ای در این عرصه برداشته‌اید، قدردانی نموده و به رسم یادبود این لوح تقدیر را در همایش ملی پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۲ به‌حضورتان تقدیم نمایم. توفیق روزافزون شما را در ظلّ توجهات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و تحت زعامت مقام معظّم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند منان مسئلت می‌نمایم."
رئیس کمیته پدافند غیر عامل بانک سپه پس از دریافت این لوح تقدیر خاطرنشان کرد: بدون تردید دستاورد حاصله مرهون تلاش جمعی، برنامه ریزی هدفمند و اجرای منظم پروژه‌های پدافند غیر عامل است و این موفقیت ارزشمند را به خانواده بزرگ بانک سپه تبریک می گویم.

منتشرشده در بازار پول
دوشنبه, 08 آبان 1402 ساعت 22:54

«کرومیت» فرابورسی شد

نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت «توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا» در نماد «کرومیت» صبح امروز با حضور مدیرعامل، مدیر مالی و ارزشگذار این شرکت در فرابورس ایران برگزار شد.
به گزارش بورس و بانک ؛ سیدتورج معراجی مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا در ابتدای این نشست به تشریح تاریخچه تأسیس، آخرین وضعیت تولید، فروش و روند سودآوری این مجموعه پرداخت و گفت: این شرکت سال 1395 در بخش خصوصی تأسیس و در سال 1401 تبدیل به سهامی‌عام شد و در نهایت در شرکت فرابورس پذیرش شد.
وی در ادامه افزود: موضوع فعالیت این مجموعه انجام تمامی عملیات مربوط به اکتشاف، کانه‌آرایی و فرآوری معدنی، خدمات پشتیبانی و مشارکت با اشخاص حقیقی‌وحقوقی در حوزه معادن است.
معراجی با اشاره به مزیت‌های مهم این مجموعه گفت: معادن تحت مالکیت شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا با وسعتی بیش از 300 متر مربع در استان پر پتانسیل خراسان‌رضوی قرار دارد و دفتر مرکزی تهران به ‌تمامی امور فنی و لجستیکی رسیدگی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرکت 13 پروانه بهره‌برداری کرومیت را در اختیار دارد و در نوع خود منحصربه‌فرد است، گفت: شرکت کرومیت در تکمیل زنجیره تولید پیشگام است.
معراجی در خصوص سرمایه کنونی شرکت گفت: سرمایه کنونی این مجموعه در حال حاضر 155 میلیارد تومان است که 95 درصد سهام شرکت در اختیار یک فرد حقیقی است و عرضه اولیه سهام توسط این فرد انجام خواهد گرفت. سایر سهام نیز در اختیار پرسنل شرکت است.
وی همچنین به وضعیت تولید جهانی کرومیت اشاره کرد و گفت: روند تولید جهانی این محصول رو به افزایش بوده که به دلیل تقاضای فولاد در جهان است.
به گفته وی از آنجا ‌که جهان رو به صنعتی شدن پیش می‌رود؛ در مسیر جهانی‌ شدن، فولاد نیاز اول است و برای تولید فولاد کرومیت نیاز اول محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه عمده کرومیت در صنایع فولاد و ریخته‌گری استفاده می‌شود، افزود: تجارت جهانی کرومیت نشان می‌دهد که حدود 2500 میلیون دلار در سال ارزش بازار کرومیت در جهان است.
معراجی با اشاره به اینکه بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده کرومیت در جهان، آفریقای‌جنوبی است، گفت: این کشور بزرگترین معادن را در اختیار دارد و بزرگترین واردکننده نیز کشور چین است.
