01 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: تیر 1401
یکشنبه, 09 مرداد 1401 ساعت 12:43

مدیرعامل جدید پتروشیمی شازند منصوب شد

 با تصمیم هیئت مدیره پتروشیمی شازند "محمدحسین حمیدی راد" به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل پتروشیمی شازند منصوب شد. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شازند ؛ حمیدی راد پیش از این مدیرعامل پتروشیمی تفتا آریا در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بوده و دارای سابقه 30 ساله در شرکت‌های مختلف پتروشیمی کشور از جمله پتروشیمی رازی، خراسان، تبریز، بندر امام و ریاست کل هماهنگی تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است. 

از جمله سوابق حمیدی راد می‌توان به تالیف چند کتاب در زمینه فرآیندهای صنعت پتروشیمی اشاره کرد.

پیش از این "ابراهیم ولدخانی" مدیرعاملی پتروشیمی شازند را برعهده داشت، ولدخانی اخیرا در مجمع عمومی سالیانه این شرکت با اتهام به مدیران بانک ملی و گروه توسعه ملی تبدیل به سوژه اخبار نفت و پتروشیمی شده بود.

بانک ملی ایران، سازمان بازنشستگی کشوری و شستا از سهامداران عمده پتروشیمی شازند هستند.

منتشرشده در معدن

بهره‌وری سازمان یکی از مولفه‌های تقویت ساختارهای ورزشی است و صنعت بیمه در تحقق این امر و همچنین در راستای شادابی و سلامت کارکنان به توسعه ورزشی توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ؛ دکتر حمیدرضا مهدوی در آیین اختتامیه جشنواره صنعت بیمه با اعلام این مطلب افزود: زبان ورزش یک زبان عمومی به حساب می‌آید و می‌تواند خدمات بیمه را به آحاد جامعه معرفی کند.

وی اظهار داشت: شکل‌گیری رابطه منسجم میان صنعت بیمه با مقوله ورزش می‌تواند ظرفیت‌های تازه و محصولات گسترده و جدید بیمه‌ای را به جامعه عرضه کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی استقبال از رویدادهای ورزشی با حضور چهره‌های مطرح ورزشی کشور و همچنین همکاری با آنان در شرکت‌های بیمه را نشانه اهمیت نقش‌آفرینی صنعت بیمه در عرصه‌های ورزشی دانست و نسبت به گسترش همکاری‌ها در این عرصه تاکید کرد.
در ادامه این نشست، علیرضا محمدعلی _ مسئول اجرایی نخستین جشنواره ورزشی صنعت بیمه و دبیر شورای ورزش این صنعت_ با تشریح فرایند اجرای جشنواره ورزشی، حضور چهره‌های ورزشی را در کنار اهالی صنعت بیمه، مغتنم توصیف کرد و گفت: تلاش یک هزار ورزشکار در قالب یکصد تیم ورزشی در ۶ رشته متشکل از بانوان و آقایان ستودنی است و باید از این ظرفیت عظیم بهره‌برداری کرد.
شایان ذکر است در این آیین، تنی چند از مدیران عامل شرکت‌های بیمه، مشاور رئیس کل بیمه مرکزی و مسئولان مرتبط با حوزه ورزش حضور داشتند که ضمن قدردانی از مدیران عامل شرکت‌های میزبان، سرپرستان کمیته‌های ورزشی و نمایندگان تربیت بدنی، جوایز و لوح قهرمانی به بیش از ۹۰ برگزیده این جشنواره ورزشی اهدا شد.

