31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: شهریور 1401
پنج شنبه, 07 مهر 1401 ساعت 23:57

ابداع نخستین سامانه رادار داخل خودرو

یک شرکت خودروساز اروپایی به تازگی و برای نخستین بار در جهان، یک سامانه رادار داخلی برای خودرو‌ها ابداع کرده است که وجود سرنشین در خودرو را پس از قفل شدن در آن ردیابی می‌کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اقتصاد ملت ؛این سامانه که قرار است که در خودروی SUV برقی EX ۹۰ ولوو رونمایی شود برای رصد کابین و بدنه وسیله نقلیه طراحی شده است. با کمک این فناوری از قفل شدن خودرو هنگام حضور سرنشین در آن جلوگیری می‌شود.

کاربرد چنین سیستمی مربوط به مواقعی است که در یک روز گرم حیوانات اهلی یا کودکان ممکن است داخل خودرو بمانند و در روی آن‌ها قفل شود. در این وضعیت اگر خودرو تشخیص دهد سرنشینی داخل آن است، هشداری صادر می‌کند.
از سوی دیگر قابلیت کنترل وضعیت هوای داخل خودرو را می‌توان طوری تنظیم کرد تا اگر حضور سرنشینی در وسیله نقلیه ردیابی شد، ریسک حمله قلبی کاهش یابد.
هرچند فراموش کردن کودک یا حیوان اهلی داخل خودرو عجیب به نظر می‌رسد، اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.
بنا بر اعلام «انگجت»Engadget   ، ولوو در بیانیه خود به آماری از آمریکا اشاره می‌کند که از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون بیش از ۹۰۰ کودک به دلیل گرمای زیاد جان باخته اند.
ولوو برای اجرای این سیستم در خودروی EX ۹۰ از چند رادار در خودرو استفاده می‌کند که در مکان‌های مختلف از جمله کنسول جلویی خودرو، لامپ‌های سقفی و در بدنه آن به کار می‌روند و می‌توانند حرکاتی حتی کمتر از میلیمتر را ردیابی کنند.
اطلاعات بیشتری درباره عملکرد سیستم رادار داخل خودرو وجود ندارد.
منتشرشده در روابط عمومی ها

مراسم معارفه سرپرست بانک مسکن با حضور معاون امور بانکی‌، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ؛  مراسم معارفه علی عسکری سرپرست بانک مسکن با حضور سید عباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات مدیره و هیات عامل و مدیران ستادی بانک مسکن در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.

حسینی: بانک مسکن به عنوان یک بانک خوشنام شناخته می‌شود

در این مراسم، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تشکر از زحمات محمود شایان مدیرعامل سابق بانک مسکن و اعضای هیات مدیره و عامل بانک گفت: از فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته تا مشکلاتی را از سر راه مردم برداریم باید قدردان خداوند متعال باشیم و در این راه تلاش مضاعفی از خود نشان دهیم. کار بزرگی در شبکه بانکی کشور در حال انجام است و شبکه بانکی کشور علی رغم مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد در حال تلاش است تا وظایف خود را مسوولانه به بهترین نحو انجام دهد.

وی با قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان بانک مسکن اظهار داشت: ازمجموعه تلاش‌هایی که انجام می‌دهید قدردانی می‌کنم و درخواست دارم که در دورانی که سرپرست جدید برای بانک تعیین شده است، بانک مسکن با همان درایت و انضباط مالی که خاص خودش است، مسوولیت‌های خود را به خوبی انجام دهد و با همدلی و همراهی که در تمامی ارکان بانک مسکن وجود دارد، اهداف به خوبی محقق شود.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن به عنوان یک بانک خوشنام در سیستم بانکی کشور شناخته می‌شود، افزود: از قدیم الایام در شبکه بانکی از بانک مسکن با احترام یاد می‌شده است و این بانک با انضباط مالی صحیح بدون حواشی تلاش کرده تا کار حرفه‌ای خود را انجام دهد. امیدواریم ضمن پاسداری از این رویه بانک مسکن در آینده شاهد آن باشیم که این بانک خدمات و تسهیلات بهتر و بیشتری را به مردم عزیز ارایه دهد.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با مدیریت جدید و همکاری و همراهی کارکنان بانک در این دوران شاهد توفیقات روز افزون بانک مسکن باشیم و نام و آوازه نیک این بانک بیشتر از گذشته بر زبان‌ها جاری شود.