مدیرعامل شرکت «توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا» همچنین به تأسیس کارخانه «فرو کروم صنعت بنا ماشین» اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه؛ زنجیره تولید در کرومیت تکمیل می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه جانمایی کارخانه مذکور هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل را برای کرومیت از بین می‌برد، افزود: این کارخانه تا امروز پیشرفت 90 درصدی داشته و تمام تجهیزات از چین وارد شده است. تیم چینی در حال نصب تجهیزات هستند و کارخانه به ‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه مجموعه «فرو کروم صنعت بنا ماشین» سود مضاعفی را برای شرکت مادر ایجاد خواهد کرد، گفت: کرومیت 13 معدن در اختیار دارد که مهمترین ویژگی آنها بلوکی بودن است. این معادن پراکنده نیستند که باعث می‌شود هزینه‌های لجستیکی کاهش پیدا کند.
معراجی فرآیند اصلی شرکت مادر را تولید کرومیت و منگنز اعلام کرد و گفت: شرکت صنعت بنا نیز فروکرم تولید می‌کند و تولید مس اکسیدی و بحث‌های اکتشافی را انجام می‌دهد. وی همچنین از اقدام برای دریافت دو پروانه اکتشاف مس در آذربایجان خبر داد.
رحیم پیرزادی مدیر مالی مجموعه کرومیت به تشریح آخرین وضعیت مالی شرکت پرداخت و گفت: اطلاعات مالی در سایت کدال به ‌طور کامل افشا شده است. برای سال 1399 شرکت کرومیت فروش 58 میلیارد تومانی داشته؛ این عدد در سال 1400 به 62 میلیارد تومان و در سال 1401 به 92 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه سال گذشته تولید محصول دوم این مجموعه آغاز شد، گفت: از درآمد 92 میلیارد تومانی طی سال گذشته؛ 4800 میلیارد تومان متعلق به منگنز است.
پیرزادی با اشاره به اینکه روند فروش در سال 1400 نسبت به 1401 به میزان 49 درصد رشد را ثبت کرده است، افزود: از آنجا ‌که این صنعت مواداولیه ندارد؛ عمده هزینه‌ها مربوط به حقوق و دستمزد و هزینه‌های سربار است.
مدیر مالی شرکت کرومیت در ادامه سود ناخالص شرکت در سال گذشته را 73 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای سال 1401 مجموعه کرومیت سود خالص 69 میلیارد تومانی محقق کرد.
وی با تأکید بر اینکه حاشیه سود ثابت این صنعت بستر امنی برای سرمایه‌گذاران است، گفت: به ‌صورت میانگین 80 تا 82 درصد حاشیه سود عملیاتی به ‌صورت سالانه در این صنعت وجود دارد.
وی در ادامه به عملکرد 6 ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه امسال 58 میلیارد تومان فروش ثبت‌ شده است. با توجه به برآورد بودجه؛ پیش‌بینی می‌شود که بودجه 105 میلیارد تومانی را محقق کنیم.
مجتبی جهانگیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز به‌ عنوان ارزشگذار شرکت «توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا» به تشریح مفروضات برآورد صورت سود و زیان پرداخت و گفت: نرخ تورم بر اساس برآوردهای صندوق بین‌المللی پول، نرخ دلار برای سال 1402 برابر با 40 هزار تومان با سیر صعودی 20 درصدی برای سال‌های بعدی و نرخ هر تن کرومیت معادل 250 دلار؛ مفروضات ما برای ارزشگذاری این شرکت بوده است.
وی ادامه داد: همچنین برآورد درآمد فروش برای سال 1402 معادل 46 درصد و برای سال‌های آتی (تا سال 1406) معادل 20 درصد افزایشی محاسبه‌ شده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه در بهای تمام ‌شده مواداولیه مهم نیست، گفت: هزینه حقوق و عوارض دولتی، استخراج و آماده‌سازی، هزینه سوخت مصرفی و سایر هزینه‌ها بر اساس تورم محاسبه‌ شده است.
وی در جمع‌بندی ارزشگذاری انجام ‌شده برای مجموعه «توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا» گفت: پس از برآوردها طی 4 روش ارزشگذاری، جمع‌بندی روش‌های ارزشگذاری نشان می‌دهد ارزش کل شرکت 1028 میلیارد تومان برای کل شرکت و 6635 ریال به ازاء هر سهم است.