منتشرشده در بیمه
صندوق حوادث طبیعی ارزیابی خسارات ناشی از سیل اخیر را با جدیت ادامه می دهد و پرداخت آن نیز در گرو تامین منابع و اعتبارات تعهدشده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی؛ پرویز خسروشاهی در گفتگوی ویژه خبری جمعه شب با اعلام این مطلب افزود: سقف تعهد صندوق یادشده برای پوشش خسارت هر واحد مسکونی سیصد میلیون ریال است و مالکان زیاندیده برای دریافت این مبلغ نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

قائم مقام بیمه مرکزی با تشریح انواع پوشش های حوادث و شیوه جبران خسارات ناشی از سیل اخیر، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس، ده درصد از حق بیمه مربوط به صندوق حوادث طبیعی از محل قبوض پرداختی مردم تامین می شود و نود درصد باقیمانده از تکالیف سازمان برنامه و بودجه به شمار می رود که تا این لحظه تامین نشده است.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه صندوق حوادث طبیعی نسبت به انجام تکالیف قانونی سازمان برنامه بودجه و جبران خسارات سیل زدگان ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است صنعت بیمه در هنگام وقوع حوادث طبیعی همواره در کنار ایفای تعهدات حرفه ای و پرداخت خسارت بیمه گذاران آسیب دیده به انجام مسئولیت های اجتماعی خود نیز پرداخته است.