عسکری: تمام دغدغه بانک مسکن انجام برنامه‌های تعیین شده است

علی عسکری با تشکر از وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزارت اقتصاد که مسوولیت این بانک را در این مقطع بر عهده وی قرار دادند، گفت: امیدوارم در کنار همکاران بانک مسکن، در ادامه مسیر منشاء اثر باشیم و اهداف بانک را در راهی که برای بانک برنامه‌ریزی شده به درستی پیش برده و محقق کنیم.

وی افزود: مسوولیت بانک در دوره اخیر بویژه با ماموریت طرح نهضت ملی مسکن و وظیفه‌ای که این بانک تخصصی در این حوزه بر عهده دارد، بسیار سنگین است و این موضوع نیاز به حمایت وزارت اقتصاد و مجموعه دولت دارد تا این هدف با توجه به تقسیم کاری که بین بانک مسکن و دیگر بانک‌ها صورت گرفته در یک چارچوب کلان به نتیجه برسد.

سرپرست بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن افزود: بانک مسکن درحد بضاعت و تکالیفی که به عهده آن سپرده شده است، یقینا از عهده این مسوولیت بر می‌آید و اجرای کلی این طرح نیازمند همکاری دولت و بانک‌ها در این خصوص است.

عسکری با بیان اینکه نهایت تلاش خود را صرف پیشبرد اهداف بانک به خدمت خواهد گرفت، گفت: با هماهنگی‌های لازمی و تقسیم وظایفی که میان همکاران مختلف بانک انجام می‌دهیم، امیدواریم بتوانیم فضای مناسبی را برای کار و فعالیت در بانک فراهم کنیم.

وی افزود: تمام انگیزه و دغدغه همکاران بانک مسکن این خواهد بود که برنامه‌هایی که برای بانک تعیین شده را محقق کنیم و اگر فرصت پیدا کنیم تلاش بیشتر و مضاعفی را در این عرصه از خود نشان می‌دهیم.

سرپرست جدید بانک مسکن با قدردانی از زحمات مدیرعامل سابق بانک مسکن بیان داشت: دکتر شایان در دوره دو سال اخیری که در بانک مسکن بودند زحمات بسیاری کشیدند و به سهم خودم بابت زحماتی که برای بانک کشیدند از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم و برایشان سلامتی و توفیق روز افزون را از خداوند متعال خواستاریم.

در پایان این مراسم، سید عباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی حکم سرپرستی بانک مسکن را به علی عسکری اعطا کرد

منتشرشده در بازار پول

در حاشیه شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در راس هیاتی از مدیران مجتمع از شرکت‌های پائین دستی حاضر در نمایشگاه بازدید و به گفتگوی بی واسطه با آنان نشست‌.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛ در این بازدیدها که طی روزهای دوم و سوم شانزدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست انجام شد، دکتر کریمی با حضور در غرفه‌ی شرکت‌های پائین دستی پس از بازدید از کیفیت و محصولات شرکت‌ها، به گفتگوی بی واسطه با آنان نشست‌.

در این دیدارها، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با اشاره به اهمیت توجه به صنایع پائین دستی، یکی از اقدامات اساسی انجام شده را ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی اروند عنوان کرد و افزود: در کنار اولویت قراردادن ارتقای کیفیت، کنترل مستمر را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و این سیاست را در دیگر تولیدات و گریدها نیز اولویت خود می‌دانیم.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه واحد PVC شرکت پتروشیمی اروند اذعان داشت: دامنه‌ی تولیدات اروند با راه‌اندازی واحد دوم PVC افزایش خواهد یافت و این افزایش تاثیر مستقیم بر صنایع پائین دستی و بازار هدف خواهد داشت.