منتشرشده در بازار سرمایه

در سی و هفتمین سالروز تاسیس موسسه اعتباری ملل، همایشی با عنوان "بانکداری و تحول" و با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان، مدیران، روسای ادارات، مناطق، حوزه‌ها و شعب سراسر کشور، در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، این گردهمایی که طی روزهای چهارم و پنجم آبان ماه، و با حضور تنی چند از اساتید حوزه و دانشگاه و نیز کارشناسان حوزه های "بازاریابی"، "مشتری مداری" و "ارتباطات" همراه بود، آقای جوادی مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی، ضمن تاکید نسبت به افزایش و گسترش خدمات بانکی، با هدف ارائه خدمت بهتر به مشتریان این موسسه گفت: با مروری بر عملکرد ۳۶ سال گذشته این موسسه، می‌توان به این مهم دست یافت که دستیابی به این جایگاه‌ ، حاصل تلاش‌ها و زحمات همکاران عزیز طی این سال‌ها بوده است. باعنایت خداوند متعال، توانستیم با جذب هزاران نفر نیروی خلاق، علاقمند، دلسوز، کوشا، صادق، پرتلاش، توانمند و با اخلاق، با راه اندازی 340 شعبه در سراسر کشور،  خدمات نوین بانکی را به مردم این مرز و بوم ارائه نمائیم.

آقای جوادی، یکی از دستاوردهای همایش "بانکداری و تحول" را تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کاربردی دانست و افزود: در جایگاه یک عضو خانواده، تقاضا دارم که خدمت به هموطنان را همانند گذشته سرلوحه کار خود قرار دهیم.  با تمام وجود، خادم بودن را افتخار بدانیم. گره از کار هموطنان باز کنیم. در فرایند کار، اخلاق و رافت را در نظر داشته باشیم. تک تک مردم کشور برای ما عزیز و مراجعه کنندگان به موسسه ملل، برای ما ارزشمند هستند. با تکیه بر اخلاق، خدمات موسسه را به نحو احسن به مشتریان و ارباب رجوع معرفی و ارائه نماییم.

 ایشان در ادامه، به تشریح عملکرد شش ماهه سال جاری موسسه پرداخت و گفت: آمارهای کارشناسی مبین این مهم است که در شش ماهه نخست سال جاری، عملکرد مناسب و رو به رشدی را شاهد بودیم. به لطف خداوند متعال و با همت و تلاش مضاعف همکاران موسسه، توانستیم در شش ماهه نخست سال، در شاخص‌های مختلف شاهد رشد باشیم که جا دارد  صمیمانه از شما همکارانم قدردانی نمایم. به صراحت می‌توان ادعا کرد که موسسه اعتباری ملل، در شش ماهه اول سال جاری خوش درخشید. به فضل خداوند، مدد حضرت ولیعصر عجل الله و مساعدت و تلاش همکاران، امیدوارم که ماه های باقیمانده سال، بتوانیم به نتایجی فراتر از اهدافی که در ابتدای سال تعیین شده است، نائل آییم و رضایت هموطنان عزیز، سهامداران و ذینفعان موسسه را کسب نماییم.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، توجه و حساسیت حاکمیت نسبت به نظام بانکی را ضروری دانست و گفت: باید با تمام وجود، برای اجرای قانون و پیاده کردن نظم و انضباط آمادگی داشته باشیم و به قوانینی که ابلاغ می شود، به خوبی عمل کنیم. باید با قانون مداری، در اجرای قانون سرآمد باشیم. در نظام مقدس جمهوری اسلامی، احترام به قانون، احترام به شرع محسوب می‌شود.  از اینرو، ضرورت دارد تا با رعایت دقیق مصوبات مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی بانک مرکزی، به پیشرفت کشور کمک کنیم؛ چراکه اعتقاد داریم، عمل به قانون، پیروزی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

ایشان افزود: مقدم بازرسان محترم بانک مرکزی و نهادهای محترم نظارتی را با تمام وجود گرامی می داریم. عمل و پایبندی به قوانین جدید بانک مرکزی را ضروری می دانیم و انتظار داریم که واحدهای مسوول در موسسه، قوانین ابلاغی را به دقت بررسی و پیاده‌سازی کنند.

 مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در ادامه اظهار داشت: موسسه از طریق اعطای به موقع تسهیلات به بخش‌های مولد کشور و صنایع، در تلاش است تا در رشد، شکوفایی و بالندگی کشور واز طریق کمک به چرخه اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال، سهم بسزایی را ایفا نماید. یکی از رسالت‌های ما، جمع آوری منابع و اعطای تسهیلات در زیرساخت‌های کشور است؛ چراکه از این طریق، می‌توان چرخ های تولید را به گردش درآورد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید در راستای روانتر کردن فرایند تولید کشور حرکت کنیم و با تسهیلات به موقع، تولید را در کشور رونق بخشیم و در کسب و کار مردم نقش داشته باشیم. اقتصاد زمانی رشد می‌کند که زیرساخت‌ها و تولید کشور رونق پیدا کند.