منتشرشده در بیمه
سید احسان خاندوزی گفت: سامانه ستاره، سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند است و کمک بزرگی خواهد کرد که مسئله وثیقه در کشور ما برطرف شود.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موفق شدیم رونمایی مؤثری برای رفع یک مسئله بزرگ انجام دهیم که خانوارهای زیادی با آن روبه‌رو هستند. مردم زمانی که می‌خواهند از بانک تسهیلات ، کارت اعتباری و... دریافت کنند یا در زمان وقوع مسائل حقوقی، نیازمند وثیقه هستند.
وی افزود: مردم ما دارایی‌های زیادی داشتند که بسیاری از آن‌ها قابلیت وثیقه‌گذاری سریع، شفاف و برخط را نداشت. پس از چهار ماه تلاش مشترک، سامانه ستاره را بین قوه قضائیه، شبکه بانکی و سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی کردیم.
خاندوزی گفت: در حال حاضر مردم می‌توانند زمانی که بانک‌های ملی، قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه رسالت درخواست وثیقه دارند، به این سامانه مراجعه کنند و از سهامی که در بورس دارند یا سهام عدالت خود، به‌عنوان وثیقه استفاده کنند.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: اوراق دیگر مردم در بازار سرمایه نیز، به‌صورت برخط و آنلاین قابل وثیقه‌گذاری است. سامانه ستاره، سامانه وثیقه‌گذاری هوشمند خواهد بود و در آینده سایر دارایی‌های مردم نیز به آن افزوده می‌شود. این سامانه کمک بزرگی خواهد کرد که مسئله وثیقه در کشور ما برطرف شود.
منتشرشده در بازار پول
معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با فرهنگ غنی قرض‌الحسنه می‌توان از تولید ملی و مصرف داخلی حمایت کرد و علاوه بر ایجاد تعادل اقتصادی به محرومیت‌زادیی و توسعه اشتغال و کارآفرینی دست یافت.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ «سید رضا راستی‌الحسینی» معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم از طراحی پلتفرم جامع و یکپارچه ساماندهی اشتغال‌آفرینی و توسعه کارآفرینی بر اساس نظام قرض‌الحسنه خبر داد و گفت: با حمایت دولت و حضور مردم در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه، امکان اشتغال‌آفرینی افزایش می‌یابد.
راستی‌الحسینی در مصاحبه با برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو با موضوع ارتباط متقابل اشتغال‌زایی و توسعه کارآفرینی و فرهنگ قرض‌الحسنه با اشاره به اینکه قرض‌الحسنه رفتار و فرهنگی اخلاقی است و آثار فراوان اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد، گفت: با این فرهنگ غنی می‌توان از تولید ملی و مصرف داخلی حمایت کرد و علاوه بر ایجاد تعادل اقتصادی به محرومیت‌زادیی و توسعه اشتغال و کارآفرینی دست یافت.
دولت به طرح‌های ایجاد عدالت اقتصادی بانک کمک کند
وی با تأکید بر اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه باید مورد حمایت دولت باشند، گفت: اگر به دنبال حفظ تولید ملی و توسعه اشتغال هستیم، باید طرح خرید کالای ایرانی با تأمین منابع لازم توسط دولت، تقویت و حمایت شود.
این کارشناس مسائل بانکی با بیان اینکه دولت باید به بانک‌های قرض‌الحسنه برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده کمک کند، گفت: با حمایت و تأمین منابع دولتی، بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند شرایط امن و متعادل اقتصادی را در عرصه کسب‌و‌کارهای خرد و خانگی فراهم کنند.
راستی‌الحسینی با بیان اینکه هیچ کدام از ۲ بانک تخصصی قرض‌الحسنه از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: با اینکه بانک‌های قرض‌الحسنه از متعهدترین و پیشروترین بانک‌ها در تأمین وام تکلیفی هستند، اما باید روی پای خود بایستند و منابع را خود تأمین کنند.
پلتفرم جامع و یکپارچه ساماندهی اشتغال‌آفرینی
معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قم با تأکید بر اینکه قرض‌الحسنه در کشور مغفول و مظلوم مانده، گفت: اگر دولت با تخصیص منابع، توزیع عدالت اقتصادی را به بانک‌های قرض‌الحسنه بسپارد، می‌توان چرخه تولید ملی و مصرف داخلی و اشتغال‌آفرینی را رونق داد.
راستی‌الحسینی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با معرفی کتاب «برکت قرض‌الحسنه» که به بررسی طرح‌های متنوع قرض‌الحسنه می‌پردازد، توضیح داد: یکی از طرح‌هایی که به توسعه اشتغال‌آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیکاری کمک می‌کند، طراحی پلتفرم چند منظوره یکپارچه و جامع است. در این پلتفرم اطلاعات گسترده از افراد بیکار و تولیدکنندگان، افراد خیّر و دیگر کسانی که می‌توانند به موضوع کارآفرینی و اشتغال‌زایی کمک کنند، ایجاد می‌شود.
بسیاری از سامانه‌های اشتغال‌آفرینی، کارایی ندارند
وی با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده و بلاتکلیف در نهاد‌های مختلف دولتی که به نام حمایت از اشتغال‌آفرینی و کاریابی مطرح می‌شود، گفت: تنها راهکار سامان‌دهی و دستیابی به اطلاعات جامعه اشتغال‌جویان، کارآفرینان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و افراد خیر در زمینه کارآفرینی، ایجاد پلتفرم چندوجهی در قالب عقد قرض‌الحسنه است. در این طرح حتی روستاهای دورافتاده و کم‌برخوردار می‌توانند بر اساس نیازهای واقعی خود تأمین منابع شوند و شغل‌های متناسب با کمبودهایشان ایجاد کنند.
نقش مهم رسانه‌های جمعی در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه
معاون مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قم با بیان اینکه باید زنجیره فروش و ارائه کالا در قالب قرض‌الحسنه در کشور تقویت و حمایت شود، گفت: متأسفانه باید اعتراف کنم بسیاری از سامانه‌هایی که به نام اشتغال‌زایی مطرح می‌شود، دردی از بیکاری دوا نمی‌کند و حتی می‌توان مدعی شد که بعضی از این سامانه‌ها کاملاً صوری است و تنها منابع دولتی را هدر می‌دهد.
راستی‌الحسینی با تأکید بر اهمیت شعار سال، از عدم امکان ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به طرح‌های قرض‌الحسنه انتقاد کرد و گفت: بدون شک استفاده این شرکت‌ها از منابع قرض‌الحسنه، یکی از عوامل مهم اشتغال‌آفرینی و ارزش افزوده تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.
این محقق حوزه قرض‌الحسنه بار دیگر به آثار مهم و با برکت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: واقعاً فرهنگ قرض‌الحسنه و در پی آن بانک‌های قرض‌الحسنه در جامعه مغفول و مظلوم هستند. رسانه‌های جمعی با حمایت‌های معنوی و معرفی ارزش‌های قرض‌الحسنه می‌توانند منجر به حضور و ورود مردم به برنامه‌های قرض‌الحسنه شوند.