کریمی در ادامه سلسله نشست‌های مدیران شرکت‌ پتروشیمی اروند با شرکت‌های پائین دستی تصریح کرد: هدف ما از احداث واحد دوم PVC بی‌نیازی صنایع پائین دستی از خارج و ایجاد تضمین برای توسعه‌ی صنایع تکمیلی است و قطعا اولویت عرضه محصولات نیز صنایع داخل کشور و از طریق بورس کالا و با شفافیت کامل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در ادامه‌ی دیدارهای خود با مشتریان ضمن تاکید بر تامین نیاز بازار داخل تاکید کرد: درحالیکه می‌توانیم محصولات خود را ۲۰درصد بیشتر از قیمت داخل به خارجی‌ها عرضه کنیم، اما ترجیح می‌دهیم محصولات ما توسط صنایع تکمیلی به ارزش افزوده بالاتری برسد که زمینه ایجاد شغل و ارز آوری بیشتر برای کشور و اقتصاد را فراهم می‌کند.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی اروند در پایان با ارائه آماری از نیاز بازار بین‌الملل به محصول PVC افزود: درحال حاضر در خاورمیانه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تن کمبود محصول پی وی سی داریم که با راه‌اندازی واحد ۳۰۰ هزار تنی پتروشیمی اروند می‌توانیم یکی از بزرگترین تامین کنندگان این محصول باارزش در خاورمیانه باشیم.

در این دیدارها شرکت‌های پایین دستی نیز با اشاره به افزایش کیفیت محصولات شرکت پتروشیمی اروند، یکی از دلایل موفقیت شرکت‌های پایین دستی و میان‌دستی را کیفیت مناسب محصولات پتروشیمی اروند دانستند که باعث شده بازارهای فرامنطقه‌ای و فراقاره ای برای شرکت‌های داخلی ایجاد شود و صادرات آنان افزایش یابد.

مشتریان همچنین فراهم شدن گفتگوی مستقیم میان مدیرعامل و مشتریان را ارزشمند خواندند و یکی از دلایل ارتقای کیفیت محصولات و و تلاش برای تامین نیاز خود از شرکت پتروشیمی اروند را نیز ارتباط مستقیم با تامین کننده عنوان کردند و تلاش شرکت پتروشیمی اروند برای از بین بردن طلاطم بازار را قابل تقدیر دانستند.

منتشرشده در معدن

چهارمین همایش ارتباط با مشتریان شرکت پتروشیمی اروند با حضور مدیرعامل و جمعی از شرکت های پائین دستی کشور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛ دکتر کریمی در جریان این همایش که با حضور جمعی از مشتریان شرکت برگزار شد، با اشاره به افزایش عرضه محصولات شرکت پتروشیمی اروند در بازار داخل عنوان کرد: «هیچگاه اولویت بازار داخل به‌عنوان هدف اصلی شرکت پتروشیمی اروند تغییر نکرده و به عنوان تامین کننده‌ی اصلی خوراک PVC کشور و رئیس کارگروه PVC تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم‌ تا با کیفیت ترین محصولات در شرکت پتروشیمی اروند و دیگر شرکت‌های وابسته تولید شود.»

وی در ادامه افزود: «در پتروشیمی اروند به هر مشتری به مانند یک مشاور نگاه می‌کنیم و جایگاه خاصی برای مشتریان قائل هستیم، از این رو تلاش می کنیم تا شرکت‌های پائین دستی را در صادرات محصولات زنجیره PVC نیز شریک کنیم و اعتقاد داریم صادراتی که از طریق توسعه‌ی صنایع پائین دستی انجام می‌شود، در نهایت علاوه بر ارزآوری بیشتر به تولید و اشتغال پایدار در کشور منجر خواهد شد.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با تاکید بر عدم وابستگی به خارج و خودکفایی کشور تصریح کرد: «یکی از راه‌های خودکفایی در داخل، حمایت از صنایع پائین دستی توسط شرکت‌های مادر است که در پتروشیمی اروند با همین نگاه، تامین خوراک شرکت‌های پائین دستی را اولویت قرار داده‌ایم و با انجام مطالعات دقیق به سمت توسعه‌ی واحد PVC حرکت‌ کرده‌ایم.»