ایشان، حمایت از تولیدکنندگان را لازمه پیشرفت کشور دانست و افزود: احترام به گیرندگان تسهیلات و اعطای به موقع اعتبارات به متقاضیان در بخش های تولید و صنعت، یک ضرورت محسوب می‌شود؛ چراکه فعال کردن بخش تولید، یعنی بالندگی کشور و کمتر کردن مشکلات مردم کشورعزیزمان ایران.

آقای جوادی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بنگاه‌داری بانک‌ها اظهار داشت: این موسسه در سال گذشته، بخشی از دارایی‌های خود را به فروش رساند و در نظر است با هدف اصلاح ساختار مالی، تا پایان سال جاری نیز، دارایی‌ها و اموال مازاد بیشتری را به فروش برسانیم که این امر باعث بهبود نقدینگی و افزایش توان برای تسهیلات به مردم خواهد بود.

آقای جوادی، با اشاره به اینکه موسسه اعتباری ملل در بحث بانکداری الکترونیک و دیجیتال با راه اندازی نرم‌افزار فام به عنوان اولین نرم‌افزار پرداخت مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران توانسته است بخش اعظمی از نیازهای مشتریان را با استفاده از این خدمات در کمترین مدت و سهل‌ترین شرایط تأمین کند، یادآور شد: در وضعیت رقابتی فعلی، معرفی خدمات موسسه از سوی همکاران یک ضرورت محسوب می‌شود. انتظار این است که با قوت و قدرت به کار خود ادامه داده تا بتوانیم جایگاه خود را در نظام بانکی کشور ارتقای دهیم.

 مدیر عامل موسسه، در پایان، با تاکید بر اینکه، کشور و مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند، خاطرنشان کرد: در ارتباط با مردم، سعی ما باید این باشد که بهترین خدمات را ارائه دهیم . دل مردم را شاد کنیم و از شادی ملت خود خشنود باشیم. غم و گرفتاری را از مردم و مشتریان بزداییم. مشورت، تعامل، دوستی، صفا، و صمیمیت را در محیط کار  ترویج دهیم. علاقه مشتریان را نسبت به موسسه بیشتر و روحیه خود را افزایش دهیم.

در ادامه همایش، مدیر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی نسبت به اهمیت این امر و تسهیل در روند خدمات به مشتریان توضیحاتی را ارائه کرد.

 در خاتمه، کارگروه های پنج گانه نسبت به ارائه موضوعات مطروحه در کارگروه ها اقدام و پیشنهادات و راهکارهایی را به سمع و نظر حاضرین رساندند و مقرر شد تا پیشنهادات مطرح شده در کارگروه ها،  از طریق دبیرخانه همایش پیگیری و اجرایی گردد.

منتشرشده در بازار پول

معاون امور شهرداری‌های بانک شهر با بیان اینکه سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های شهری با رعایت شاخصه‌های کیفی همواره در اولویت‌ اقدامات شهرداری هاست، گفت: در همین راستا بانک شهر به عنوان بانکی تاثیرگذار در توسعه شهرها، شرایط را برای استفاده شهرداری ها از روش‌‌های نوین تامین مالی فراهم می کند.