راستی‌الحسینی با طرح این موضوع که هر ایرانی با دریافت یک کارت قرض‌الحسنه می‌تواند به یک نیکوکار غیرمستقیم بدل شود، گفت: با حمایت جدی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین معرفی برنامه‌های قرض‌الحسنه در رسانه‌های جمعی، بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده و با ارائه انواع وام قرض‌الحسنه، نیازهای مختلف مردم را تأمین کنند.
منتشرشده در بازار پول
رئیس دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی-هنری مهر ایران گفت: در این جشنواره سعی داریم با ایجاد ارتباط و تعامل با اصحاب رسانه، هنر، پژوهشگران و کنشگران صاحب ایده از خدمتگزاران فرهنگ قرض‌الحسنه تجلیل کرده و در ادامه بتوانیم با حضور این کنشگران شبکه جامعی از حامیان و متولیان قرض‌الحسنه ایجاد کنیم.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ دکتر «محمود خطیب» رئیس دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی-هنری مهر ایران بر مشارکت و حضور فعال اصحاب رسانه و اهالی هنر، پژوهشگران و صاحبان ایده حوزه قرض‌الحسنه در جشنواره مهر ایران تأکید کرد.
خطیب با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» رادیو گفت‌وگو در خصوص «اهداف و رویکردهای توسعه کارآفرینی و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» گفت‌وگو کرد و با تأکید بر اینکه قرض‌الحسنه یک عقد خیرخواهانه است و کاملاً غیر انتفاعی و بر اساس ارزش‌های فرهنگی و دینی طراحی شده، گفت: در وام‌های قرض‌الحسنه حتی‌الامکان سعی می‌شود تا بازپرداخت اقساط و دریافت تضامین بر اساس توان افراد انجام شود و این سازوکار برای توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی و افزایش توان خرید مصرف‌کننده با انعطاف بیشتری به کار گرفته می‌شود.
کالاکارت طرحی در خدمت توسعه کارآفرینی
وی با اشاره به اینکه بانک‌های تخصصی قرض‌الحسنه به منظور هدایت و مدیریت منابع مردمی ‌برای رفع نیازهای ضروری جامعه ایجاد شده‌اند، گفت: به‌طور مثال طرح کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران علاوه بر اینکه گردش مالی را در چرخه تولید افزایش می‌دهد و سبب رونق اقتصادی می‌شود، این امکان را فراهم می‌کند که مصرف‌کنندگان بر اساس اعتبارسنجی و توان مالی خود نسبت به خرید کالاهای ایرانی به‌صورت اقساطی اقدام کنند.
خطیب با بیان اینکه طرح کالاکارت در خدمت رونق تولید ملی و افزایش توان خرید افراد کمتر برخوردار است، گفت: در این طرح زنجیره تولید، توزیع و فروش به صورت متعادل رشد و توسعه می‌یابد و در نهایت منجر به توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌شود.
این کارشناس مسائل بانکی با طرح این مطلب که وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی بوده، گفت: این وام‌ها در امور عام‌المنفعه‌ای همچون ازدواج، خرید یا تعمیر مسکن، خرید کالای ایرانی و حمایت از کسب‌وکارهای خرد و خانگی و... بوده و هرکدام از آن‌ها فرآیندها و الگوهای خاص خود را برای ارائه و بازپرداخت دارند.
ضرورت طراحی الگویی جامع برای پرداخت وام قرض‌الحسنه
این کارشناس برجسته حوزه قرض‌الحسنه از امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبرداد و گفت: بر این اساس این بانک به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان که در صدد ایجاد کسب‌و‌کارهای فناورانه هستند، وام قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. پرداخت این نوع وام باید با حضور و تصدی‌گری نهادهای مسئول اکوسیستم فناوری انجام شود.
خطیب بر یکپارچگی و وحدت رویه در ارائه خدمات به کسب‌وکارهای اقتصادی با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی تأکید کرد و گفت: واقعیت این است که باید متولیان سازمان‌های مسئول بر اساس مکانیزم‌های تعریف شده با نیازمندان وام ارتباط بگیرند و شرایط دریافت وام را فراهم کنند و با نیازسنجی و کارشناسی خود، افراد مستحق دریافت وام را به بانک‌ها معرفی کنند.
وی با تأکید براینکه بانک‌ها وظیفه ندارند که به سطوح و ماهیت کاری حوزه‌های کسب‌وکار ورود کنند، گفت: وظیفه نظام بانکی ارائه خدمات بانکی در قالب اعتبارسنجی و سپس ارائه وام بر اساس ظرفیت و تخصص افراد است.
خطیب پرداخت وام‌های تجمیعی با سود کمتر را راهکار مناسبی برای کسب‌وکارهای نوپا و توسعه کارآفرینی ندانست و افزود: راهکار اصولی و مؤثر ایجاد اکوسیستمی جامع و یکپارچه با مشارکت و تولی‌گری دستگاه‌های مختلف برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه است که ایجاد این نظام یکپارچه منجر به رشد و توسعه اقتصادی پایدار خواهد شد.
تشریح برنامه‌های جشنواره ملی فرهنگی – هنری مهر ایران
رئیس دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی – هنری مهر ایران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با رادیو گفت‌وگو با تشریح اهداف و برنامه‌های جشنواره گفت: یکی از راه‌های مهم ترویج و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی است که منجر به حضور و مشارکت طیف گسترده مردم برای ارائه ایده‌ها و دستاوردهایشان شود.
خطیب برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی – هنری مهر ایران را با محوریت موضوع فرهنگ قرض‌الحسنه معرفی کرد و گفت: در این جشنواره سعی داریم با ایجاد ارتباط و تعامل با اصحاب رسانه، هنر، پژوهشگران و کنشگران صاحب ایده از خدمتگزاران فرهنگ قرض‌الحسنه تجلیل کرده و در ادامه بتوانیم با حضور این کنشگران شبکه جامعی از حامیان و متولیان قرض‌الحسنه ایجاد کنیم.
رئیس دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی- هنری مهر ایران توسعه فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپا و پیشران در حوزه خدمات قرض‌الحسنه را سبب ایجاد امکان حمایت از شتاب دهنده‌ها، فین‌تک‌ها و در نهایت مجموعه اکوسیستم فناوری در قالب نظام قرض‌الحسنه عنوان کرد.
خطیب در پایان، توسعه رویکرد مردمی فرهنگ قرض‌الحسنه را مهم و ضروری دانست و گفت: قرض‌الحسنه واژه‌ای است که صراحتاً ۵ بار در قرآن کریم به آن اشاره شده که این نشان می‌دهد وام قرض‌الحسنه یک امر نیکوکارانه و غیرانتفاعی است و باید در خدمت منافع و نیازهای مردم باشد.
منتشرشده در بازار پول