دکتر کریمی با تشریح جزئیات طرح توسعه‌ی واحد PVC شرکت پتروشیمی اروند عنوان کرد: «در منطقه‌ی خاورمیانه سالانه ۱‌میلیون و ۲۵۰ هزارتن کمبود خوراک داریم و با مطالعاتی که انجام داده‌ایم، می‌توانیم ۳۰۰ هزار تن از این کمبود را با احداث واحد PVC2 شرکت پتروشیمی اروند جبران کنیم.»

رئیس کارگروه PVC ایران در ادامه با اشاره به توان شرکت پتروشیمی اروند در تامین محصولات متنوع افزود: «در کارخانه PVC2 پتروشیمی اروند علاوه بر گرید عمومی S65 که بیشترین نیاز بازار است، توان تولید ۵ تا ۸ گرید دیگر را خواهیم داشت و در محصول E-PVC نیز ۳ گرید را هدف تولید خواهیم داشت تا علاوه بر برطرف شدن نیاز داخل و توسعه‌ی صنایع پائین دست، به تعهدات ارزی خود در قبال اقتصاد کشور عمل کنیم.»

دکتر کریمی عملکرد ۶ماهه نخست شرکت پتروشیمی اروند در سال‌جاری را نیز دستاوردی با تلاش همه‌ی کارکنان دانست و گفت: «درحالی‌ در ۶ماهه‌ی نخست سال‌جاری بیش از ۱۰۰هزارتن محصول در بازار داخل عرضه کرده‌ایم که در ۱۲ماهه‌ی سال گذشته میزان عرضه‌ی محصولات در بازار داخل حدود ۱۶۰‌هزارتن بوده و آمار نشان می‌دهد در سال جاری، بیش از ۷۵ درصد از کل فروش محصولات در بازار داخل عرضه شده است.»

نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت پتروشیمی اروند افزایش تولید شرکت در ۶ماهه دوم سال جاری را دیگر هدف ترسیم شده عنوان کرد و تاکید کرد: «در ۶ماهه دوم سال‌جاری تولید PVC شرکت پتروشیمی اروند را افزایش خواهیم داد تا پس از اشباع بازار داخل، مازاد محصول را با هدف تصاحب بازارهای خارجی به مشتریان خارجی عرضه کنیم.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند پس از درخواست شرکت‌های پائین دستی به منظور اجرای طرح واحد PVC2 تصریح کرد: «کارخانه‌ی دوم PVC شرکت پتروشیمی اروند با هدف بازار داخل و تامین هرچه بیشتر خوراک صنایع پائین دستی احداث خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود طی ۳ سال آینده این واحد به بهره‌برداری برسد.»

منتشرشده در معدن

مدیرعامل و‌ مدیرحقوقی شرکت پتروشیمی اروند در دیدار با رئیس اداره‌ آبفا شهرستان شادگان، مذاکراتی با هدف پایداری آب واحد شستشوی نمک صورت دادند .

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند؛در این دیدار که در مجتمع پتروشیمی اروند صورت گرفت، دکتر کریمی با اشاره به نقش شرکت پتروشیمی اروند در اقتصاد کشور و اهمیت استمرار تولید و رفع گلوگاه‌های تولید تصریح کرد : با پایداری آب سایت شستشوی نمک، تولید مجتمع نیز پایدار خواهد شد و می‌توانیم به ایفای نقش نقش خود در اقتصاد کشور بپردازیم .