 به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک شهر، محسن رنجبر با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم شهرداری‌ها چگونگی تامین مالی پروژه های شهری در حوزه های مختلف همانند: حمل و نقل عمومی، عمرانی و فرهنگی است، گفت: سرعت توسعه شهری و گسترش نیازهای شهرنشینی از یک طرف و ضعف بنیه مالی شهرداری ها در تامین منابع مالی، موجب عقب ماندگی زیرساخت های شهری شده است.
رنجبر ادامه داد: این مهم ضمن فراهم کردن زمینه حمایت بانک شهر به عنوان بانکی تخصصی در حوزه شهری؛ شرایط را برای تخصص منابع مالی به شهرداری ها در چارچوب قوانین و مقررات شبکه بانکی مهیا کرده است.
وی با بیان اینکه بانک شهر امروز با بیش از یک دهه فعالیت در شبکه بانکی آشنایی کامل با نیازهای شهرداری ها دارد، خاطرنشان ساخت: معتقدیم یکی از راه‌های تأمین منابع برای شهرداری ها، استفاده از ظرفیت های بازار پول و سرمایه است.
رنجبر با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید بتوانند از ابزارهای جدید مالی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند تا بتوانند از اموال شهر به عنوان سرمایه های شهروندان صیانت کنند، گفت: ابزارهای موجود در بازار سرمایه نظیر اوراق صکوک و صندوق های زمین و ساختمان می تواند راهکاری مناسب برای مرتفع کردن چالش فعلی در شهرداری ها باشد.
معاون امور شهرداری‌های بانک شهر با اشاره به اینکه شناخت دقیق از ابزارهای یاد شده و همچنین اجرای صحیح آن می تواند کمک شایانی به مدیران حوزه شهری در تامین مالی پروژه ها داشته باشد، افزود: در همین راستا بانک شهر با افزایش تعاملات با شهرداری ها در دوره جدید مدیریتی توانسته نسبت به فراهم ساختن شرایط برای استفاده آنان از ابزارهای موجود در بازار سرمایه رافراهم آورد.
وی با بیان اینکه با استفاده از ابزارهای یاد شده می توان مشارکت مردم در توسعه و عمران شهرها را پررنگ تر کرد، ادامه داد: امروز دیگر تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها از طریق گرفتن تسهیلات از سوی سیستم بانکی مرسوم نیست. شهرداری ها فعلاً به دنبال این هستند که تنها از بازار پول استفاده کند و تسهیلات بگیرد یا اوراق منتشر کنند و اکثر شهرداری‌ها تنها از این دو راه بهره می‌برند که در نهایت برای شهرداری مشکل ساز می‌شود.
رنجبر خاطرنشان ساخت: شهرداری ها می‌توانند برای اجرای پروژه‌های خود، صندوق پروژه راه‌اندازی کند. اینکه ابزارهای مختلف به عنوان ابزارهای جدید به کمک شهرداری ها بیاید یکی از کارهای مهم معاونت امور شهرداری‌های بانک شهر است.
معاون امور شهرداری‌های بانک شهر، گفت: ما به کمک سیستم بازار پول و سرمایه و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای در هر شهر آبادانی را از طریق پروژه‌هایی که شهرداری می‌خواهد انجام دهد تضمین می‌کنیم.


 

منتشرشده در بازار پول

محمدجواد خلیلی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی و حوزه مدیرعامل شرکت مس گفت: در اردوی جهادی‌- درمانی شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش شهداد شهرستان کرمان نزدیک‌به 2هزار خدمت ارائه شد.

به‌ گزارش بورس و بانک و به نقل از  مس پرس، مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی اظهار کرد: این اردوی جهادی‌درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت ملی مس برنامه‌ریزی شد و با پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه، گروه جهادی ثارالله مس، امور بهداشت‌و‌درمان مجتمع و گروه جهادی شهدای صنعت مس، چهارم و پنجم آبان در بخش شهداد کرمان برگزار شد.

به گفته خلیلی در این طرح، پزشکان متخصص داخلی، چشم‌پزشکی، زنان و زایمان، رادیولوژیست، اپتومتریست، دندان‌پزشکی (10 یونیت)، متخصص داخلی و پزشک عمومی، مامایی پرستاری، تیم هوم‌ویزیت، سونوگرافی و روان‌شناسی خدمات درمانی و پزشکی و مشاوره‌ای به اهالی منطقه ارائه کردند.

وی به توزیع اقلام فرهنگی در این اردوی جهادی نیز اشاره و اضافه کرد: 120 نفر از خدمات فرهنگی و 97 نفر از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند، ضمن آنکه 126 ساعت خدمات مشاوره به‌صورت کارگاهی ارائه شد.