جلسه بررسی اصلاح قیمت پایه صادراتی زعفران جهت حضور فعال و ماندگار در بازارهای جهانی با حضور معاون وزیرصمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، اعضای شورای ملی زعفران و مسئولان گمرک برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت؛ جلسه بررسی مشکلات ناشی از قیمت پایه صادراتی زعفران جهت حضور فعال در بازارهای جهانی صبح امروز به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
در این جلسه که با حضور علیرضا پیمان پاک، معاون وزیرصمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، رییس شورای ملی زعفران ایران، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی و نمایندگان گمرک ایران برگزار شد، مقرر شد تا در جهت حفظ بازارهای هدف و افزایش توان رقابت برای حضور پایدار در بازارهای جدید از جمله بازار چین، قیمت پایه صادراتی زعفران اصلاح شود.
همچنین مقرر شد تا جهت افزایش ارزش افزوده صادرات زعفران و تکمیل زنجیره تولید، بسته تشویقی برای صادر کنندگانی که این موارد را رعایت می کنند در نظر گرفته شود.
تشکیل کنسرسیوم صادرات زعفران ایران نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد تا جهت مقابله با خروج غیررسمی و صادرات زعفران تقلبی، این کنسرسیوم با حضور برندهای صادراتی زعفران و با استفاده از تجارب و کمکهای ITC تشکیل شود.
در پایان، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی از 25 شهریور به مدت یک ماه در قطر گفت: صادرکنندگان زعفران می توانند در این نمایشگاه در قالب پاویون تخصصی به عرضه محصولات خود اقدام کنند و ان شاء الله بتوانیم همزمان با جام جهانی نیز نمایشگاهی با فروش کالا داشته باشیم.
منتشرشده در معدن