عاشور حمادی رئیس اداره آبفا شهرستان شادگان در این جلسه با اشاره به لزوم حمایت همه دستگاه‌ها از صنایع و تقویت اقتصاد کشور افزود : جهت پایداری آب این مجتمع تمام توان خود را به کار خواهیم بست و همچون گذشته در کنار صنایع کشور خواهیم بود

منتشرشده در معدن

دکتر سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در راس هیاتی از پتروشیمی اروند بازدید کرد .  

به گزارش برس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند ؛ در این بازدید که با استقبال مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند همراه بود، هیات میهمان پس از بازدید از واحد کلرآلکالی مجتمع پتروشیمی اروند به بازدید از ساب‌استیشن برق مجتمع پرداختند و در خصوص موضوعات فنی به گفتگو پرداختند .

در ادامه این بازدید؛ هیات میهمان پتروشیمی بندرامام از کارگاه مونتاژ الکترولایزر بازدید بعمل آوردند و در خصوص انتقال تجربیات گفتگوهایی صورت گرفت .

واحد EDC نیز دیگر واحد مورد بازدید هیات بود که با بررسی موضوعات تخصصی همراه شد .

در این دیدار مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از آمادگی کامل جهت انتقال تجربیات به شرکت پتروشیمی بندرامام خبر داد و گفت : آمادگی کامل جهت انتقال تجربیات فنی و تخصصی و همراهی در پروژه‌های شرکت‌ها از سوی متخصصین پتروشیمی اروند وجود دارد

منتشرشده در معدن

عملکرد شش ماهه سه شرکت گروه مالی دی با حضور مدیرعامل بانک دی بررسی شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک دی، در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد شش ماهه منتهی به پایان مرداد ماه سه شرکت توسعه دنیا شهر کهن، شرکت عمران و مسکن آباد دی و شرکت توسعه دیدار ایرانیان ارائه شد.

مدیرعامل بانک دی در این جلسه بر تعیین تکلیف پرونده های حقوقی و پروژه های نیمه تمام سه شرکت در اسرع وقت، و سرعت گرفتن عملیات های عمرانی و به بهره برداری رسیدن آنها تاکید کرد

قیطاسی همچنین تصریح کرد مطابق قانون رفع موانع تولید و الزام بانک مرکزی به منظور تعیین تکلیف اموال و املاک مازاد بانک دی ادغام سه شرکت بر اساس جدول زمان بندی تا پایان مهرماه باید به نتیجه برسد.

علیرضا قیطاسی همچنین بر تدوین برنامه زمان بندی مشخص برای به نتیجه رسیدن اقدامات حقوقی و اجرایی در کنار برآورد دقیق هزینه و فایده پروژه هاو تسویه بدهی شرکتها ؛ تاکید و خاطرنشان کرد: زیرمجموعه های بانک دی باید با حداکثر توان به سمت سودآوری حرکت کنند تا آثار آن بر عملکرد نهایی بانک در آینده نزدیک مشخص شود.

منتشرشده در بازار پول

معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی‌الحساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار، به هیات انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ابوذر سروش اظهار کرد: با پایان مهلت دو هفته‌ای تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی نقض کننده ضوابط نرخ سود علی‌الحساب سپرده مدت دار، این موسسات و بانک‌های متخلف به هیات انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخشنامه‌ای که هشتم شهریورماه امسال به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ابلاغ شد، آمده است که حسب بازرسی‌های انجام شده و همچنین گزارش‌های واصله، برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی همچنان با توسل به روش‌ها و شیوه‌های مختلف از نرخ‌های مصوب ابلاغی تخطی می‌کنند؛ لذا به این دسته از موسسات و بانک‌ها تذکر داده شد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: ادامه روند نقض ضوابط ابلاغی در خصوص نرخ‌های سود علی‌الحساب یاد شده بدون توجه به پیامدهای آن توسط برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری ضمن افزایش بهای تمام شده پول در شبکه بانکی کشور موجب تضییع حقوق سایر ذی‌نفعان و همچنین تهدید ثبات، سلامت و استحکام مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری را فراهم کرده است.