منتشرشده در معدن
نایب رئیس اسبق اتاق بازرگانی با بیان اینکه حضور صندوق توسعه ملی در بخش سرمایه‌گذاری داخلی تحول ملی است، گفت: صداقت و کاردانی آقای غضنفری این شانس را به صندوق توسعه ملی می‌دهد که قادر باشد در جهت اهداف اولیه خود حرکت کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی ؛ محمدرضا انصاری  با تاکید بر اینکه ورود صندوق توسعه ملی به بخش سرمایه‌گذاری داخلی در راستای ماموریت این صندوق و حرکت مثبتی است، اظهار کرد: در چنین شرایطی صندوق توسعه ملی در هزینه‌کرد حضور دارد و از سرمایه‌ای که تحت عنوان وام یا سرمایه‌گذاری ارائه کرده است، محافظت می‌شود. این موضوع می‌تواند صندوق توسعه ملی را از خسارتی که در گذشته به دلیل عدم بازگشت وام‌هایی که ارائه داده، متحمل شده است محافظت کند.

وی ادامه داد: البته برخی از ارگان‌های بخش خصوصی نگران حضور صندوق توسعه ملی هستند، از این جهت که در تصمیم‌گیری‌ها به دلیل حضور صندوق توسعه ملی، گرفتار دستگاه‌های نظارتی باشند. البته شخصا بر این باور هستم که دستگاه‌های نظارتی حتی با وجود صندوق می‌توانند برخورد متعادلی داشته باشند و موجب کندی حرکات نشوند. حضور صندوق توسعه ملی به عنوان سهامدار مثبت است و موجب می‌شود امور با سرعت بیشتری انجام شود و پول جای امنی برود.

این فعال اقتصادی در ادامه درمورد سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بخش بالادستی صنعت نفت نیز گفت: به نظر من قواعد اینکه صندوق توسعه ملی چگونه در این بخش حضور داشته باشد مهم است. برای مثال همکاری صندوق توسعه ملی با شرکت‌های E&P تحت قرارداد IPC بسیار مثبت است. از سوی دیگر اینکه انحصار حضور شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادستی نفت بعد از سال‌ها شکسته می‌شود اتفاق خوبی بوده و به این معنی است که از منابع در جهت استخراج و اکتشاف نفت استفاده بهتری می‌شود و تحول ملی است.

انصاری با تاکید بر اینکه ترکیب مدیریتی امروز صندوق توسعه ملی بهترین ترکیب در طول تاریخ تشکیل این صندوق است، عنوان کرد: این موضوع به دلیل حضور آقای غضنفری در صندوق است، چراکه صداقت و کاردانی آقای غضنفری این شانس را به صندوق توسعه ملی می‌دهد که قادر باشد در جهت اهداف اولیه خود حرکت کند. وام‌هایی که صندوق توسعه ملی طی سال‌های گذشته پرداخت کرده و به این صندوق بازنگشسته است می‌توانند حرکت صندوق را با چالش مواجه کنند اما امیدوارم مدیریت صندوق توسعه ملی قادر باشد در جهت اهداف اولیه صندوق، یعنی توسعه اقتصادی کشور و نیز همراهی با بخش خصوصی حرکت کند.

 

منتشرشده در بازار پول
دوشنبه, 08 آبان 1402 ساعت 16:59

امکان استعلام چک های در راه فراهم شد

درراستای اجرای احکام قانون اصلاح قانون صدور چک به منظور ارتقا کارایی ابزار پرداخت چک و شفاف سازی سازوکارهای موجود برای فعالان این عرصه، خدمت اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک به ذینفعان، مشتمل بر مبالغ چک های برگشتی و چک های درراه وی از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از تاریخ ۱۶ مهر سال جاری در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ذینفعان چک می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از مجموع مبلغی چک های برگشتی صادرکننده چک اعم از چک‌های برگشتی رفع سواثرشده و نشده و مجموع مبلغی چک‌های در راه تسویه نشده، مطلع شوند.

برای دریافت این سرویس ذینفع چک باید کد دستوری زیر را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند:
(از راست به چپ)
*1*4*شناسه/کدملی ذینفع*شناسه صیادی

استفاده کنندگان از سرویس پیامکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از راهنمای این سرویس بهره‌مند شوند. راهنمای سرویس نحوه صحیح ارسال پیامک را در اختیار استفاده‌کنندگان از سرویس قرار می‌دهد. 

این خدمت به ذینفع چک کمک می‌کند تا با اخذ اطلاعات شفاف از سوابق صادرکننده چک نسبت به دریافت یا عدم دریافت چک تصمیم‌گیری کند.

منتشرشده در اقتصاد کلان