تالار حراج باز بورس کالای ایران امروز شنبه ۸ مردادماه میزبان عرضه ۲۰۴ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۳۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن است. همچنین ۵۸۵ هزار تن گندله سنگ آهن و ۶۵ هزار تن آهن اسفنجی نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بورس کالا ؛  تالار محصولات صنعتی و معدنی همچنین میزبان عرضه ۳۵ هزار و ۲۰۰ تن شمش بلوم، ۲ هزار و یک تن تیرآهن و یک هزار و ۳۰۶ تن ناودانی نیز است.

تالار حراج باز هم علاوه بر سنگ اهن و کنسانتره میزبان عرضه ۳۸ هزار تن وکیوم باتوم، یک هزار و ۵۰۷ تن دی اتیل هگزانول و ۴ هزار و ۴۴۳ تن استایرن منومر نیز می باشد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز عرضه ۵۰ هزار و ۱۵۳ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی، قیر، لوب کات، گوگرد و PDA TAR را تجربه می کند.

تالار صادراتی بورس کالا هم در این روز شاهد عرضه ۷۱ هزار و ۲۲۰ تن قیر، گوگرد، الکیل بنزن خطی و شمش آلیاژی آلومینیوم است.

بازار فرعی نیز میزبان عرضه ۲۰۰ تن سولفونیک اسید صادراتی و ۸ هزار و ۵۳۹ تن آنیلین، تیشو، ضایعات پلیمری، کلوخه باریت، میلگرد کلاف و کنسانتره ایلمنیت است.

در مجموع یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۵۶۹ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می شود.

منتشرشده در معدن

فولاد مبارکه در هنگام وقوع بلایای طبیعی از شرکت‌های پیشرو در کمک به مردم سیل‌زده، زلزله‌زده و… در زمینه ارسال کمک‌هایی نظیر اقلام امدادی و ماشین‌آلات مورد نیاز در بحران بوده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛  محمدجواد قائدی- چند روزی است که کشور درگیر مسائل مربوط به بارش باران و سیل پس از آن است. از سویی بسیاری از مناطق درگیر آبگرفتگی شده و خانه‌های مردم تخریب شده است. از سوی دیگر کسب‌وکار کشاورزان، باغداران، دامداران و … دچار مشکل جدی شده است.

 

نیروهای امدادی از هلال احمر و آتشنشانی گرفته تا دستگاه‌های دولتی و سپاه و بسیج نیز وارد میدان کمک به مردم شدند.

در این بین اخبار کمک‌های مردم داوطلب و گروه‌های جهادی بسیار دلگرم‌کننده است. این یعنی همه مردم دست به دست هم داده و یک‌دل شده‌اند تا بحرانی که در دو یا سه روز به وجود آمده را رفع کنند.

اما شاید یک خبر بین خبرهای این روزها کمتر دیده شد: نجات جان ۱۰نفر از سیل‌زدگان توسط واحد حفاظت فیزیکی فولاد مبارکه.