سروش گفت: در این بخشنامه بر لزوم رعایت دقیق و کامل ضوابط موصوف تاکید شد و مجدداً به بانک‌ها و موسسات اعتباری ناقض نرخ‌های سود موصوف برای رعایت مقررات یاد شده؛ یادآوری شد که مسئولیت حسن اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی برعهده هیات مدیره و مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی است.

شش بانک و موسسه اعتباری غیربانکی متخلف در نرخ‌های تعیین شده سود

وی ادامه داد: همچنین تاکید شد که بانک مرکزی بر رعایت نرخ‌های سود سپرده، نظارت لازم را معمول و با موارد نقض آن از طریق هیات انتظامی بانک‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.

معاون نظارت بانک مرکزی بیان کرد: در پی ابلاغ این بخشنامه با اعضای هیات مدیره بانک‌های متخلف جلسات جداگانه‌ای برگزار شد و مهلتی دو هفته‌ای تا پایان شهریورماه برای اصلاح امور به این بانک‌ها داده شده بود.

سروش تاکید کرد: هم اکنون با اتمام این مهلت ارزیابی بانک‌ها آغاز شده است و برآوردها نشان می‌دهد که دست‌کم شش بانک و موسسه اعتباری غیربانکی از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها نهایی شده و هم اکنون در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: معرفی هیات ‌مدیره بانک‌ها به هیات انتظامی پیامدهای خاصی برای بانک‌ها دارد که با توجه به جمع بندی هیات انتظامی از تذکر تا سلب صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره را شامل می‌شود.

منتشرشده در بازار پول

شرکت سهامی بیمه استان یزد در یک حادثه تصادف موتورسیکلت با یک دستگاه سواری پراید در شهرستان مهریز، مبلغ 27.272.659.500 ریال در وجه مصدوم پرداخت کرد.

به گزارش بورس و بانک و  به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، زین العابدین عقیلی فر سرپرست مدیریت بیمه ایران استان یزد با اعلام این خبر گفت: شرکت سهامی بیمه ایران در راستای مشتری مداری و تامین آرامش و اطمینان خاطر بیمه گذار، پس از اتمام مراحل قانونی و صدور رأی نهایی توسط دادگاه، با حضور در منزل زیاندیده ضمن ابراز همدردی با خانواده مصدوم، چک خسارت به مبلغ ۲۷.۲۷۲.۶۵۹.۵۰۰ ریال را تقدیم زیان دیده کرد.

سرپرست مدیریت بیمه ایران استان یزد با اشاره به توانمندی های فنی وتخصصی این شرکت اظهار کرد: تسریع در روند کارشناسی و پرداخت به موقع خسارت، یکی از اصول اساسی بیمه ایران است و بر همین اساس، خسارت این زیان دیده، در کوتاهترین زمان ممکن پس از صدور رای دادگاه ، پرداخت گردید.

منتشرشده در بیمه

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با اعلام اینکه در اغتشاشات اخیر حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بانک‌ها وارد شده است، گفت: در جریان نا آرامی‌های روزهای اخیر، ۱۷ شعبه بانک در سراسر کشور دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قیطاسی با بیان اینکه در جریان نا آرامی‌های روزهای اخیر، تا امروز ۱۷ شعبه بانک در سراسر کشور دچار آتش سوزی شده است، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ۵ شعبه بانک دچار آتش سوزی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی، در استان آذربایجان شرقی، ۳ بانک دچار آتش سوزی ۹۰ درصدی و در استان همدان ۲ بانک دچار آتش سوزی ۱۰ تا ۲۰ درصدی شدند. همچنین در استان ایلام ۴ بانک دچار آتش سوزی ۱۰۰ درصدی و ۳ بانک دچار آتش سوزی ۳۰ تا ۴۰ درصدی شده است.

وی اعلام کرد: برآورد دقیق خسارت‌های ایجاد شده زمان بر خواهد بود، اما در جریان ناآرامی‌های اخیر حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به شعب بانک‌ها وارد شده است.

منتشرشده در بازار پول