موضوع از این قرار بود که تیم‌های گشت‌زنی حفاظت فیزیکی شرکت فولاد مبارکه، از نیمه شب گذشته در قالب دو عملیات امداد و نجات موفق شدند جان ۱۰نفر از عشایر منطقه را نجات دهند. این تیم‌ها که در حال انجام گشت‌زنی معمول برای تامین امنیت محدوده این شرکت بودند متوجه به خطر افتادن جان تعدادی از عشایر مستقر در منطقه پیرامونی فولاد مبارکه می شوند و به کمک آن ها می‌شتابند. این عشایر که در مناطق صعب‌العبور زندگی می‌کردند به خاطر بارش‌های روزهای گذشته در معرض سیل قرار گرفته بودند که پس از انجام عملیات نجات به طور موقت در این شرکت اسکان داده شدند. یکی از تیم های گشت‌زنی نیز با تلاشگران هلال احمر و آتش نشانی مبارکه مواجه می‌شود که در حال امدادرسانی به عشایر منطقه هستند و در مجموع با این دو عملیات نجات ۱۰ نفر از دو خانواده که عمده آن‌ها کودکان بودند از شر سیل نجات پیدا کردند.

قلب فولاد مبارکه برای مردم ایران می‌تپد

علی‌رغم اینکه این روزها مشکلات زیادی دامن‌گیر بسیاری از صنایع شده، گروه فولاد مبارکه سهم ۱٫۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و باعث ایجاد اشتغال قابل توجهی در سراسر کشور شده است.

فولاد مبارکه برای عمل به مأموریت‌های خود در زمینه شهروند شرکتی مسئول و به صورت مشخص در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی علاوه بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های کشور که موجب افزایش رفاه مردم و چرخیدن سریع‌تر چرخ اقتصاد می‌شود در زمینه‌های مختلفی نظیر عمرانی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و…. خدمات زیادی را به مردم منطقه و کشور ارائه کرده است.

هر چند گروه فولاد مبارکه بزرگترین مسئولیت اجتماعی خود را ایجاد اشتغال می‌داند و هم‌اکنون به خاطر فعالیتی که به وسعت ایران، خانواده‌ای ۳۵۰ هزار نفری از کارکنان مستقیم و غیرمستقیم را در سراسر ایران دارد و علاوه براین در بلایای طبیعی نیز از شرکت‌های پیشرو در کمک به مردم سیل‌زده، زلزله‌زده و… در زمینه ارسال کمک‌هایی نظیر اقلام امدادی و ماشین‌آلات مورد نیاز در بحران بوده است.

منتشرشده در معدن

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران که به همراه جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و کارگزاران این تشکل از فولاد مبارکه بازدید می‌نمود در جلسه‌ای با مدیران مدیریت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره درک درستی از شرایط بازار و مشتریان خود داشته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ حامد ضیایی با اشاره به تعاملات سازنده مابین فولاد مبارکه و انجمن، اظهار داشت: نه‌فقط در این شرایط که با کاهش قیمت‌ها مواجه هستیم، بلکه در همه احوال تلاش کرده‌ایم با گفت‌وگو و تعامل دوطرفه مشکلات را مدیریت و مرتفع نماییم.در فرهنگ سازمانی فولاد مبارکه  این‌گونه نیست که شرکت  فقط منافع خود را مدنظر قرار دهد و نسبت به مشکلات صنایع پائین‌دست بی‌تفاوت باشد.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر از یک مرحله به بعد برای اعضای انجمن امکان و توان خرید سلب شود، به‌یقین تولیدکننده اصلی هم متضرر خواهد شد، گفت:ازاین‌رو با گفت‌وگو ارائه نظرهای کارشناسی بین طرفین تلاش خواهیم کرد شرایطی فراهم کنیم تا هم در تولید و فروش و هم در زنجیره مشتریان به مداومت برسیم.ما باید تلاش کنیم با پیش‌بینی‌های اقتصادی کارآمد و درک درست از تولید، بازار و مشتری به راهکارهایی دست‌یابیم که برای بالادست و پایین‌دست و  رده‌های میانی و مشتری نهایی بهترین شرایط ایجاد شود.

حامد ضیایی ادامه داد: این انجمن در راستای کار تشکلی که حتما برای کل مجموعه صنفی و مشتری‌های هر صنف و زنجیره‌های تولیدکنندگان بالادست و پایین‌دست فولاد  نتیجه‌بخش خواهد بود، باهدف ایجاد همدلی و یک‌صدایی و تجمیع نظرات و حرکت به سمت کار جمعی ایجاد شده است. در این راستا انجمن در ذیل اتاق بازرگانی ایران که پارلمان بخش خصوصی است تشکیل‌شده و  اعتقاد ما این است که رستگاری اقتصاد در کشور از طریق اتاق بازرگانی میسر خواهد بود. باید تصدی‌گری دولت از این طریق کم بشود و اختیارات مخصوصا اقتصادی به بخش خصوصی آن‌هم از طریق کانال اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های استانی و شهرستانی تفویض شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران بابیان این‌که این انجمن در ایران ۶۰۰ کارخانه تولید سازه فولادی را در زیرگروه خود دارد، ادامه داد: بسیاری از اعضا وظیفه صادرات به کشورهای منطقه را با ظرفیت حدود ۴ میلیون تن بر عهده‌دارند.

وی از وجود ظرفیت اشتغال حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در این حوزه خبر داد و با اشاره به اهمیت تولید محصولات کیفی در حوزه ساختمان تصریح کرد: انجمن از دیرباز به این نکته توجه ویژه داشته است. ازاین‌رو سال‌هاست که کار صنعت ساختمان و سازه مهندسی‌شده است و در این راستا در همه کارخانه‌های صنف واحد طراحی و QC بنانهاده شده است. البته با طراحان و جامعه مهندسین مشاور و انجمن علمی سازه‌های فولادی نیز مشارکت داشته و داریم. در همین راستا از شرکت فولاد مبارکه نیز برای حضور در کنفرانس آذرماه دعوت به عمل‌آورده‌ایم.

ضیایی در خصوص نتایج حاصل از جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران با مدیران فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: جلسه خوبی بود؛ و مدیران فروش داخلی فولاد مبارکه هوشمندانه و منطقی خواسته‌های اعضای انجمن را شنیدند و مقرر شد راهکارهای ارائه‌شده نهایی و به‌کار گرفته شود.

بررسی اعطای اعتبارات بلندمدت‌تر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا

محمد تاجمیر  ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه نیز در خصوص اهمیت و نتایج این جلسه گفت: جلسه باهدف بهبود ارتباط فولاد مبارکه و مشتریان سازه‌های فلزی، بهبود تعاملات با فولاد مبارکه و انجمن سازه‌های فلزی، ارتقاء سطح کیفی محصولات فولاد مبارکه و شناسایی انتظارات مشتریان برگزار شد.

محمد تاجمیر  ریاحی از مطرح‌شدن مباحث مفید و کاربردی در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از این موارد استفاده از محصولات کیفی در سازه‌های فلزی بود که در این خصوص تبادل‌نظر شد و شرکت را بر آن داشت تا راهکارهای مؤثر در حوزه بهبود کیفیت محصول در حوزه سازه‌های فلزی را دنبال و اجرایی نماید تا بدین‌وسیله سازه‌های مقاوم‌تر و سبک‌تر در جریان احداث بناها به کار گرفته شود. لذا در همین راستا شناسایی نیازها و انتظارات انجمن مطرح شد که امیدواریم فولاد مبارکه بتواند این توقعات را به بهترین شکل برآورده نماید.

وی با تأکید بر این‌که کاهش شدید قیمت‌ها در بازار و دست‌یابی به راهکارهای مناسب برای گذر از این شرایط، اهمیت برقراری تعامل هرچه بیشتر بین فولاد مبارکه و انجمن و سایر مشتریان را دوچندان نموده است گفت: در پایان این جلسه پیشنهادهای اعطای اعتبارات بلندمدت‌تر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا مطرح گردید که مقرر شد فولاد مبارکه با هماهنگی وزارت صمت این موضوعات را اجرایی نماید.

منتشرشده در معدن